Er dette min drømme-kur?
Fra : Morten

Dato : 08-02-05 22:43

Hej

Jeg så for nyligt reklamen fra guld-bageren med det der Fnuggi (eller
Fluggi) rugbrød med "kun 1,5% fedt!", og det fik mig til at tænke lidt
videre...

Hvis nu man spiser nogle skiver af det, og så køber en af de dyre,
fedtfattige leverposteje, og samtidig varmer den i micro-ovnen (så smelter
der yderligere lidt fedt fra) så kan der vel ikke være meget usundt i det?
Dertil kommer at der også findes Kakao med ned til 0,4% fedt (50 kcal)
hvilket jo heller ikke er så slemt...

Mit spørgsmål er nu:

Kan det virkelig passe at jeg kan tabe mig ved at spise godt med rugbrød og
varm leverpostej, og drikke kakao - og selvfølgelig også en del grønt...?
.... for så er det jo ingen sag...

/Morten

Fra : Jan Hansen

Dato : 08-02-05 23:05

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig passe at jeg kan tabe mig ved at spise godt med rugbrød
> og
> varm leverpostej, og drikke kakao - og selvfølgelig også en del grønt...?

Nej

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-02-05 20:30

> Nej

Det var dog en arrogant og unyttig besvarelse... Giv dog en grund til,
hvorfor metoden ikke duer.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 08-02-05 23:31

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote in

> [...]
> rugbrød og varm leverpostej, og drikke kakao - og selvfølgelig også en
> del grønt...? ... for så er det jo ingen sag...

Fedt er ikke pr. definition usundt - fedt er faktisk livsnødvendigt. Der
findes dårligt fedt og der findes fedtsyrer der er essentielle for at
din krop fungerer.

Hvis der er fedt i rugbrød, så er det som oftest det gode fedt.

Du opnår vægttab ved at sørge for at dit energiforbrug er højere end dit
energiindtag. Både energiforbrug og energiindtag kan du selv ændre på.
Energiforbruget øger du ved at bevæge dig mere og energiindtaget
minimerer du ved at skære ubrugelige makronæringsstoffer (sukker,
dårligt fedt osv ) væk.

En successfuld slankekur består mindst af både motion og en kost der er
sund for kroppen (indeholder alle nødvendige næringsstoffer) og holder
dig mæt hele dagen selvom du er i overall energi-underskud.

Det er IKKE let at tabe sig, men det kan godt være relativt enkelt hvis
man bare gider sætte sig lidt ind i hvordan ens krop fungerer og hvad
sund kost er.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-02-05 20:32

> Det er IKKE let at tabe sig, men det kan godt være relativt enkelt hvis
> man bare gider sætte sig lidt ind i hvordan ens krop fungerer og hvad
> [...]

Eller hvis man bygger sit selvhad så højt op, at man kan ignorere smerte og
dykke langt ned i sin smerte, hvorefter man kan udholde store fysiske
udfordringer. F.eks droppe spisningen og således skabes en
spiseforstyrrelse... Velbekom'!

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 09-02-05 21:13

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> Eller hvis man bygger sit selvhad så højt op, at man kan ignorere
> smerte og dykke langt ned i sin smerte, hvorefter man kan udholde
> store fysiske udfordringer. F.eks droppe spisningen og således skabes

Øh ja, det er også en effektiv måde at tabe sig på, men den er næppe værd
at anbefale nogen. Har du nogen argumenter for det modsatte?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-02-05 00:11

> Øh ja, det er også en effektiv måde at tabe sig på, men den er næppe værd
> at anbefale nogen. Har du nogen argumenter for det modsatte?

Næh... Det er jo en metode. Men massemord er jo også en kur mod
overbefolkning, men den metode er der forhåbentlig ingen som benytter sig
af.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 10-02-05 09:04

> Næh... Det er jo en metode. Men massemord er jo også en kur mod
> overbefolkning, men den metode er der forhåbentlig ingen som benytter
> sig af.

Desto mindre forstår jeg relevansen af dit oprindelige indlæg.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-02-05 09:08

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> Desto mindre forstår jeg relevansen af dit oprindelige indlæg.

Du er ikke alene om den manglende forståelse.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-02-05 18:05

> Du er ikke alene om den manglende forståelse.

Du gav mig jo ret i at det var en kur. Ingen sagde noget om, at det var en
god kur. Skulle jeg ha' sat en smiley' for at blive tilgivet?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-02-05 18:47

Søren Kjeldsen wrote:

> Du gav mig jo ret i at det var en kur.

Næh, det var Simon der gjorde det.

> Ingen sagde noget om, at det var en god kur. Skulle jeg ha' sat en
> smiley' for at blive tilgivet?

Jeg er skam ikke uenig. Jeg forstår bare ikke hvad din pointe var med
at skrive det.
--
103 kg => 80 kg med lav kulhydrat: http://ekot.dk/projekter/mindre/
Nuværende projekt: 80 kg => 75 kg

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-02-05 20:44

> Næh, det var Simon der gjorde det.

> Jeg er skam ikke uenig. Jeg forstår bare ikke hvad din pointe var med
> at skrive det.

Næh... Men tror det var, fordi jeg så Jan's besvarelse, som kort fortalt
var: "Nej". Og så blev jeg både sur og lidt bummelumsk oppe i hovedet, fordi
én af mine veninder har haft en slem spiseforstyrrelse, der begyndte med
alle disse "hippe" kure.

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-02-05 18:45

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-02-05 18:44

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-02-05 21:24

> Det var dog en arrogant og unyttig besvarelse...

Unyttig velsagtens... Men dog ikke arrogant, det ville da være sørgeligt

Fra : Tina

Dato : 09-02-05 11:55

> [...]
> og
> varm leverpostej, og drikke kakao - og selvfølgelig også en del grønt...?

Den eneste måde at tabe sig på er at indtage færrer kalorier end man bruger.
så ja teoretisk kan du tabe dig af rugbrød, leverpostej og cacao, men det
kan du også ved at leve af chokolade og pølser bare du ikke indtager flere
kcal end du bruger.

Problemet ved at leve af rugbrød og leverpostej er at din krop lynhurtigt
kommer i mangelvare af vitaminer og mineraler. hvilket resulterer i at man
fryser, får en ulidelig hovedpine, ryster, bliver svimmel hver gang man
bukker sig eller rejser sig, bliver træt og generelt føler sig som om man er
blevet kørt over af en damptrommel.

Der findes mange forskellige kure. mange mænd hælder til atkins hvor man
lever af protein og fedt og næsten ingen kulhydrater får. Men den mest
holdbare er nok kostomlægning. men også nupopulver, slimfast, suppekure,
vandkure og hvad ved jeg findes, det er et spørgsmål om at finde det der
virker for en selv, og som man har det godt med. man skal bare være obs på
at hurtige kure har det med at modarbejde en når man stopper så man tager
det hele på igen. Derfor mener jeg kostomlægningen er den bedste da man her
lærer at leve efter sunde kostregler.

Hvis du har brug for noget info, prøv og søg på slankekure på google der er
lige så mange som der er mennesker næsten. men ellers kan jeg varmt anbefale
www.slankerummet.dk som er et sted hvor man kan deltage i støttegrupper for
lige nøjagtig den slankekur der passer en bedst. Normale slankeforum koster
en bunke penge, men denne her er gratis. Peer der er ophavsmanden bag, har
feks tabt 50 kg ved kostomlægning. Findes den kur ikke man vælger kan man
oprette en støttegruppe selv, og på den måde komme i kontakt med folk der er
på samme kur.

nej jeg har ingenting med siden at gøre ud over jeg er ganske almindeligt
medlem og syntes den er genial *G*.

Tina