Bagte kartofler med mos i
Fra : Conny Nielsen

Dato : 21-01-05 20:28

Hejsa!

Da jeg var på grundforløbet til køkkenassestent (nu ernæringsassistent)
lavede vi en bagt kartoffel. Den udhulede vi og lavede mos af "kartoflen".
Derefter blev skrællen fyldt med mosen og så lige "bagt op" i ovnen. Jeg har
ledt og ledt, men væk er opskriften. Mosen var ikke "almindelig"
kartoffelmos, derfor jeg leder efter en opskrift......

Hjælp, nogen der har en lignende opskrift????

MVH

Conny

Fra : Conny Nielsen

Dato : 21-01-05 20:34

Hejsa!

Fandt nogle inde på www.alletiders-kogebog. Men er stadig interesseret
Kunne jo være nogle lige havde "opskriften" som bare er god..

Mhv

Conny

Fra : Margrete Johansen

Dato : 21-01-05 21:14

> Hjælp, nogen der har en lignende opskrift????

Store bagte kartofler udhules forsigtigt, så skrællen ikke får huller.
Skær "toppen" af og brug en ske - hold kartoflen med en grydelap eller
lignende.

Fyldet røres i en skål med:

Æg (1/2 - 1 pr. kartoffel)
Smør - en klat
Salt
Fintsnittet porre eller anden grøntsag
(Jeg vil tro du kan putte ristet bacon eller skinke i - har aldrig prøvet)

Kartoflerne fyldes op med top og sættes i ovnen, indtil de er fine og lækre
at se på.

God appetit.

Margrete

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-01-05 00:33

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> (Jeg vil tro du kan putte ristet bacon eller skinke i - har aldrig prøvet)

Hejsa

Kan så fortælle at ristet bacontern smager skøøøøøøøønt i sådanne en fyldt
bagt kartoffel. Pga denne tråd fik vi mega lyst til fyldte bagte kartofler,
og vi prøvede så det med bacontern i, det var guf, så det kan godt
anbefales.

Tak for tipset

Knus Bo
www.bolettes.dk

Fra : Conny Nielsen

Dato : 23-01-05 10:22

> [...]
> bagt kartoffel. Pga denne tråd fik vi mega lyst til fyldte bagte
> kartofler, og vi prøvede så det med bacontern i, det var guf, så det kan

Vender lige tilbage, når jeg har prøvet de to opskrifter jeg fandt på
www.alletiders-kogebog.dk Jeg overvejer at bruge fyldte bagt kartoffel til
min svendeprøve. Men skal lige afprøve opkrifterne her hjemme! Lyder godt
den opskrift fra Margrete, den skal prøves
I den ene opskrift jeg har udprintet gratinere de med ost.... Det kan næsten
kun være godt.... Stakkels min mand, han skal rigtig være prøveklud

MVH

Conny