Opskrifter med cheddar ost
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 24-01-05 19:39

Hej

I forbindelse med min indlæg om nachos kom jeg til at tænke på hvad man
ellers kan bruge cheddar ost til? Har I nogle gode forslag eller kender I
nogle gode opskrifter hvori der indgår cheddar ost?

Ud over nachos kan jeg ikke komme i tanke om andet end cheese burger

Mvh
Morten

Fra : Peter Westh

Dato : 24-01-05 20:22

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers kan bruge cheddar ost til? Har I nogle gode forslag eller kender I
> nogle gode opskrifter hvori der indgår cheddar ost?

Cheddar er fin i stort set al mad med ost, bortset fra pizza. Gratinering,
ostesauce etc. Cheddar er den mest spiste ost i verden.

/P

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-01-05 20:48

Morten Munk-Jensen skrev:

> Har I nogle gode forslag eller kender I nogle gode opskrifter
> hvori der indgår cheddar ost?

Jeg kommer reven cheddar i mine scrambled eggs om morgenen.

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-01-05 21:09

> Har I nogle gode forslag eller
> kender I nogle gode opskrifter hvori der indgår cheddar ost?

Quesadillas, som er det helt store hit herhjemme lige for øjeblikket.

- Steg en gang kyllingestrimler
- Smør/olivenolie på panden
- Tortilla på panden
- Fordel passende mængde kylling på tortilla
- Fordel passende mængde stærk salsa på kylling
- Fordel - med gavmild hånd - jalapoños i skiver på kylling
- Massevis af revet cheddar fordeles ud over det hele
- Tortilla oven på
- Steg ved middel varme i 5-8 minutter
- Vend skidtet (brug et spækbrædt til at vende med)
- Steg videre, til osten er helt smeltet
- Skær i kvarte (quesadilla betyder vist halvmåne) og server med guacamole
og creme fraise

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/24/05)

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 24-01-05 21:34

> [...]
> - Steg videre, til osten er helt smeltet
> - Skær i kvarte (quesadilla betyder vist halvmåne) og server med guacamole

Det lyder godt! Det bliver jeg da nødt til at prøve en dag
Et enkelt spørgsmål: Bliver Tortillaen ikke nemt branket, hvis man skal
stege til fyldet er smeltet/opvarmet?
Tak for opskriften!
Mvh
Morten

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-01-05 15:13

> Et enkelt spørgsmål: Bliver Tortillaen ikke nemt branket, hvis man
> skal stege til fyldet er smeltet/opvarmet?

Nope, den bliver gyldenbrun og dejlig sprød. Jeg steger normalt
kyllingestykkerne lige før, så de i forvejen er lune. Husk godt med
smørelse, også når du vender dyret. Jeg bruger en kombination af 2/3 smør og
1/3 olivenolie.

> Tak for opskriften!

No problemos, señor.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 26-01-05 17:32

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> kender I nogle gode opskrifter hvori der indgår cheddar ost?
>
> Ud over nachos kan jeg ikke komme i tanke om andet end cheese burger

Club sandwich: Kylling, bacon, mayo, sennep, tomat, cheddar, ristet
toastbrød.

Modspørgsmål: I hvilken standardbutik finder man det - i hvert fald ikke i
Netto!?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 27-01-05 00:05

> Club sandwich: Kylling, bacon, mayo, sennep, tomat, cheddar, ristet
> toastbrød.

Lyder også godt

> Modspørgsmål: I hvilken standardbutik finder man det - i hvert fald ikke i
> Netto!?

Jeg vil tro, at man skal i Bilka for at finde det.

Mvh
Morten

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-01-05 13:08

Morten Munk-Jensen wrote:

> Jeg vil tro, at man skal i Bilka for at finde det.

Eller i Føtex, eller i Irma, eller i Kvickly, eller i ISO... Jeg mener i
øvrigt bestemt at have set middelmådig cheddar hos både Netto og Fakta.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-01-05 02:28

> [...]
> nogle gode opskrifter hvori der indgår cheddar ost?
>
> Ud over nachos kan jeg ikke komme i tanke om andet end cheese burger

En super god cheddar + en tør, fed hvidvin, fx. Cremant de Bourgogne. Du kan
tilsætte en sprød, sød pære i kvarte