Et spørgmål og access.
Fra : Madsen

Dato : 23-05-01 17:20

Hej,

Jeg har modtaget en mdb-fil som når jeg åbner den, indeholder flere
forskellige tabeller som er lavet med Access 2000.
Mit problem er nu at jeg skal have sendt en af disse tabeller videre,
men samtidig bibeholde filen som en access-fil. Har prøvet at
eksporterer den, men det vil den ikke. Den siger at den ikke kan
finde filen. Det undrer mig lidt når det er den fil jeg sidder og kigger
på jeg siger eksporter til. Har også prøvet at trække den enkelte fil
over i en anden mappe, men så er det kun en genvej jeg får lavet.
Hvordan får jeg sendt udelukkende den ene fil videre fremfor hele
databasen med flere forskellige tabeller i?

Muligvis et snotdumt spørgsmål, men jeg fatter ikke meget af det
program, må jeg indrømme.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-01 17:31

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> [...]
> Mit problem er nu at jeg skal have sendt en af disse tabeller
> videre, men samtidig bibeholde filen som en access-fil.

Du er på rette spor - men Access opfører sig (som du nok har
bemærket) noget anderledes end de andre programmer i Officepakken.

Her er hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig:
- Opret en ny, tom database - kald den f.eks. "transport.mdb".
- Vælg "importer" fra den nye database (højreklik i
databasevinduet).
- Find din nuværende database i importér-menuen
- Vælg den, og nu skulle du have mulighed for at vælge den ønskede
tabel.
- Importer tabellen, og send den nye fil (transport.mdb).
Afhængig af hvor stor tabellen er, kan det være en idé at zippe
databasefilen inden du sender den.

Access har i øvrigt sin egen nyhedsgruppe:

--
Jens Gyldenkærne Clausen - MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
Ved svar: skriv _under_ det der svares på og klip overflødige

Fra : Madsen

Dato : 23-05-01 18:32

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev:

> [...]
> - Importer tabellen, og send den nye fil (transport.mdb).
> Afhængig af hvor stor tabellen er, kan det være en idé at zippe

Og det virker jo bare.
Tusind tak Jens :)

> Access har i øvrigt sin egen nyhedsgruppe:

Ups. Det vidste jeg ikke.
Husker det til næste gang, for det er garanteret ikke sidste gang
jeg ramler panden ind i et problem med Access ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-01 22:40

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

>Og det virker jo bare.
>Tusind tak Jens :)

Velbekomme.

>Ups. Det vidste jeg ikke.

Det er såmænd o.k. at stille Access-spørgsmål her - men der er bare
større chance for svar i den dedikerede gruppe - specielt hvis det
er egentlige databasespørgsmål.