HUSK nu næste weekend..
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 09:18

Fra : Armand

Dato : 12-02-05 14:15

Juel wrote:
> http://www.motorcykleribella.dk/

BT's biltillæg idag, lørdag er fyldt med MC-artikelr i forbindelse med
den kommende udstillingsweekend!
Hen i kiosken og køb!

--
Armand.
(der forøvrigt atter har ladet sig irritere over når journalister

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 12-02-05 15:51

> (der forøvrigt atter har ladet sig irritere over når journalister skriver
> om noget de ikke har forstand på - Denne gang om Radialt monterede
> bremsers fortræffeligheder)

Jamen fortæl fortæl .. er de ikke så fortræffelige som det siges eller ?

/J

Fra : Armand

Dato : 12-02-05 17:07

[6705] Jesper Sørensen wrote:

> Jamen fortæl fortæl .. er de ikke så fortræffelige som det siges eller ?

Vi hár været igennem sagen her på gruppen før, og som mange andre
detaljer der tager springet fra racerbanerne og ud i trafikken er der
også for "radialeres" vedkommende sket det at en masse popsmarte
forklaringer, der mest beror på at sådan må det være siden det er godt
til race, hænger tæt omkring den nye teknik.
Jeg har jævnligt en kamp med at overbevise bekendte om at USD-forgafler
IKKE er lettere end "de almindelige" og for radialernes vedkommende er
de næppe mere stive end en hvilkensomhelst anden firestemplet
konstruktion (BT sammenligner forøvrigt bluselløst med flydende
calibere, der jo kun har stempel på én side af skiven).
I tests er Yamaha blevet flamet for at have fravalgt deres tidligere
firepot's (dem med de blå dæksler) til fordel for de trendy radialere
der IKKE er bedre!

Den enkle baggrund for radial-konstruktionen er at til racebrug kan man
med dén montering skifte mellem forskellige størrelser bremseskiver blot
ved at lægge afstandsringe under caliberen ved montage. Enkelte vil mene
at det tillige er hurtigere at få caliberen til at passe ned over skiven
og fange hullerne til montage når bespændingen er på dén led :-/

Men igen: Det ér racepop, og meget andet behøver man vel egentlig ikke
vide

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-02-05 20:33

Så var det lige at Armand Skrev

> [...]
> bespændingen er på dén led :-/
> Men igen: Det ér racepop, og meget andet behøver man vel egentlig

Lige netop!
Jeg så lige en forkalring forleden om at det beroede på boltene blev
belastet med træk (aksialt), på radial bremserne, og med forskydning
på "de almindelige", hvorfor man kunne reducere materialemængden i
boltene ved rasialbremse sparer vægt til race... - mage til vås.
--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 12-02-05 17:16

> BT's biltillæg idag, lørdag er fyldt med MC-artikelr i forbindelse med
> den kommende udstillingsweekend!
> Hen i kiosken og køb!
>
> --
> Armand.

Og til orientering har politiken i dag en 4-5 sider omhandlende de mange
forskellige kina-motorcykler der bliver solgt i DK i øjeblikket.

Omend der ikke er flere detaljer end pris & navn & Kw på nogen af dem så er
det et godt oversigtsbilled hvis man sidder og vil anskaffe sig en
sådan kina-mc.

Jens Brauer Rasmussen
Husk også efter-Bellafest hos
www.kantanamc.dk

Fra : Frans jensen

Dato : 12-02-05 16:01

On Sat, 12 Feb 2005 09:17:48 +0100, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.danmark> wrote:

>http://www.motorcykleribella.dk/
>
>Mvh
>Morten