Hvad gør jeg med forgaflen?
Fra : Tue

Dato : 13-02-05 19:20

Det nederste af forgaflen på min SV er ikke særlig pænt.

se http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=974

Jeg ved ikke helt hvad det er(salt tæring?) og hvordan jeg gør det pænt?
Jeg har forsigtigt prøvet med Autosol, men det har ikke den store effekt.

--
Tue Jensen
SV650S

Fra : Grunnet

Dato : 13-02-05 19:42

Tue skrev
i meddelelsen news:mxynkx5dvk9c.qaenv7h64504$.dlg@40tude.net,:
> [...]
>
> Jeg ved ikke helt hvad det er(salt tæring?) og hvordan jeg gør det
> pænt? Jeg har forsigtigt prøvet med Autosol, men det har ikke den

Polering med maskinkraft
http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/725.pdf
der er pasta og polerskiver både til det grove (starten) og det fine
(afslutningen)

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-02-05 23:02

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev i

> [...]

> http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/725.pdf
> der er pasta og polerskiver både til det grove (starten) og det fine

Og det sviner, og griser - alt er småloddent efterfølgende ;-/. Hvis ikke det
foregår udendørs venter der et større rengøringsarbejde. En udsugning tager
det allerværste. Men få lakken af først, pasta og polerskive bider dårligt på
den.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : sumdjFJERN@DEETTErin~

Dato : 13-02-05 20:54

Hej du

Fjern lakken (prøv Mitromors: det æder al maling og lak), og slib
forsigtigt alu'en med vandslibepapir korn 1200, inden det poleres blank
med autosol eller lignende.
Så det hedder "Knofedt" - i rigelig mængde.....

Mvh
Mike

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-02-05 23:22

> Det nederste af forgaflen på min SV er ikke særlig pænt.
>
> se http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=974

Det er vel ganske alm. på en suzuki :) hehe

Mvh
Lars Bisgaard

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-02-05 09:15

> Det er vel ganske alm. på en suzuki :) hehe

Ja, og bemærk på det sidste billede hvordan Suzuki har sparet pakdåsen væk,
men bare har sat en plade for lejerne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Birger Poulsen

Dato : 15-02-05 08:58

> Det er vel ganske alm. på en suzuki :) hehe
>
> Mvh
> Lars Bisgaard

Det er nu også set både på en Yamaha og Honda.
Nogle påstår at det kommer ved kørsel i saltningsperioder, men jeg har kun
kørt
minimalt med saltrester på vejen.

Bortset fra dette er jeg netop igang med samme project, og det er skrappe
sager
som jeg har gang i, smergellærred korn 100 til en start for at få bund i
korrotionen,
siden finere og finere.
Jeg har endnu ikke fundet den rette lak, men formoder at man skal kigge
under 2-komponent.
Ret mig venligst hvis det er en vildfarelse.
--
Hilsen
Birger

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-05 12:30

Birger Poulsen wrote:

> [...]
> skrappe sager
> som jeg har gang i, smergellærred korn 100 til en start for at få

Jeg går ud fra at du taler on et helt andet og meget værre tilredt projekt -
korn 100 er for groft til de billeder jeg har set! Fjern lakken med Bums
el.lign. slib derefter med korn 400 eller finere.

> Jeg har endnu ikke fundet den rette lak, men formoder at man skal
> kigge under 2-komponent.
> Ret mig venligst hvis det er en vildfarelse.

2K er fint. Start med en god grunder - det giver en ensartet farve i
dæklaget. Husk åndeværn med kulfilter, medmindre dit job ikke er så krævende

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 14-02-05 10:50

Tue wrote:

> Det nederste af forgaflen på min SV er ikke særlig pænt.

> Jeg ved ikke helt hvad det er(salt tæring?) og hvordan jeg gør det pænt?
> Jeg har forsigtigt prøvet med Autosol, men det har ikke den store effekt.

Shit - den ser ud som om du har kørt gennem en mindre meteorregn ??

Når nu du er blevet færdig med at pudse og polere, kunne du overveje at
klæbe gennemsigtig "stenslagsfolie" på din "nye" forgaffel.

Det købes i (centi)metermål hos f.eks. autolakerere, og kan skiftes efter
behov ....

Mch Schlæger

Fra : Tue

Dato : 15-02-05 08:06

On Sun, 13 Feb 2005 19:20:01 +0100, Tue wrote:

> [...]
> Jeg har forsigtigt prøvet med Autosol, men det har ikke den store effekt.

Tak for svarende, det ser ud som om jeg har et lille projekt for mig.
--
Tue Jensen
SV650S

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 09:12

"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarende, det ser ud som om jeg har et lille projekt for mig.

Hej.

Det kan godt være jeg spørger dumt !, men hvorfor ikke smide gaffelbenende
ned til en autolakerer, og så bare få dem lakerede i en pæn sølv /
sølvmetalic farve ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Tue

Dato : 15-02-05 10:42

On Tue, 15 Feb 2005 09:11:55 +0100, Dennis Hellan Pedersen wrote:

> [...]
>

> Det kan godt være jeg spørger dumt !, men hvorfor ikke smide gaffelbenende
> ned til en autolakerer, og så bare få dem lakerede i en pæn sølv /

Pengepungen. men men men...

Hvordan vil et gafelben se ud hvis det ikke bliver lakeret efter det er
slebet? helt blankt?

hvad med veligeholdelse, skal det så pudses hver weekend? (hvis det ikke
bliver lakeret)

--
Tue Jensen
SV650S

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-05 12:24

Tue wrote:

> Pengepungen. men men men...
>
> Hvordan vil et gafelben se ud hvis det ikke bliver lakeret efter det
> er slebet? helt blankt?

Efter slibning _og polering_ vil det fremstå i "næsten kromglans"

> hvad med veligeholdelse, skal det så pudses hver weekend? (hvis det
> ikke bliver lakeret)

Ja. Nogle siger det er hurtigt klaret, men hvis du ikke er pudsetypen vil
jeg foreslå at du får det lakeret. Oprindeligt er det maskinslebet og har
fået klar lak, så mon ikke du skal vælge at få det malet sølvmetallic denne
gang så du får lidt længere levetid på benene (stenslag vil ikke være helt
så synlige). Beskyttelsesfolie er en god idé.

--
vh
Torben