Aspars
Fra : Klumse

Dato : 20-01-05 18:55

Hvor lang tid skal friske aspars koge?

Kh Anita

Fra : Ove Kristensen

Dato : 21-01-05 23:38

"Klumse" <nitusse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:mgSHd.84295$Vf.3751374@news000.worldonline.dk...
> Hvor lang tid skal friske aspars koge?

Hej Anita !

Til de er møre - nej, spøg til side - jeg skræller dem og skærer dem i små
stykker, og så jeg lægger dem i en gryde med letsaltet vand, og der koger
jeg dem i ca. 15 minutter.

Med venlig hilsen og velbekome
fra
Ove.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-05 12:20

"Klumse" <nitusse@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor lang tid skal friske aspars koge?

"Kog" asparges fem-10 minutter i smør - aldrig i vand, da de derved mister
al smag.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/20/05)

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 22-01-05 20:39

"Klumse" <nitusse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid skal friske aspars koge?

- det er bedst at dampe dem ... evt. ved at smide en lille smule vand i
bunden af gryden og så asparges ovenpå ... maks 5 minutter. Bliver de bløde
bliver de kedelige og uspiselige. Prøv at grille dem i ovnen eller på en
grillpande i 7 minutter ... evt. med rød balsamico eddike.

ras