World Biker Builder på Discovery
Fra : K

Dato : 13-02-05 23:29

Hvis ikke den australske bike vinder den konkurence, så er der ingen
retfærdighed
tilbage i verdenen !

Hvem er jeres favorit ....Australien ....USA .....England ?

Fra : Hekto

Dato : 14-02-05 23:44

K wrote:

> Hvem er jeres favorit ....Australien ....USA .....England ?

...... Italien! (Sorryyyyyy!)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-02-05 23:59

On Mon, 14 Feb 2005 23:44:21 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Oh Boy!

>..... Italien! (Sorryyyyyy!)

Vild jubel !!!!

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-02-05 00:07

> ..... Italien! (Sorryyyyyy!)
> --
laver de motorcykler ?

Thomas Jensen (ved godt hvor min er desginet....
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Rune Romdal

Dato : 14-02-05 00:08

Thomas Jensen wrote:
> laver de motorcykler ?

Ja... de laver dem hele tiden, men de går bare i stykker igen
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-02-05 02:50

"Rune Romdal" <RuneCNR@hotmail.com> wrote in message

> Ja... de laver dem hele tiden, men de går bare i stykker
> igen --

*GRILL* - Den var sgu god.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Hekto

Dato : 14-02-05 10:37

In article <420fddfb$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>,
RuneCNR@hotmail.com says...

Nej! ... rigtige racere! Ikke noget med hyldejern!

> Ja... de laver dem hele tiden, men de går bare i stykker igen

UPS! Er det rigtigt???? ... så må du hellere sende dem en mail, så ikke
de spilder deres tid!
Nu kan man jo vente sig alt af italienere, så mon ikke det er
Berlusconi der har bestukket løbsarrangørerne til at lade Ducati vinde?
Det må alligevel have kostet nogle håndører, med de Endurance Races og
Paris Dacar de har vundet med Ducati-motorer! =

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : K

Dato : 14-02-05 15:48

hehe ...som man råber i skoven får man svar

Fra : Frank

Dato : 14-02-05 08:18

NU så jeg desværre ikke det sidste afsnit, men allerede i det første kunne
man godt se muligheder i australierens.

Den der forgaffel på amerikaneren er jeg ikke så vild med.

Fra : K

Dato : 14-02-05 15:43

"Frank" <frank.sondrup@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Den der forgaffel på amerikaneren er jeg ikke så vild med.

den buede forgaffel har de skrottet

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 08:26

> Hvis ikke den australske bike vinder den konkurence, så er der ingen
> retfærdighed
> tilbage i verdenen !

PIS LORT SNOT, missede det afsnit i denne weekend...

Mvh
Morten

Fra : Ulvir

Dato : 14-02-05 13:43

Juel wrote:

> PIS LORT SNOT, missede det afsnit i denne weekend...

Vær ikke ked af det! Discovery har jo det der med at genudsende alle afsnit
gentagne gange i årevis..

Fra : Ulvir

Dato : 14-02-05 16:57

Juel wrote:

> PIS LORT SNOT, missede det afsnit i denne weekend...

Det skal du ikke være ked af- Discovery sender deres genudsendelser i
årevis..

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-05 15:40

Ulvir wrote:

> Det skal du ikke være ked af- Discovery sender deres genudsendelser i
> årevis..
*LOL*

Fra : jens jensen

Dato : 14-02-05 08:42

> [...]
> retfærdighed
> tilbage i verdenen !
>
> Hvem er jeres favorit ....Australien ....USA .....England ?

Min favorit er også australien, men jeg synes det er synd de bruger de
kedelige harley motorer og SS motorer. Det ville være rart med noget nyt på
det område. Jeg kan huske de gamle Ironhorse blade, der brugte man alle
typer motorer og det gav ofte en meget flottere chopper end med HD motor,
fordi de så kunne nytænke stel osv.

Mvh Jens

Fra : Hekto

Dato : 15-02-05 19:35

jens jensen wrote:

> [...]
> typer motorer og det gav ofte en meget flottere chopper end med HD motor,

Ja, det kan jo lade sig gøre at bruge andet end det sædvanlige!

http://www.ducatimonster.org/featured/2004aug/featured_aug.html

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-02-05 11:08

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i

> Ja, det kan jo lade sig gøre at bruge andet end det sædvanlige!
>
> http://www.ducatimonster.org/featured/2004aug/featured_aug.html

Eller: http://www.kedo.de/ssl/grafic/Gallery/0148.jpg
Der er da en anden motor i, og der er brugt et par timer på den.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Fer

Dato : 14-02-05 09:06

> [...]
> retfærdighed
> tilbage i verdenen !
>
> Hvem er jeres favorit ....Australien ....USA .....England ?

Klart Australien....
Vi bruger ikke filler, vi polere... SÅDAN! Er vildt imponeret over deres
evner til at banke alu.

mvh Tommy Fer

Fra : Christer Waleryd

Dato : 14-02-05 09:15

"K" <k@tiscali.dk> writes:

> Hvis ikke den australske bike vinder den konkurence, så er der ingen
> retfærdighed
> tilbage i verdenen !
>
> Hvem er jeres favorit ....Australien ....USA .....England ?

'Absolutely NO fillers whatsoever, what you see is what you get'. Top!

Men jeg liker også den brutale og enkle engelske.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500

Fra : Richard

Dato : 14-02-05 16:49

K wrote:

> Hvem er jeres favorit ....Australien ....USA .....England ?

Suk, endnu en chopper-bygger-soap - hvornår laver de udsendelser om at
bygge spændende, rigtige motorcykler? - chopperne vi ser i Discovery's
forskellige udsendelser er jo alle blot variationer over et tema, der
ikke har ændret sig væsentligt de sidste 35-40 år IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-02-05 18:12

Richard wrote:

> [...]
> Discovery's forskellige udsendelser er jo alle blot variationer over
> et tema, der ikke har ændret sig væsentligt de sidste 35-40 år IMHO

Hmm... Nu er det jo *din* mening, og den skal du selvfølgelig have lov til
at have, men har du set noget af dét, der bliver bygget?
Harley'er er ikke lige min stil og smag, men jeg kan ikke lade være med at
blive dybt facineret af designernes evner og ikke mindst kunnen. Og endelig
tror jeg også der er noget, der hedder mode i motorcykelverdenen, hvilket
IMO også gør sig gældende i de specialbyggede Harley'er, og som man ret
sikkert ikke så for 35-40 år siden.
Min "yndlings-harley" hvis man kan kalde den dét, må helt klar være Paulie's
brandbil-harley fra OCC, som også blev vist / vises på dicovery. Jeg ville
dog ikke selv have den store glæde af at eje den, men for h.... hvor er den
speciel, og hvor har han han fået integreret brandbil's-temaet godt i den
ged! Det er IMO kunst når det er bedst, og meget interessant at følge.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ..ZZ

Fra : Richard

Dato : 14-02-05 22:15

Psycho Cowboy wrote:

> Hmm... Nu er det jo *din* mening, og den skal du selvfølgelig have lov til
> at have,

Ja, er vi her ikke for at udveksle meninger og holdninger

> men har du set noget af dét, der bliver bygget?

Ja, netop, hvilket får mig til at sige : Variationer over et gaaammelt
tema...

> Harley'er er ikke lige min stil og smag, men jeg kan ikke lade være med at
> blive dybt facineret af designernes evner og ikke mindst kunnen.

...bare med nye udtryk som udviklingen i teknikken tillader IMHO

> Og endelig
> tror jeg også der er noget, der hedder mode i motorcykelverdenen, hvilket
> IMO også gør sig gældende i de specialbyggede Harley'er, og som man ret
> sikkert ikke så for 35-40 år siden.

Det afhænger af øjnene, der ser - prøv at find nogle specialbyggede
choppere fra '65-'75 og se, hvor meget de ligner dagens...

Befriende ville det være, hvis nogen lavede specialbyggede, futuristiske
udgaver af klassiske cykler. Problemet er formentlig, at det ville kræve
adgang til helt anden og dyrere teknologi at lave fx nogle avancerede
stel, end det traditionelle rørstel, som chopperbyggerne benytter sig af.
Det er jo "bare" at bugge nogle rør til at hænge forgaffel og baghjul i og
bære motoren. Og allerede der ligger en begrænsing i, hvor meget du kan
ændre på cyklens udseende. Mode eller ej

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : jens jensen

Dato : 15-02-05 10:38

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> speciel, og hvor har han han fået integreret brandbil's-temaet godt i den
> ged! Det er IMO kunst når det er bedst, og meget interessant at følge.

Den er flot, men jeg ville nu ikke eje nogle af dem.

Jeg tror ikke det ville være rart at køre de 4000 - 5000 km jeg plejer at
køre i ferien på sådan en mc.

Den er vist kun til strandvejs brug

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-02-05 17:37

"Psycho Cowboy" skrev
> [...]
> godt i den ged! Det er IMO kunst når det er bedst, og meget interessant at

De laver da nogle flotte motorcykler ved OCC.
Men det er forkert når de kalder dem choppere.
En chopper er en mortorcykel, hvor man har fjernet alt overflødig (chop
off).
Deres motorcykler er nærmest omvendt, der gælder det om at sætte mest mulig
overflødig udsmykning på.

--
Brian
Cagiva Elefant 750