Kødboller
Fra : Elvis

Dato : 17-01-05 20:02

Hej

Skal lave suppe og har aldrig lavet kødbollerne selv...er det samme fars som
til frikadeller...

Elvis.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 17-01-05 20:18

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Skal lave suppe og har aldrig lavet kødbollerne selv...er det samme fars
> som til frikadeller...
>
> Elvis.
Det er ihvertfald det jeg gør. Men istedet for at hakket løget skal du tage
og rive det på et råkostjern. Så får du ikke sådan nogle store stykker i de
forholdsvis små boller. Håber det hjalp lidt

Linda

Fra : Kim

Dato : 17-01-05 20:41

Når jeg laver kødboller til f.eks suppe og boller i karry. Laver jeg dem som
til frikadeller
bare uden løg, men med lidt ekstra mel. så de bliver mere faste.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-01-05 21:19

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Skal lave suppe og har aldrig lavet kødbollerne selv...er det samme fars
> som til frikadeller...

Googling giver bl.a. denne - men når kogekonen lavede suppeboller i min
barndom, var der ikke svinekød i, men kun okse- og kalvekød.

Hilsen Inger

KØDBOLLER TIL SUPPE
Der anvendes:

a.. 125 gram finthakket svine og oksekød
b.. 1 tsk. fintrevet løg
c.. 1/2 æg
d.. 1 tsk. salt
e.. 1 knivspids salt
f.. 1 1/2 spsk. mel
g.. 1/2 - 1 dl. suppe (eller vand)
Fremgangsmåde:

1: Kødet skal være meget finthakket, 3 - 4 gange, for at kødbollerne kan
blive glatte. Rør farsen sammen. Sæt 1/2 liter vand over. Bring vandet i kog
med 1 tsk. salt. Dyp en teske i vandet og form kødbollerne med ske og hånd.
Kog bollerne 3 - 4 minutter. Tag dem op med en hulske, og læg dem til
afdrypning i en sigte.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-01-05 03:00

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Skal lave suppe og har aldrig lavet kødbollerne selv...er det samme fars
> som til frikadeller...

Det kommer da an på hvad du bruger til frikadeller - jeg bruger hakket
kalv/flæsk til mine kødboller - men husk - farsen skal være meget
finthakket - så bliver bollerne dejlig glatte.

Med venlig hilsen og god dag
fra
Ove.

Fra : Elvis

Dato : 19-01-05 18:48

Hej..
Jeg fik lavet en god suppe og nogle dejlige kødboller..
Tak for hjælpen

Fra : Elvis

Dato : 19-01-05 18:49

Hej..