Grov spaghetti
Fra : Helle Nielsen

Dato : 13-01-05 12:57

Hvor køber man grovkornsspaghetti?

Skal tabe mig og lægen anbefalede mig idag at spise grov spaghetti i stedet
for den alm. med mel og æg.
Hun sagde også at det stod på hylderne ved det andet pasta men jeg kunne nu
ikke finde det i Kvickly i dag.

Mvh Helle

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-01-05 15:46

Hej Helle.

Du spørg.

> [...]
> stedet for den alm. med mel og æg.
> Hun sagde også at det stod på hylderne ved det andet pasta men jeg kunne

Jeg køber altid mine i Irma men har også set at nogle helsekost butikker har
dem.

mvh
torben

Fra : Camilla M. Andersen

Dato : 13-01-05 15:47

Brugsen har en økologisk udgave, som er at finde sammen med de andre
slags pasta. Jeg mener også at Føtex har det, hvor det muligvis også er
en økologisk variant. Du kan sikkert også finde det i helsebutikker...
så held og lykke med jagten

mvh
Camilla

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-01-05 17:25

> [...]
> stedet for den alm. med mel og æg.
> Hun sagde også at det stod på hylderne ved det andet pasta men jeg kunne

Grov spaghetti er bare lavet af mel der er malet mindre fint - der er lige
mange kalorier i grov og almindelig pasta. Enkelte fuldkornspasta'er
indeholder endda en lille smule flere kalorier, fordi der er mere fedt fra
kerner i.

Spaghetti (og anden pasta) er lavet af mel, som indeholder enormt mange
kulhydrater (altså kalorier) - så man skal ikke ret spise ret meget pasta,
før man tager på. Det er med pasta og slankekure, som med chokolade og
slankekure. Man godt spise det på en slankekur - man skal bare nøjes med at
spise _meget_ lidt.

Skift hellere pasta'en ud med grøntsager - de indeholder stort set hverken
fedt eller kulhydrater - kun fibre, smag og vitaminer. Sundhedsstyrelsen
anbefaler at man spiser 600 g. frugt og grønt hver dag (kartofler ikke
medregnet) - det beskytter dig mod mange kræftsygdomme og
hjerte/kar-sygdomme. - Og når man først har spist 600g frugt og grønt hver
dag, så er der altså ikke plads til ret meget mere

Hvis du er i tvivl om noget feder, så kik bag på pakken - der står en
indholdsdeklaration, der viser hvor meget energi (kalorier eller joule)
varen indeholder pr. 100 g.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg