Skabelon til dvd cover
Fra : Kim2000

Dato : 20-01-05 15:25

Er der nogen der har siddet og lavet vhs og dvd covers til word, altså bare
en skabelon?

mvh
Kim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-01-05 19:12

Nej, ikke en decideret skabelon, men du f.eks. kan gøre følgende:

Mål det ønskede covers størrelse ved f.eks. at tage et cover ud af en af
dine dvd'er (normalt er et dvd-cover 27,1 x 18,1 cm).
Gå ind i Word's sideopsætning og indstil dimensionerne under 'papir' og
nulstil alle margener.
Mens man arbejder med at designe coveret, skal man også være opmærksom på
cover-ryggens bredde og placering på siden, hvilket er en smule tricky.

Jeg har ellers ikke gode erfaringer med at bruge Word til covers. Et bedre
alternativ ville være Photoshop eller tilsvarende, hvis du har adgang til
det. Men det kommer selvfølgelig også an på hvor meget du vil gøre ud af
det...

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-01-05 19:33

On Thu, 20 Jan 2005 15:24:32 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>Er der nogen der har siddet og lavet vhs og dvd covers til word, altså bare
>en skabelon?

Nej, men hvis du bruger Nero Burning Rom (den følger gratis med mange
brændere), kan du bruge dens cover designer.

Oh, du spørger også efter VHS, det tror jeg dog ikke den kan klare.

Fra : Martin Møller

Dato : 21-01-05 12:27

Kim2000 wrote:
> Er der nogen der har siddet og lavet vhs og dvd covers til word,
> altså bare en skabelon?
>
> mvh
> Kim

Prøv coverxp.

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.