Energi til lange vandreture
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-01-05 20:41

Jeg har en hulens masse dadler, som jeg ikke får spist au naturel.
Vil meget gerne lave dem om til konfekt, der så skal bruges som
energitilskud på meget lange traveture.

Er der nogen, der har en opskrift? Har Googlet, men synes ikke rigtig jeg
finder det helt rigtige.

Er der nogen, der har andre gode ideer til, hvad man man med fordel kan
indtage på en lang vandretur, hører jeg også gerne herom! Det handler
blandt andet om at kunne spise MENS vi går. Og vi fandt ud af i dag, at
sandwich ikke rigtig dur til det. Det er for træls at gå og tygge i sådan
nogle.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen Hess

Dato : 09-01-05 22:26

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> blandt andet om at kunne spise MENS vi går. Og vi fandt ud af i dag, at
> sandwich ikke rigtig dur til det. Det er for træls at gå og tygge i sådan

Er det tørrede dadler?
Så vidt jeg ved bruger araberne da bare tørrede dadler som de er på
ørkenvandringerne. De er vel mad i sig selv.
mvh
Jørgen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-01-05 23:07

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvapost.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved bruger araberne da bare tørrede dadler som de er på
> ørkenvandringerne. De er vel mad i sig selv.

Jada. Sådan spiser vi dem sørme også - men vi købte her op til jul noget
daddelguf med kokos, som vi var ret vilde med. Og det findes desværre ikke
mere i de butikker vi handler i, så nu vil vi selv prøve at lave noget. For
variationens skyld.

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 09-01-05 22:43

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Jeg har en hulens masse dadler, som jeg ikke får spist au naturel.
> Vil meget gerne lave dem om til konfekt, der så skal bruges som
> energitilskud på meget lange traveture.

http://vandring.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=&topic=38
under dette link er der flere links fx.

http://www.rolflund.dk/fjeldkog.html

M.v.h
Niels

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-01-05 23:08

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:41e1a566$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

http://vandring.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=&topic=38

Halløjsa.... Superspændende website som vist kommer til at tage en hel del
af min tid *S*

TAK!

Mvh. Lisbeth

Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-01-05 23:13

Logan brød ??

Se feks på
http://pweb.jps.net/~prichins/loganbrd.htm

eller Google.

/Stig

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-01-05 11:01

"Stig Mogensen" <norman_bates@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> Logan brød ??

Kendte ikke Logan brød. Tak for tippet!
Googlede mig frem til en dansk opskrift med forklaring på brødets historie:
http://home.tiscali.dk/rejsequp/logan.htm

Det vil jeg prøve at bage!

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-01-05 11:09

"Stig Mogensen" <norman_bates@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> Logan brød ??

Lige en stor tak igen! Har bagt efter den danske opskrift, jeg fandt. Det
smager jo ligefrem himmelsk!

Mvh. Lisbeth

Fra : -V-

Dato : 11-01-05 11:53

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Det smager jo ligefrem himmelsk!

Jeg kan af egen erfaring tilføje, at den holdning reviderer du helt sikkert
voldsomt efter en uge eller mere med loganbrød hver dag.

-V-

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-01-05 12:41

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan af egen erfaring tilføje, at den holdning reviderer du helt
sikkert
> voldsomt efter en uge eller mere med loganbrød hver dag.

Kender ikke nogen fødevare, der vil kunne klare den test. Jeg spiste logan
brød som natmad og igen som morgenmad efter en lang løbetur. Og nu er det
også nok for i dag. Om lidt snupper jeg en portion Tom Yum suppe *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : -V-

Dato : 11-01-05 12:57

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Kender ikke nogen fødevare, der vil kunne klare den test.

Müsli!

-V-

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-01-05 13:38

> Müsli!

Det spiser jeg MINDRE end en gang om måneden, sååååå..... Tanken om at leve
af det alene en hel uge, lyder altså ikke som noget, jeg vil kunne klare.
*S*

Havregrød (eller müesli-grød) kunne måske gå. Men tror nu, at også det ville
jeg køre træt i.

Mvh. Lisbeth