"Undtagelsen" og "Undergang"
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 09:44

Den tyske filmatisering af Joachim Fests "Ragnarok" om nazitoppens
desperation i Berlin marts-maj 1945 er set af millioner i det øvrige EU og
man lovede at Danmark ville vise den med lang tids forsinkelse - i januar
2005.
Mon det sker, eller vi senere får den roste "Der Untergang" at se, som
lovet?.

Vi har altid været hadefulde pga tysk filmoverlegenhed, og trods placering
af Luther-filmen i dårlige biografer har denne mesterlige og sandfærdige
storfilm været en sællert længe. Også den udskød man visningen af, fordi det
var hot emne i hele EU og det måtte ikke øge interessen i DK

--------------------------

Filmatisering af en lidet solgt bog Jungersens "Undtagelsen"

Ifølge Jyllandsposten er holocaust sammenlignelig med korstogene....

Den af paven i 1000-tallet indledte Jerusalem-befrielseskrig var jo især
skabt af at muslimerne holocaustede hele Mellemøsten og nærmede sig Europa,
så vi var nødt til at forsvare os i tide.
Vi kom så sent igang med selvforsvaret, at muhamedanererobringerne længe
omfattede Spanien og Balkan, til og med dele af ØStrig og Ungarn.

Israels Sharon oplyser (også i JP dd.) at de allierede var ligeglade med
kz-folkemordet og derfor har medskyld.
Hvad kunne de have gjort?
En bombning af kz-lejre kunne lettere skade jøder end gavne - de fleste
overlevede jo.

Forfatteren Christian Jungersen har fået Gyldne Laurbær for "Undtagelsen"
der skal filmatiseres.
Jeg hørte ham på sidste bogmesse i Forum gennemgå sin beretning om
krigsforbrydelser og behov for straffe mod disse.
Jeg spurgte ham bagefter om nogen krigsforbrydelse begået efter 1945 ku have
været forebygget vis frygt for straf - altså preventiv straf.
Han var ikke bekendt med at fag- eller anden litteratur, som han er ekspert
i, havde antydninger af at retsopgørenes hængninger (og i Danmark snese af
politi-udførte dræbende skydninger i fredstid - dødsstraf indført med
tilbagevirkende kraft) var andet end bagudrettet hævn.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 10:35

Sprogkrav fra Dansk Folkeparti kan koste liv
Menneskeliv er i fare, hvis Dansk Folkepartis forslag om at forbyde
fremmedsprog på sygehuse bliver virkelighed, vurderer sundhedspersonale.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=357261

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 10:37

Gyldne Laurbær til Christian Jungersen
Den psykologiske spændingsroman 'Undtagelsen' af Christian Jungersen hædret
af boghandlere og ansatte
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=357192