Pasta-ris
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-01-05 17:47

Da jeg ikke bryder mig så meget om alm ris har en bekendt lokket mig til at
prøve pastaris og det er bare sagen. Men hvor købes disse ris? Bor i Århus

Linda

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-01-05 18:12

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Da jeg ikke bryder mig så meget om alm ris har en bekendt lokket mig
> til at prøve pastaris og det er bare sagen. Men hvor købes disse ris?
> Bor i Århus

Uha, de helt små pastatyper, bl.a. dem formet som ris, fås i København kun
hos Irma (og sådanne nogle findes vist ikke i Jylland). Men mærket De Cecco
fører dem, så hvis du ser det forhandlet nogle steder, får du måske bid.

Ellers skulle du prøve couscous, hvor princippet er stort set det samme. Det
fås alle vegne, men billigst hos invandrerbutikker, som I jo har masser af i
Århus også.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-01-05 18:18

> Ellers skulle du prøve couscous, hvor princippet er stort set det samme.
> Det fås alle vegne, men billigst hos invandrerbutikker, som I jo har
> [...]
Det bryder jeg mig heller ikke om

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-01-05 21:01

> Det bryder jeg mig heller ikke om

Sjovt, det er ellers nogenlunde lavet af det samme. Har du overvejet helt at
lade være med at spise "ris-agtige" ting i stedet?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter Westh

Dato : 12-01-05 21:12

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Sjovt, det er ellers nogenlunde lavet af det samme.

Men smagen og konsistensen er jo vidt forskellige.

/P

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-01-05 23:06

Har du overvejet helt at lade være med at spise "ris-agtige" ting i stedet?

> Mvh
> Kevin Edelvang

Hvorfor??? Har jo lige skrevet at jeg godt kan lide PASTA-ris

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-01-05 16:34

> Det bryder jeg mig heller ikke om

Bulgur kunne også være en mulighed - det er knækkede durum-hvede-kerner,
der har størrelse som små ris og konsistens som spaghetti.

Kim
--
(o: Thunderbird 1.0 - Reclaim your inbox
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

Fra : Peter Westh

Dato : 12-01-05 20:46

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41e54f15$0$18836$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Da jeg ikke bryder mig så meget om alm ris har en bekendt lokket mig til
at
> prøve pastaris og det er bare sagen. Men hvor købes disse ris? Bor i Århus

Nu er jeg Københavner, men jer ser dem tit hos de større
indvandrergrønthandlere, specielt dem hvis sortiment er mere i retning af
det Balkan-agtige end det Pakistanske... ja, det er ikke særlig præcist, men
måske en hjælp.

/P

Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-01-05 15:43