Forret?
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-01-05 18:08

Heya gruppe

Har I ideer til forretter man kan servere, når hovedretten er vildsvin?
Og skal lige siges at det skal serveres midt i august månede - så må gerne
være noget let og friskt

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-01-05 19:42

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Har I ideer til forretter man kan servere, når hovedretten er vildsvin?
> Og skal lige siges at det skal serveres midt i august månede - så må gerne
> være noget let og friskt

Agurkerand med rejer, creme fraiche-sovs og flutes.

Hilsen Inger

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-01-05 22:09

> [...]
>servere, når hovedretten er vildsvin?
>Og skal lige siges at det skal
>serveres midt i august månede - så må gerne

Tjah - du skal jo nok til at tage dig sammen, hvis det er allerede
til august...

Et par skiver fersk røget laks midt på en tallerken. Uden om
placeres en klat rejer, en klat kaviar, en klat creme fraiche, en
klat finthakket rødløg samt et salatblad. Nemt og lækkert.

Vh. JIB

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-02-05 00:17

Personligt synes jeg at røget laks og "rejer-på-en-eller-anden-måde" er
mildest talt overeksponeret (selvom det selvfølgelig kan smage udemærket).
Jeg gætter, siden du er i så god tid, at det helst skal være noget særligt?

Hvad med en kold suppe, fx. squashsuppe, gulerods/appelsin-suppe eller en
traditionel gazpachio?

Ellers måske en fiskeret - fx. dampet ørred, hele krebs kogt i dildlage (kan
købes færdige), grillede muslinger med årstidens grøntsager eller måske en
helt enkel tunmousse med capers og brød hvis det skal være nemt og ikke
særlig dyrt.

Ellers er der jo "Små ristede stykker brød i trekanter, med parmaskinke og
basilikum pesto", "Carpaccio med brød" eller "Snegle i hvidløgssmør" - alle
3 nemme at lave, også til mange.

Jeg uddyber gerne en opskrift eller 2 hvis det skulle have interesse.

Bon appetit!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-02-05 20:35

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mildest talt overeksponeret (selvom det selvfølgelig kan smage udemærket).
> Jeg gætter, siden du er i så god tid, at det helst skal være noget

Jeg søger forslag allerede nu, da jeg skal snakke menu, med vores kok
allerede på onsdag

> Ellers er der jo "Små ristede stykker brød i trekanter, med parmaskinke og
> basilikum pesto"

Se nu bliver det interessant *S*
Skal nemlig ikke være noget varmt, tungt o.lign. - da det jo som regel er
temmelig hedt midt i august

Joan
www.haarbolden.dk