Weight Watchers
Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-01-05 23:17

Hej.

Affødt af en debat i en anden gruppe kunne jeg egentlig godt tænke mig at
vide hvor mange WW points der er i en Big Mac.

Er der nogen der ved det?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-01-05 00:41

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Affødt af en debat i en anden gruppe kunne jeg egentlig godt tænke mig at
> vide hvor mange WW points der er i en Big Mac.

En big mac får ingen pointe. Det er junk food *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Crazy Camilla

Dato : 30-01-05 16:56

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41fc2118$1$13734$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> En big mac får ingen pointe. Det er junk food *S*
>
> Mvh. Lisbeth

Hej Lisbeth.
ALT har en point værdi, også junk food.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 30-01-05 18:06

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in

> Hej Lisbeth.
> ALT har en point værdi, også junk food.

Jeg tror at Lisbeth hentyder til at en Big Mac ikke kan betegnes som
menneskeføde og at det er noget man bør holde sig fra medmindre man synes
ens krop er en affaldscontainer :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Crazy Camilla

Dato : 30-01-05 23:29

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at Lisbeth hentyder til at en Big Mac ikke kan betegnes som
> menneskeføde og at det er noget man bør holde sig fra medmindre man synes
> ens krop er en affaldscontainer :)

Hej.

Jeg har aldrig påstået at en Big Mac var sund eller lignende.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om nogen ved præcist hvor mange point
den er "værd."

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 30-01-05 18:08

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in

> Affødt af en debat i en anden gruppe kunne jeg egentlig godt tænke mig
> at vide hvor mange WW points der er i en Big Mac.

Du kan muligvis regne det ud vha.
<http://www.mcdonalds.dk/page/mcdonalds/67228/89465/default.asp>

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 31-01-05 11:00

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Affødt af en debat i en anden gruppe kunne jeg egentlig godt tænke mig at
> vide hvor mange WW points der er i en Big Mac.
>
> Er der nogen der ved det?

Ja, Camilla, jeg ved det godt, der er 11 point i en Big Mac. Hvis du er
intresseret i at vide hvad de andre ting hos Mac D gir' i point, kan jeg
maile det til dig

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 31-01-05 12:08

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:ctkvig$24mp$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Ja, Camilla, jeg ved det godt, der er 11 point i en Big Mac. Hvis du er
> intresseret i at vide hvad de andre ting hos Mac D gir' i point, kan jeg

Hej.

Se der blev jeg jo lidt overrasket... i min vilde fantasi havde jeg
forestillet mig noget i retningen af 30 point eller sådan noget...

Der kan man bare se.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : UP

Dato : 03-02-05 19:08

I følge min points calculator fra WW er der 24 points i en BigMac.

Hilsner
Ulla

Fra : Crazy Camilla

Dato : 04-02-05 03:50

"UP" <ullapetersen@fjerndette.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>I følge min points calculator fra WW er der 24 points i en BigMac.
>
> Hilsner
> Ulla

Ja det er jo noget andet... så venter jeg spændt på at høre hvor Bolette har
sit resultat fra.

MVH Camilla.

Fra : Stefan Holm

Dato : 04-02-05 13:27

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> writes:

> Ja det er jo noget andet...

Sjovt nok er det ret tæt på det man får ud af at gange Bolettes 11
point med 2.19, og i følge den side der er blevet henvist til i
tråden, vejer en Big Mac 219 gram.

Men der er så lige den krølle på historien at McDonald's-siden _ikke_
angiver energi- og fedtindhold pr. 100 gram, men for hele burgeren
(hvad man kan overbevise sig om ved at gå ned og så på fx Big Tasty,
hvor det samlede næringsindhold overstiger 100 gram), så der skal
altså ikke ganges med den faktor 2.19.

Bortset fra det, så passer 11 point godt med tallene, hvis ellers jeg
husker formlen korrekt: (energi i kcal/60)+(gram fedt/9) afrundet til
nærmeste halve.

--
Stefan Holm
"Deres kødøkser, Ed?"