Lidt tips til Atkins Søges
Fra : Tommy Fer

Dato : 27-01-05 19:33

Hej NG

De sidste 3 år har jeg taget ialt 30 kg på, de skal væk nu... jeg er på 116
kg, mit mål (forhåbentligt er det realistisk) er 80 kg.

Imorgen starter jeg på induktions fasen på atkins, så idag, har jeg været
ude og handle, og spiste til aften efter bogen. Smagte faktisk godt :D

Menuen var hakkebøf, med wok/lyn stegte grøntsager og lidt revet gauda ost.

Når men på min lille indkøbstur fik jeg mig nogen spg.

Spaghetti Squash... hvor kan det købes? Jeg gennemsøgte Rødovre centeret,
uden held. Nogen der ved hvor de kan købes?

Multivitaminer uden jern bliver man anbefalet at køber, jeg har nogen der
indeholder jern, og kan ikke finde nogen uden? SKAL det være uden ?

Sidste ting, selleri er slet ikke nævnt i Atkins bogen? Er den no go eller
acceptabel?

mvh Tommy Fer

Fra : Lene

Dato : 27-01-05 22:49

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> skrev i en meddelelse >

> Multivitaminer uden jern bliver man anbefalet at køber, jeg har nogen der
> indeholder jern, og kan ikke finde nogen uden?
Jeg mener bestemt at der ikke er jern i Pharma Nords "Bio antioksidant"
MVH Lene

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-01-05 10:02

[Tommy Fer | Thu, 27 Jan 2005 19:33:27 +0100]

>Spaghetti Squash... hvor kan det købes? Jeg gennemsøgte Rødovre centeret,
>uden held. Nogen der ved hvor de kan købes?

Jeg vil sige - glem Spaghetti Squash - den er enestående svær at finde i
Danmark (den kan dog ske engang imellem), og SÅ godt smager den heller ikke
:)

>Multivitaminer uden jern bliver man anbefalet at køber, jeg har nogen der
>indeholder jern, og kan ikke finde nogen uden? SKAL det være uden ?

Nej, find de multivitaminer du føler giver dig "mest".

>Sidste ting, selleri er slet ikke nævnt i Atkins bogen? Er den no go eller
>acceptabel?

Jojo, både rodselleri og bladselleri er gode fiberrige grøntsager der kan
anbefales.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Helle [4550]

Dato : 29-01-05 12:17

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [Tommy Fer | Thu, 27 Jan 2005 19:33:27 +0100]

> Jojo, både rodselleri og bladselleri er gode fiberrige grøntsager der kan
> anbefales.

Jeg ved ikke, om det er en skrøne, men jeg har hørt, at bladselleri er godt,
fordi man bruger mere energi på at nedbryde den, end den mængde energi man
indtager ved at spise den.

mvh Helle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-01-05 22:55

[Helle [4550] | Sat, 29 Jan 2005 12:16:54 +0100]

>Jeg ved ikke, om det er en skrøne, men jeg har hørt, at bladselleri er godt,
>fordi man bruger mere energi på at nedbryde den, end den mængde energi man
>indtager ved at spise den.

Kunne sagtens være rigtigt. Den er trods alt indeholdende ret mange grove
fibre og vand i forhold til dens energi.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-01-05 19:39

Hej igen.

Jeg fandt lige lidt fleres spg frem fra skuffen

Sødemidlet i mange Light sodavand er Aspartam sødemidlet. Men Atkins
fraråder denne, pga ukendte helbredsrisko... men påvirker den kuren? Hvilken
light sodavand har ikke Aspartam som sødemiddel?

på forhånd tak

mvh Tommy Fer

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-01-05 20:31

On 2005-01-28, Tommy Fer <nospam@fotofer.dk> wrote:
> Sødemidlet i mange Light sodavand er Aspartam sødemidlet. Men Atkins
> fraråder denne, pga ukendte helbredsrisko... men påvirker den kuren?

Der er enkelte der ikke kan tåle et af nedbrydningsprodukterne af
aspartam. (Det er derfor der på mange produkter med kunstige sødemidler
står "Indeholder en phenylalaninkilde")

Men det påvirker ikke kuren.

> Hvilken
> light sodavand har ikke Aspartam som sødemiddel?

tror ikke de findes.

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-01-05 22:56

[Sune Vuorela | 28 Jan 2005 19:31:12 GMT]

>tror ikke de findes.

Jeg MENER at have set et par af de billige lightsodavand der bruger
acesulfam-K og cyklamat istedet, men husker naturligvis ikke hvilke.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk