Kartoffel skiver i mikroen?
Fra : PerX ...

Dato : 27-01-05 22:50

Er det muligt? Sådan nogle almindlige frosne kartofelskiver; på posen
står der man kan stege dem på panden eller i varmlufts ovn.

Men jeg syntes en gang jeg hørte om et trick så man kunne bruge en
mikrobølge ovn også? Er der nogen som har hørt om det?

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 00:28

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg syntes en gang jeg hørte om et trick så man kunne bruge en
> mikrobølge ovn også? Er der nogen som har hørt om det?

Opvarmning er opvarmnig - tilførsel af energi ses på temperatur

Vedr kartoffelskiver er det en bagatel om mikrobølge eller anden ovn

pande gør fedtet, og evt delikat brunet
kognig gør vand-belemret
mikrobølge gør hurtig varm inderst, men når skiver er fordelen især
hurtighed

Overfladen kan blive lidt sprød og tør hvis varmluft , men det kan
efterlignes ret godt ved at lægge til tørre efterfølgende

Strålevarme kan give maillard-processer(stavning forkert) og de gør brun og
ekstra velsmagende

Jeg havde dyr mikrobølge med varmluft og grill men fik det aldrig til at
virke bedre end den lille billige jeg siden foretrak.

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-05 14:32

In article <PNeKd.1271$EJ.106@fe42.usenetserver.com>, bwng@bwng.dk
says...
> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Opvarmning er opvarmnig - tilførsel af energi ses på temperatur

Som er meget lav i min mikrobølge ovn - fordi opvarmeningen er
forskellig fra varmluft ovnen.

> Vedr kartoffelskiver er det en bagatel om mikrobølge eller anden ovn

Hm.. virker nu som der er en forskel.

Iøvrigt, har jeg misforstået hvad denne gruppe går ud på? Er det ikke om
madlavning, men om resturant anmeldelser?