/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburator 4T - 2T
Fra : Niels Bengaard


Dato : 12-02-05 09:39

Er der forskel på karburatorer til 4 takts- og 2 taktsmotorer, ud over evt.
dyser?
Jeg går og roder med en 110 kubik firtaktsmotor, som jeg vil sætte en 28 mm
Keihin PWK på, er det et fornuftigt valg?

Niels



 
 
Hekto (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-02-05 10:57

Niels Bengaard wrote:
> Er der forskel på karburatorer til 4 takts- og 2 taktsmotorer, ud over evt.
> dyser?
> Jeg går og roder med en 110 kubik firtaktsmotor, som jeg vil sætte en 28 mm
> Keihin PWK på, er det et fornuftigt valg?
>
> Niels
>
>
Ja der bør være forskel.
Udformningen af strålerøret er oftest forskellig, og optimeret enten til
2T eller 4T.
Måske står der lidt her:
http://www.guzzitech.dk/05/05-10/05-10-01.htm

Dermed ikke sagt at det ikke virker; men det er måske ikke optimalt.
Keihin er udemærket; men det er så mange andre kaburatorer såmen også.
Det kommer jo an på brugen?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Niels Bengaard (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 12-02-05 13:18

>> Er der forskel på karburatorer til 4 takts- og 2 taktsmotorer, ud over
>> evt. dyser?
>> Jeg går og roder med en 110 kubik firtaktsmotor, som jeg vil sætte en 28
>> mm Keihin PWK på, er det et fornuftigt valg?
>>
>> Niels
> Dermed ikke sagt at det ikke virker; men det er måske ikke optimalt.
> Keihin er udemærket; men det er så mange andre kaburatorer såmen også. Det
> kommer jo an på brugen?
>

Den skal bruges på en 110cc kopi af de gamle Honda 4 taktsmotorer, der skal
peppes lidt op.
Måske er 28 mm overkill, den har 20 mm originalt.

Jeg kiggede på karburatorer hos scooterforhandlerne på nettte, men de er jo
kun 2 takts. Der er dog tilsyneladende flere der bruger dem til netop
Hondamotorerne, men der står ikke hvordan de har sat dem op. Så tjekkede jeg
Keihins hjemmeside og der står der de kan monteres som performance upgrade
på crossere osv., så blev jeg i tvivl om totakt kontra firetakt.

Niels



Hekto (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-02-05 15:18

Niels Bengaard wrote:

> Den skal bruges på en 110cc kopi af de gamle Honda 4 taktsmotorer, der
> skal peppes lidt op.
> Måske er 28 mm overkill, den har 20 mm originalt.
>
> Jeg kiggede på karburatorer hos scooterforhandlerne på nettte, men de er
> jo kun 2 takts. Der er dog tilsyneladende flere der bruger dem til netop
> Hondamotorerne, men der står ikke hvordan de har sat dem op. Så tjekkede
> jeg Keihins hjemmeside og der står der de kan monteres som performance
> upgrade på crossere osv., så blev jeg i tvivl om totakt kontra firetakt.

Jeg tror ikke du får så meget ud af investeringen.
Din største begrænsning på den motor er sikkert knasterne. Er de standard,
hjælper det nok ikke så meget at lette åndedrættet den smule.

Start med at grave nogle hidsigere knaster op på nettet, og så tag den
derfra.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-05 15:31

Hekto wrote:
>
> Jeg tror ikke du får så meget ud af investeringen.
> Din største begrænsning på den motor er sikkert knasterne. Er de standard,
> hjælper det nok ikke så meget at lette åndedrættet den smule.

Dét med større karbunader er et levn fra knallert-tiden hvor netop
karburator-størrelsen var en del af droslingen.
Motorcykler har den størrelse på der matcher, og karbunadetuning går
idag for det meste ud på at montere karburatorer med mere kontant
respons á mere sportslighed :-|

--
Armand.

Richard (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 12-02-05 12:41

Niels Bengaard wrote:

> Jeg går og roder med en 110 kubik firtaktsmotor, som jeg vil sætte en 28 mm
> Keihin PWK på, er det et fornuftigt valg?

Som Hekto er inde på, er denne måske ikke det perfekte valg - hvilken
størrelse karburator plejer disse motorer at køre med; 28mm lysning til
en 110cc firetaktsmotor lyder umiddelbart stort IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Hekto (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-02-05 14:27

Richard wrote:

> Som Hekto er inde på, er denne måske ikke det perfekte valg - hvilken
> størrelse karburator plejer disse motorer at køre med; 28mm lysning til
> en 110cc firetaktsmotor lyder umiddelbart stort IMHO

Det kommer an på tuningsgrad og effekten.
Den kan godt køre med en 28mm, måske endda f.eks. 32mm. Man er oppe i de
størrelser når vi taler ca. 30HK på en 125cc.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste