Arbejde og Atkins!
Fra : Freedom

Dato : 29-01-05 12:49

Hej igen,

Jeg har et problem med at tage mad med på arbejde når jeg er på Atkins, det
vil sige at jeg har haft ferie og skal starte på mandag, men hvad pokker
tager jeg med til frukost og til dagen igennem!

Jeg kan tage lidt grnsager med, men kød??? Hvad gør i andre der arbejder?
Iben

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-01-05 12:48

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager jeg med til frukost og til dagen igennem!
> Jeg kan tage lidt grnsager med, men kød??? Hvad gør i andre der arbejder?

Hvad er problemet? Og hvorfor er det et større problem på Atkins end på en
hvilken som helst anden kur?

Er problemet, at der ikke er køleskab på dit arbejde? Eller ingen mulighed
for at varme maden op?

MANGLENDE KØLESKAB: Køb en af de små termoposer, der kan indeholde 6 dåseøl.
Put din mad deri og et køleelement oveni... så holder maden sig kold.

MANGLENDE MIKROBØLGEOVN: Kolde anretninger. Avocado og salater (tun, reje,
høns, kylling). Salat med kold kød. Sammenrullede skinkeskiver og
ostehapser. Kogte æg.....

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-01-05 14:54

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
>
> MANGLENDE MIKROBØLGEOVN: Kolde anretninger. Avocado og salater (tun, reje,
> høns, kylling). Salat med kold kød. Sammenrullede skinkeskiver og

Jeg har problemet med at jeg simpelthen ikke har tid til de 6 måltider mad man
gerne skulle spise, så måltid 2 og 4 (midt på formiddagen og midt på
eftermiddagen), består som regel af en protein-pulver-drik. Det mætter
forbavsende meget, mit eneste problem er at få det produkt jeg har købt til at
opløse sig ordentligt - det klumper lidt i mælken hvilket ikke er så lækkert

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 29-01-05 16:07

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> [...]
> Det mætter forbavsende meget, mit eneste problem er at få det produkt
> jeg har købt til at opløse sig ordentligt - det klumper lidt i mælken

Køb en shaker - matas har dem bl.a. Der er en rist i toppen der gør at
indholdet blandes ret godt.

En god idé er forresten at lade blandingen stå 5 min efter du har rystet
den, så bliver konsistensen lidt mere cremet.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-01-05 16:20

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> Køb en shaker - matas har dem bl.a. Der er en rist i toppen der gør at
> indholdet blandes ret godt.

Tak for tippet, det vil jeg da gøre.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : bj

Dato : 29-01-05 22:58

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En god idé er forresten at lade blandingen stå 5 min efter du har rystet
> den, så bliver konsistensen lidt mere cremet.

Og held væske i før pulveret så opløses det bedre..

bj

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 30-01-05 15:50

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in news:41fc072a$0$33669
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Og held væske i før pulveret så opløses det bedre..

Ja, det har en tendens til at klæbe sig mod bunden af ens shaker hvis man
hælder pulveret i før væsken.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-02-05 09:22

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> wrote

> Køb en shaker - matas har dem bl.a. Der er en rist i toppen der gør at
> indholdet blandes ret godt.

Jeg endte med at købe en coctail mixer, så nu kan jeg i bedste Tom
Cruise stil mixe mine protein drinks. Det virker meget bedre end at røre
det op i et glas
Med venlig hilsen og tak for tip
Lars Hoffmann

Fra : Helle [4550]

Dato : 04-02-05 10:25

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> "Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> wrote

> Jeg endte med at købe en coctail mixer, så nu kan jeg i bedste Tom
> Cruise stil mixe mine protein drinks. > Lars Hoffmann

Hvilket proteinpulver bruger du? Det er svært at finde proteinpulver uden,
at der også er mange kulhydrater i. Jeg køber pr. postordre i Sverige, men
kunne godt tænke mig, at jeg kunne finde noget tilsvarende i danske
butikker.

mvh Helle

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 04-02-05 10:32

"Helle [4550]" <hs4550@hotmail.com> wrote in

> [...]
> uden, at der også er mange kulhydrater i. Jeg køber pr. postordre i
> Sverige, men kunne godt tænke mig, at jeg kunne finde noget

<http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=10092
&shop_id=1163&vare_id=134994>

og

<http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?
fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=63&pfgnr=637021>

og

<http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?
fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=63&pfgnr=637161>

indeholder enten meget lidt kulhydrat eller slet intet.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 04-02-05 12:56

www.bodylab.dk - DK's billigste....

/Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-02-05 13:17

> [...]

> at der også er mange kulhydrater i. Jeg køber pr. postordre i Sverige, men
> kunne godt tænke mig, at jeg kunne finde noget tilsvarende i danske

Nu bor jeg i Spanien, så du kan måske ikke bruge de informationer til
ret meget, men pulveret hedder Weider Victory Power Protein og
indeholder 84% proteiner, 3% kulhydrater og 2% fedt. Jeg har set andre
pulverblandinger med op mod 95% proteiner og nul kulhydrater, men jeg
kan godt lide smagen af det pulver jeg bruger nu.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-01-05 17:47

> [...]
> forbavsende meget, mit eneste problem er at få det produkt jeg har købt
> til at opløse sig ordentligt - det klumper lidt i mælken hvilket ikke er

I mælken? Det må du da ikke drikke, slet ikke i induktionsfasen?

Jeg spiser dog kun 3 måltider om dagen, som han nævner som min. Jeg tager
rester fra aftensmaden dagen før med i skole, og spiser det koldt.

mvh Tommy Fer

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-01-05 22:05

Tommy Fer wrote:

> I mælken? Det må du da ikke drikke, slet ikke i induktionsfasen?

Du kan ogsåp blande det op med vand hvis du hellere vil. Med de 3.5 gram
kulhydrater der er i 100g mælk (af den slags jeg drikker, som er noget
almindeligt spansk letmælk), kan jeg stadig drikke en hel del.

> Jeg spiser dog kun 3 måltider om dagen, som han nævner som min. Jeg tager
> rester fra aftensmaden dagen før med i skole, og spiser det koldt.

Noget af det absolut vigtigste er ifølge egne erfaringer, at spise så mange
måltider om dagen. Desto mere sulten du når at blive indimellem måltider, mere
skejer man ud ved næste måltid. Spiser du ofte, når du ikk at blive nær så
sulten og mæthedsfornemmelsen kommer hurtigere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-01-05 10:11

> Du kan ogsåp blande det op med vand hvis du hellere vil. Med de 3.5 gram
> kulhydrater der er i 100g mælk (af den slags jeg drikker, som er noget
> almindeligt spansk letmælk), kan jeg stadig drikke en hel del.

Tjae, du kan drikke 600ml, så er din dagsration! opbrugt, dvs så må du ikke
spise salat, eller lign. da det indeholde en anelse kulhydrat. i
induktionsfasen er der er en grund til at han siger du ikke skal drikke
mælk.

> [...]
> måltider, mere skejer man ud ved næste måltid. Spiser du ofte, når du ikk
> at blive nær så sulten og mæthedsfornemmelsen kommer hurtigere.

Jeg har aldrig haft behag ved at spise mange måltider dagligt. Men har nu
også en ok tolerance for at føle mig en smule sulten.

mvh Tommy Fer

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-05 10:45

Tommy Fer wrote:

> Tjae, du kan drikke 600ml, så er din dagsration! opbrugt, dvs så må du ikke
> spise salat, eller lign. da det indeholde en anelse kulhydrat.

jaja, i induktionsfasen. Senere hen må man indtage langt flere kulhydrater.

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-01-05 18:55

> jaja, i induktionsfasen. Senere hen må man indtage langt flere
> kulhydrater.

korrekt, men manden der spurgte kunne jeg forstå kun havde været igang i 1
uge... derfor må man antage han er i induktionsfasen

mvh Tommy Fer

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-05 20:43

Tommy Fer wrote:

> korrekt, men manden der spurgte kunne jeg forstå kun havde været igang i 1
> uge... derfor må man antage han er i induktionsfasen

....og som sagt kan han så blande op med vand istedet for mælk hvis han er i
den situation.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-01-05 14:42

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> er at få det produkt jeg har købt til at opløse sig ordentligt - det
> klumper lidt i mælken hvilket ikke er så lækkert

jeg har købt sådan en lille batteridreven "mælkeskummer"... som er et lille
piskeris med motor*G* den er genial til at piske den slags sammen med.....
mælken bliver dejlig cremet og luftig ;) og bagefter skal piskeren bare lige
skylles.....

du kan se en lignende her:
http://www.aura4laura.dk/Vare.aspx?VareID=1869
men jeg ved de fås ret billigt indimellem.... (mener jeg fandt min på tilbud
til 50 kr i føtex engang*G*)

her:
http://www.netlageret.dk/lux/product_info.php?cPath=3&products_id=32&osCsid=c24f1fd4d5dd7bbdbe6752fc3bd2da16
har de den til kun 89 kr ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Sune Vuorela

Dato : 29-01-05 15:48

On 2005-01-29, Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote:
> MANGLENDE MIKROBØLGEOVN: Kolde anretninger. Avocado og salater (tun, reje,
> høns, kylling). Salat med kold kød.

Salat med feta og/eller anden ost
Salat med mandler/nødder/kerner

Salat kan være iceberg-baseret, kinakålsbaseret, broccolibaseret, ...

--
sune

Fra : Freedom

Dato : 29-01-05 20:06

Tak Sune & Tommy, Den med aftensmaden var god! Det vil jeg gøre! Salaten
skal også prøves....
Iben

Fra : Dan

Dato : 30-01-05 13:41

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så ligner Atkins og DDV hinanden et
stykke hen ad vejen...hvad med at smutte hen i nærmeste Føtex og købe en
DDV-salat med kylling? De fås nu i nogen kæmpe-bokse!

Fra : Freedom

Dato : 30-01-05 17:27

Hej Dan,
Jeg har stået og luret på deres produkter, god ide:))))
Iben

Fra : Brian Lænø

Dato : 30-01-05 18:48

"Freedom" < skrev
> [...]
> pokker tager jeg med til frukost og til dagen igennem!
>
> Jeg kan tage lidt grnsager med, men kød??? Hvad gør i andre der arbejder?

Hej
Jeg laver en salat til madpakke.
Den består af:
1 blad kinakål
1 stendel bladselleri
et stykke agurk
1 tomat
1 dåse tun
2 hårdkogte æg
lidt mayonnaise som dressing.
Jeg har 2 pauser om dagen, og spiser ca. en halv portion i hver pause.
Indtil videre har jeg smidt 25 kg på Atkins.

--
Brian

Fra : Freedom

Dato : 30-01-05 19:13

Hej Brian,

Kæmpe tillykke!!! Det er bare flot! Det lyder lækkert, det vil jeg også
lave:)))))
Iben

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-01-05 09:12

Brian Lænø wrote:
> [...]
> Jeg har 2 pauser om dagen, og spiser ca. en halv portion i hver pause.
> Indtil videre har jeg smidt 25 kg på Atkins.

hej brian...

er det hvad du spiser hver eneste dag? eller varierer du?

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-01-05 17:18

"Sabina Hertzum" skrev > hej brian...

> er det hvad du spiser hver eneste dag? eller varierer du?

Min madpakke er stort set ens hver dag.
Jeg varierer kun hvis jeg løber tør for varer.
Jeg er ikke blevet træt af den inu

--
Brian