Cook & Baker pander
Fra : Heidi

Dato : 29-01-05 20:22

Er der nogen der ved om panderne/gryderne med Titaniumbelægning fra Cook
& Baker er egnet til induktion? Har set at der er tilbud på nogle pander
i næste uge, og har også været på deres hjemmeside for at kigge, men det
står ikke nævnt nogen steder - ikke jeg kan finde i hvert fald.
(Jeg er dog mest tilbøjelig til at tro at de ikke duer, da de
tilsyneladende er lavet af aluminium).

Jeg har de sidste par dage gennemtrævlet nettet for oplysninger om
diverse gryde/pandemærker, og synes det ser ud til, at der generelt ikke
er ret mange mærker med den form for slip-let belægning som duer til
induktion. Eller er det mig der ikke har ledt grundigt nok?

Vi har pt. en stor sauterpande og en grillpande fra Gastrolux som jeg er
meget glad for, men som ikke er magnetiske, så det er med blødende
hjerte jeg må skille mig af med dem - men nu er valget altså faldet på
induktion...

--
Heidi

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-01-05 20:29

Heidi wrote:
> [...]
> hvert fald. (Jeg er dog mest tilbøjelig til at tro at de ikke duer,
> da de tilsyneladende er lavet af aluminium).

De er ganske rigtigt lavet af aluminium, så de duer ikke til induktion.
Desuden kan man købe produkter stort set magen til for en brøkdel af prisen
i diverse supermarkeder - Cook & Baker er bare et produkt som Imerco har
fået sat "deres" navn på, og tager en grotesk høj overpris for.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Heidi

Dato : 29-01-05 21:02

Morten Wartou wrote:

> De er ganske rigtigt lavet af aluminium, så de duer ikke til
> induktion.

Det var det jeg frygtede.

> [...]
> brøkdel af prisen i diverse supermarkeder - Cook & Baker er bare et
> produkt som Imerco har fået sat "deres" navn på, og tager en grotesk

Det er muligt de er lige så godt eller bedre, men hvis de heller ikke
duer til induktion er det jo også lige gyldigt...
Men spørgsmålet er så hvilken type/mærke pande (sauter/grill) og gryde
der er bedst til induktion, når jeg gerne vil have noget med en
ordentlig slip-let belægning?
Dem uden belægning har jeg mere eller mindre styr på, så det er kun lige
mht. slip-let det halter nu.
Hvad bruger i andre?

Og hvad har i andre egentlig af gryder og pander?

Jeg forestiller mig at jeg gerne ville ende med at have følgende:

2 kasseroller - 1 med og 1 uden slip-let (laver tit mælkesovs i de små
gryder, og de har det med at brænde på for mig!) - den uden slip-let har
vi allerede.

2 gryder mellemstørrelse, det er vel ca. en 3 liter - 1 med og 1 uden
slip-let

1 suppegryde ca. 10 liter

1 stor sauterpande med låg - med slip-let

1 grillpande - med slip-let

1 pandekagepande

Evt. en mindre stegepande hvis der bare lige skal en enkelt pølse eller
et stykke kylling på.

--
Heidi