Ungdomsfest
Fra : Carsten Petersen

Dato : 12-01-05 12:57

Hej

Skal holde 18 års fødselsdagsfest for min søn og ca. 100 gæster!

Menuen lyder på buffet bestående af skinke, frikadeller, flødekartofler,
pastasalater, salatbar samt flutes.

Jeg synes det er svært at beregne hvor mange kartofler, hvor meget skinke og
frikadeller der skal beregnes til så mange mennesker.

Kan nogen hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.
Gode råd omkring "logistikken" modtages også gerne.

Mvh
Carsten

Fra : kim rasmussen

Dato : 12-01-05 13:22

Hej Carsten
Man beregner normalt ca 200-250 gram kød pr. person ,når det er kød uden
ben .
Du skal nok regne med 100-150 gram fløde kartofler pr. person.
Du har jo også pastasalat og salatbar .
god fornøjelse
mvh mcloud

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-01-05 13:33

"Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er svært at beregne hvor mange kartofler, hvor meget skinke
> og
> frikadeller der skal beregnes til så mange mennesker.

Jeg er enig med Kim i mængden af kød, men jeg tror, jeg ville beregne flere
flødekartofler - unge mennesker i den alder tager godt fra.

> Kan nogen hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.
> Gode råd omkring "logistikken" modtages også gerne.

Her ville det være nemmere, hvis du fortalte noget mere: Hvilke lokaler og
køkkenfaciliteter er der, hvilken køkkenhjælp er der? Skal maden laves på
stedet, eller kun anrettes?

Hilsen Inger

Fra : Carsten Petersen

Dato : 12-01-05 23:31

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig med Kim i mængden af kød, men jeg tror, jeg ville beregne
flere
> flødekartofler - unge mennesker i den alder tager godt fra.

Ja det er også min umiddelbare opfattelse.

> Her ville det være nemmere, hvis du fortalte noget mere: Hvilke lokaler og
> køkkenfaciliteter er der, hvilken køkkenhjælp er der? Skal maden laves på
> stedet, eller kun anrettes?

Ja naturligvis. Festen skal holdes på lørdag i en lejet festsal, med
køkkenfaciliteter.
Frikadellerne, ca 500 stk, laves i forvejen og varmes i ovnen inden
servering. Ud over køkkenfaciliteterne har vi 3 "private" køkkener i
umiddelbar nærhed, så der er flere ovne til rådighed. Kartoflerne forberedes
og tilberedes op til spisetid, kan opbevares i varmekasser. Skinkerne varmes
og opbevares i varmekasser.
Er det bedst at koge skinkerne, eller tilberedning i ovn?
Salatbar og pastasalat laves i forvejen.
3-4 personer er til rådighed i køkkenet og til anretning.

Mvh
Carsten

Fra : Carsten Petersen

Dato : 21-01-05 13:17

> [...]
>
> Kan nogen hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.
> Gode råd omkring "logistikken" modtages også gerne.

Tak for svarene. Festen er nu afholdt, og den sædvanlige ængstelse for om
der nu er mad nok, var helt unødvendig. Ca. 500 stk. normalstørrelse
frikadeller var stegt, 15 kg. skinke, ca. 25 kg flødekartofler (ja de kan jo
godt tage fra sådanne unge mennesker) samt pastasalat og blandet salat i
lange baner.

Efterfølgende måtte vi konstatere at kun ca halvdelen blev spist. Det smagte
dejligt, men lige præcis disse unge mennesker spiste åbenbart ikke så meget,
men de drak godt

Nå pyt, medhjælpere og venner var aftagere af resterne, og vi fik selv
skinke et par dage, det er heller ik' så ring' endda!

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!