Riskoger og salt...
Fra : DaneX

Dato : 22-01-05 17:25

Jeg har for et par uger siden købt en riskoger og jeg er utrolig glad for
den.
Ikke flere problemer med ris der får for meget eller noget. Altid perfekte -
eller tæt på alt efter ristypen - ris.

Men i brugsforvirringen står der ikke noget om at man skal komme salt ned i
sammen med ris og vand.
Men der står heller ikke noget om at man ikke må. Så umiddelbart vil jeg jo
tro at man godt må.

Men ville alligevel lige høre jer herinde først som har en. For jeg vil
helst have mine ris kogt MED salt end at skulle komme det på når jeg skal
spise.

På forhånd tak,
Martin

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-01-05 17:36

DaneX wrote:

> Men ville alligevel lige høre jer herinde først som har en. For jeg
> vil helst have mine ris kogt MED salt end at skulle komme det på når
> jeg skal spise.

Ved du hvad, riskogeren er så smart, at du kan komme lige hvad du har lyst
til ned i den. Salt naturligvis inkluderet - pas på med mængden, men du kan
jo prøve dig frem. Jeg foretrækker nu at salte ris med soya, som jeg hælder
på efter tilberedning.

Man kan også smide mange andre ting ned i sin riskoger. Prøv f.eks. at smide
grønsager, (tilberedt) kød og krydderier derned sådan nå den ca. er halvejs
(rør det godt sammen). Dét er en meget nem måde at lave en hel ret på. Evt.
sovs kan tilsættes på samme måde.

Jeg bruger desuden min riskoger til at smørblanchere grønsager samt til
opvarming af rester og lignende (bor småt med to kogeplader og ingen ovn, så
det er nødvendigt).

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-01-05 19:12

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger desuden min riskoger til at smørblanchere grønsager samt
> til opvarming af rester og lignende (bor småt med to kogeplader og
> ingen ovn, så det er nødvendigt).

Du kan da ikke lave megen romersk mad med den konfiguration?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/20/05)

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-01-05 23:22

Jens Bruun wrote:

> Du kan da ikke lave megen romersk mad med den konfiguration?

Årh det går nu faktisk meget godt. Ovnen er selvfølgelig største mangel.
Gassen savner jeg næsten ikke (kun næsten), da københavnsk gas og romersk
gas er to helt forskellige verdner. Der er s***** tryk på dernede!

Men de fleste gode pastaretter, kødretter og omeletter kan jeg jo sagtens
lave. Det kræver dog ofte at f.eks. sugoen får lov at stå på stengulvet med
låg på, mens pastaen koger osv. Men det store contorno-opbud er ikke nemt,
når man har så lidt plads. Derfor disker jeg i den henseende mest op med en
god salat til andenretten.

Man kommer langt med lidt kreativ sans.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Niels Boegh

Dato : 22-01-05 19:53

DaneX wrote:
> [...]
>
> Men ville alligevel lige høre jer herinde først som har en. For jeg vil
> helst have mine ris kogt MED salt end at skulle komme det på når jeg skal

Klogt at spørge i en så risikabel sag, hvor konsekvenserne af en forkert
beslutning nærmest er uoverskuelige

Niels

Fra : manse

Dato : 22-01-05 22:53

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jajeg vil også hellere ha soya på mine ris bagefter da det smager kanon
godt,jeg spiser ris 4 gange om ugen