The perfect storm (spoiler)
Fra : Koeffe

Dato : 17-01-05 23:52

Er du gal hvor var der mange urealistiske ting i den :)
....men sådan er Hollywood.

Jeg tænkte på, hvordan optager man egentlig sådan nogle våde scener uden at
der kommer vandt på linsen?

*** SPOILER længere nede.... ***
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

.....det var fedt nok at den ikke endte lykkeligt, som ville have været det
mest typiske.

Hold kæft de handlede dumt - de fortjente det jo næsten :)

--
Koeffe

Fra : N/A

Dato : 18-01-05 22:35

Fra : No Humor Man

Dato : 18-01-05 22:35

Karina wrote:

> Godt spørgsmål*G*
>
> *** SPOILER længere nede.... *** (igen)

> Jeg synes, det er så fedt med den der lille "twist" til allersidst, hvor man
> ser drengen (jeg kan ikke huske navnet på ham) som teenager gå ned ad
> gaden*G*
>
> Men i øvrigt synes jeg nu meget godt om filmen på trods af længden. Og som
> du skriver, er det fedt, at den ikke ender lykkeligt, for det "plejer"
> amerikanske film jo at gøre...
Hvordan skulle den kunne ende lykkeligt, når den virkelige hændelse ikke
endte lykkeligt? At Hollywoord så har valgt at prøve at gisne om
hvorfor de sejlede direkte ind i stormen - altså det hele med den store
fangst og sådan - syntes jeg ærligt talt var ret tamt... men nok om det.

Dårlig film, imho, over en virkelig hændelse.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Koeffe

Dato : 18-01-05 23:45

> Hvordan skulle den kunne ende lykkeligt, når den virkelige hændelse ikke
> endte lykkeligt?

Fordi den er baseret på en virkelig hændelse, behøver ALT ikke være som den
virkelige historie. Jeg er begyndt at ignorere når der står "baseret på
virkelige hændelser" i film, for når man så får af vide hvilke hændelser
filmen udspringer af, så tænker man bare: "var det virkelig det hele?!!"
..... Der skal mange gange ikke meget til før man kan bruge udtrykket...

> At Hollywoord så har valgt at prøve at gisne om
> hvorfor de sejlede direkte ind i stormen - altså det hele med den store
> fangst og sådan - syntes jeg ærligt talt var ret tamt... men nok om det.

Yep, og også det med at de sætter livet på spil ved at sejle bevidst ind i
stormen, bare for at få nogle fisk, og for at udleve deres vildskab ved at
sejle vildt.

--
Koeffe
http://www.graphicmuse.frac.dk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-01-05 08:11

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle den kunne ende lykkeligt, når den virkelige hændelse ikke
> endte lykkeligt?

Årh hold op! Det plejer da ikke at stoppe dem. "Based on a true story" skal
altid læses som "certain minor details may be based loosely on events which
may be true".
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : No Humor Man

Dato : 19-01-05 18:06

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> altid læses som "certain minor details may be based loosely on events which
Hehe... må jeg have lov til at bruge dette citat i en historie jeg er
ved at skrive. Jeg var ved at dø af grin da jeg læste det! ,-)

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-01-05 14:04

Koeffe wrote:
> Jeg tænkte på, hvordan optager man egentlig sådan nogle våde scener
> uden at der kommer vandt på linsen?

Det gør der også. Så klipper man jo bare.

/jim