Artikel for ambitiøse køkkenfolk
Fra : -V-

Dato : 24-01-05 17:28

www.politiken.dk/confidential

Price'rne på ophold i køkkenet hos Kong Hans...

1. del af 2 på nettet, nr. to foreløbigt kun i søndagsudgavens trykte
udgave, men forhåbentligt snart på nettet.
Ganske interessant læsning, især kommentarerne om den nuværende køkkentrend
og skaberne af samme (del 2), som vi tidligere har diskuteret herinde.

Bemærk desuden titelvalget - opmærksomme læsere ved naturligvis, at der her
hentydes til Bourdain.

-V-

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-01-05 09:49

[-V- | Mon, 24 Jan 2005 17:27:41 +0100]

>Price'rne på ophold i køkkenet hos Kong Hans...

Mange tak. Jeg har ikke fået læst avisen de sidste weekender, så nu må jeg
hellere se at finde de eksemplarer frem for at få dem læst.

>Bemærk desuden titelvalget - opmærksomme læsere ved naturligvis, at der her
>hentydes til Bourdain.

Naturligvis - en spændende bog; der forøvrigt også fås som lydbog, oplæst af
ham selv.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : -V-

Dato : 26-01-05 12:48

Rene' Hjorth wrote:
> Mange tak. Jeg har ikke fået læst avisen de sidste weekender, så nu
> må jeg hellere se at finde de eksemplarer frem for at få dem læst.

Hvis du læser netudgaven, så giv lige lyd hvis del nr. 2 kommer på nettet.

> Naturligvis - en spændende bog; der forøvrigt også fås som lydbog,
> oplæst af ham selv.

Heh, morsomt.
Det er vel efterhånden at regne for en nyklassiker i madverdenen at regne.

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at købe Ruhlmans 'The Making of a
Chef', forløberen for 'The Soul of a Chef', som jeg tidligere har skamrost
herinde.
Den første var jeg dynbt imponeret af, så det skal sjovt at læse denne her.

Kender du dem, René?

-V-

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-01-05 16:22

[-V- | Wed, 26 Jan 2005 12:47:53 +0100]

> [...]
>herinde. Den første var jeg dynbt imponeret af, så det skal sjovt at læse denne her.

Nej, desværre ikke. Jeg drukner i lækker fagrelevant gastonomi literatur;
selv Thornton D. Mustard's "The Taste Signature", der var så pokkers svær at
skaffe, ligger ulæst hen.

Men Thorvald Pedersens bøger læser jeg - de er også ret hyggelige.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : -V-

Dato : 28-01-05 20:57

Rene' Hjorth wrote:
> Nej, desværre ikke. Jeg drukner i lækker fagrelevant gastonomi
> literatur; selv Thornton D. Mustard's "The Taste Signature", der var så
> pokkers
> svær at skaffe, ligger ulæst hen.

Den har du før omtalt i rosende vendinger.
Hvor er det lige, at man kan købe den?

> Men Thorvald Pedersens bøger læser jeg - de er også ret hyggelige.

Ja, men ved du hvad. Jeg har den seneste og har læst den løseligt igennem.
Jeg vil bestemt ikke påstå at jeg kender til alting i bogen, men qua mit
studie har jeg et overfladisk kendskab til det meste og jeg synes ikke at
han præsenterer det specielt godt.

Faktisk synes jeg at han skriver af helvede til. Formynderisk og
overlæreragtigt.
Det irriterer mig grænseløst, men det kan være at det bare er mig.

-V-

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-01-05 11:37

[-V- | Fri, 28 Jan 2005 20:57:27 +0100]

[Thornton D. Mustard's "The Taste Signature"]
>Den har du før omtalt i rosende vendinger.
>Hvor er det lige, at man kan købe den?

Før i tiden var den umulig at skaffe, men det lykkedes mig at få
Amazon.co.uk til at tage den hjem, så nu ligger den i deres bogdatabase.

>Faktisk synes jeg at han skriver af helvede til. Formynderisk og
>overlæreragtigt. Det irriterer mig grænseløst, men det kan være at det bare er mig.

Jeg tror at det bare er dig. Den er er hans måde jeg finder hyggelig både i
bøgerne og i virkeligheden.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : -V-

Dato : 31-01-05 12:53

Rene' Hjorth wrote:
> [Thornton D. Mustard's "The Taste Signature"]
>
> Før i tiden var den umulig at skaffe, men det lykkedes mig at få
> Amazon.co.uk til at tage den hjem, så nu ligger den i deres
> bogdatabase.

Arh, for hulen. Det kunne du godt have sagt for en måned siden.

Jeg har lige fået en bunke hjem far Amazon, så der går nok lidt tid, før jeg
bestiller igen.
Nå, den skal nok komme i hus.

> Jeg tror at det bare er dig. Den er er hans måde jeg finder hyggelig
> både i bøgerne og i virkeligheden.

Tja, det er nok bare mig. Hans 'hyggelige måde' synes jeg ikke rigtigt
passer ind på en (selv-)højtidelig uddanelsesinstitution.

Jeg har ikke mødt manden in persona, men det har du? hvilken forbindelse?

-V-

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-01-05 13:15

[-V- | Mon, 31 Jan 2005 12:53:24 +0100]

[Thorvald]
>Tja, det er nok bare mig. Hans 'hyggelige måde' synes jeg ikke rigtigt
>passer ind på en (selv-)højtidelig uddanelsesinstitution.
>Jeg har ikke mødt manden in persona, men det har du? hvilken forbindelse?

Jeps, jeg har været til et par kurser i Meyers Madhus hvor han enten
forelæste eller deltog, og qua han har været på Omegametoden og jeg på
Atkins, kan vi udveksle erfaringer :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk