|
| Nogen med erfaring med de NYE Triumph Fra : Jannick Andersen |
Dato : 11-02-05 00:00 |
|
Har før postet et spørsmål om Triumph TT600, som jeg dog aldrig fik
noget respons på. Om det så var fordi jeg spurgte forkert eller fordi
ingen i gruppen har førstehånds erfaring med mærket, kan jeg ikke
svare på.
Jeg er selv af den opfattelse at de laver nogen super spændstige
maskiner, som rent visuelt er helt i top. Problemet er dog at jeg har
læst mig til at gearing og kobling ikke skulle være super
godt(artikler på Motorcycledayli.com), men at det skulle være blevet
bedre efter 2003.
Jeg er faldet lidt for Triumph TT600, men også Speed four modellen.
Men vil helst ikke smide 120K efter noget som skal skrues for meget
på.
Der må sku være nogen herinde der kan bidrage med noget, som ikke lige
går på deres bedstefars gamle fra 1930, som han stadig ligger og
skruer på.
Jannick
| |
Armand (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-02-05 00:28 |
|
Jannick Andersen (slet 48K9Z) wrote:
> Har før postet et spørsmål om Triumph TT600, som jeg dog aldrig fik
> noget respons på. Om det så var fordi jeg spurgte forkert eller fordi
> ingen i gruppen har førstehånds erfaring med mærket, kan jeg ikke
> svare på.
> Jeg er selv af den opfattelse at de laver nogen super spændstige
> maskiner, som rent visuelt er helt i top. Problemet er dog at jeg har
> læst mig til at gearing og kobling ikke skulle være super
> godt(artikler på Motorcycledayli.com), men at det skulle være blevet
> bedre efter 2003.
> Jeg er faldet lidt for Triumph TT600, men også Speed four modellen.
> Men vil helst ikke smide 120K efter noget som skal skrues for meget
> på.
>
> Der må sku være nogen herinde der kan bidrage med noget, som ikke lige
> går på deres bedstefars gamle fra 1930, som han stadig ligger og
> skruer på.
Har prøvet en kammerats Daytona 595'er: Den kører fantastisk!
Den trecylindrede motor rykker fedt fra bunden og bremserne har bare
fat. Langsom er den heller ikke.
Men han har sq haft mange banale problemer med den undervejs
--
Armand.
| |
Carsten Jensen (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 11-02-05 06:54 |
|
Den er engelsk stadigvæk. Jeg er medlem af en englænderklub hvor vi optager
de nye også. De har samme problemer som vi andre. Mest banale ting, men der
er mange af dem. Du skal købe Triumph fordi du vil have en engelsk og tager
bøvlet med, ellers skal du lade være.
Carsten
"Jannick Andersen (slet 48K9Z)" <jannick@48K9Zdirekte.org> skrev i en
meddelelse news:11080766050.273726528163582@dtext.news.tele.dk...
> Har før postet et spørsmål om Triumph TT600, som jeg dog aldrig fik
> noget respons på. Om det så var fordi jeg spurgte forkert eller fordi
> ingen i gruppen har førstehånds erfaring med mærket, kan jeg ikke
> svare på.
> Jeg er selv af den opfattelse at de laver nogen super spændstige
> maskiner, som rent visuelt er helt i top. Problemet er dog at jeg har
> læst mig til at gearing og kobling ikke skulle være super
> godt(artikler på Motorcycledayli.com), men at det skulle være blevet
> bedre efter 2003.
> Jeg er faldet lidt for Triumph TT600, men også Speed four modellen.
> Men vil helst ikke smide 120K efter noget som skal skrues for meget
> på.
>
> Der må sku være nogen herinde der kan bidrage med noget, som ikke lige
> går på deres bedstefars gamle fra 1930, som han stadig ligger og
> skruer på.
>
> Jannick
>
>
| |
Keld Rasmussen (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 11-02-05 22:38 |
|
Carsten Jensen wrote:
> Den er engelsk stadigvæk. Jeg er medlem af en englænderklub hvor vi optager
> de nye også. De har samme problemer som vi andre. Mest banale ting, men der
> er mange af dem. Du skal købe Triumph fordi du vil have en engelsk og tager
> bøvlet med, ellers skal du lade være.
>
> Carsten
Amen til det
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622
| |
Jannick Andersen (12-02-2005)
| Kommentar Fra : Jannick Andersen |
Dato : 12-02-05 10:35 |
|
Carsten Jensen <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev:
> Mest banale ting, men der
>er mange af dem.
Det er hvad jeg har hørt og lidt frygter. Jeg er ikke den store
skrue nørd.
Du skal købe Triumph
>fordi du vil have en engelsk og tager
>bøvlet med, ellers skal du lade være.
Ville sådan set rigtig gerne have noget de andre ikke har, men
igen jeg skal tiden på den og ikke under den.
Tak for svaret.
>Carsten
>
>>
>> Jannick
>>
>>
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 11-02-05 08:43 |
|
> Jeg er faldet lidt for Triumph TT600, men også Speed four modellen.
Hej Jannick
Jeg har læst to langdistancestest af TT 600 i tyske blade. Den ene var en
50.000km test fra Motorrad. Her var der gået brand i lednignsnettet under
tanken og hovedlejerne var slidt op på 50.000km. Normalt holder en 600cc 4
cyl japaner ræser (også GSX-R) langt mere end 50.000km. Du kan købe testen
for 2 Euro på www.motorradonline.de
Den langdistance test jeg så i et andet tysk blad (Måske Mopped?) blev
afbrudt, da den brændte eller tabte en ventil efter 20.000km.
De siger alle at den styrer rigtigt godt og jeg har prøvet bremsene på en
955 RS og de er nogle at de bedste jeg har prøvet. Mange har klaget over
kræfterne i mellemområdet. En TT600 har fået slebet ventilstyret ned fra
fabriken af! Sikkert for at kunne følge med i hestekraft-ræset.
De langdistancetests jeg har set af de 3 cyl modeller gik igennem uden store
problemer med slid, men dog med flere småfejl som Armand også nævner.
Køb en brugt CBR
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Rittig (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Rittig |
Dato : 11-02-05 14:48 |
|
>> Jeg er faldet lidt for Triumph TT600, men også Speed four modellen.
> De siger alle at den styrer rigtigt godt og jeg har prøvet bremsene på en
> 955 RS og de er nogle at de bedste jeg har prøvet. Mange har klaget over
> kræfterne i mellemområdet. En TT600 har fået slebet ventilstyret ned fra
> fabriken af! Sikkert for at kunne følge med i hestekraft-ræset.
Jeg synes TT600 er både sjov og rar at køre, men naturligvis lige så
sportslig som de andre crotch rockets på markedet. Der er nada power i de
lave rpm, og heller ikke meget i mellemområdet, så jeg synes der er lidt
"totakt" over kørestilen, når det skal gå hurtigt.
De større (3-cyl) Triumph'er er helt anderledes at køre på, der er power
nok overalt. Jeg har prøvet en 955 Daytona - og den er jeg glad for at jeg
aldrig får råd til (Mit kørekort ville næppe nå udløbsdatoen).
> Køb en brugt CBR
...? Ligesom med kvinder, ikke? Hvis hende du elsker, er lidt
problematisk, så drop hende, og find en bibliotekar med briller og
fordformede sko.
Nå, vi er nogen der gør det anderledes.
Rittig
| |
Kenneth Olsen (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Olsen |
Dato : 11-02-05 21:21 |
|
Jer er selv ejer af en Daytona 955i, og er MEGET glad for den. Et af
minuserne er, som der bliver sagt her: Kørekortet er i fare ;)
Den har et formidabelt træk hele vejen igennem.
Den er lækker, næsten FOR lækker. På mindre end 30 dage er den forsøgt
stjålet 2 gange, og sidste gang lykkedes det. Der er heller ingen tvivl
om at den trækker opmærksomhed når man kommer kørende på den.
Reservedelene er også et minus, de er meget dyre.
1. gang den blev forsøgt stjålet kostede det mig 8000,- (En bremseskive
og en ny tændingslås)
2. gang kommer det til at koste mig 30.000,- da de også var væltet på
den, og den ene sidekåbe skal skiftes.
Men alt i alt, synes jeg selv det er det værd, den er lækker.
Fortsat go' jagt ;)
/K
topfart Rittig <ClausRittig@jubii.dk> wrote:
> >> Jeg er faldet lidt for Triumph TT600, men også Speed four modellen.
>
> > De siger alle at den styrer rigtigt godt og jeg har prøvet bremsene på en
> > 955 RS og de er nogle at de bedste jeg har prøvet. Mange har klaget over
> > kræfterne i mellemområdet. En TT600 har fået slebet ventilstyret ned fra
> > fabriken af! Sikkert for at kunne følge med i hestekraft-ræset.
>
> Jeg synes TT600 er både sjov og rar at køre, men naturligvis lige så
> sportslig som de andre crotch rockets på markedet. Der er nada power i de
> lave rpm, og heller ikke meget i mellemområdet, så jeg synes der er lidt
> "totakt" over kørestilen, når det skal gå hurtigt.
>
> De større (3-cyl) Triumph'er er helt anderledes at køre på, der er power
> nok overalt. Jeg har prøvet en 955 Daytona - og den er jeg glad for at jeg
> aldrig får råd til (Mit kørekort ville næppe nå udløbsdatoen).
>
> > Køb en brugt CBR
>
> ..? Ligesom med kvinder, ikke? Hvis hende du elsker, er lidt
> problematisk, så drop hende, og find en bibliotekar med briller og
> fordformede sko.
> Nå, vi er nogen der gør det anderledes.
>
> Rittig
| |
Hekto (11-02-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-02-05 22:18 |
|
Rittig wrote:
>> Køb en brugt CBR
>
>
> ..? Ligesom med kvinder, ikke? Hvis hende du elsker, er lidt
> problematisk, så drop hende, og find en bibliotekar med briller og
> fordformede sko.
> Nå, vi er nogen der gør det anderledes.
>
*ROFL* ... æd dén Bager!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jannick Andersen (12-02-2005)
| Kommentar Fra : Jannick Andersen |
Dato : 12-02-05 10:40 |
|
Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
skrev:
>Køb en brugt CBR
>
Ja nu har jeg hørt dig sige det et par gange før og man skal jo
lytte til klogskaben eller noget
Men kører til DE fredag og kigger på en f4 fra 2001 og så håber
jeg bare din prædiken er sand for det er hele børneopsparingen
der ryger.
>--
>Mojn
>Jens Bager Jensen
>Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
>Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Armand (12-02-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-02-05 15:44 |
|
Jannick Andersen wrote:
>
>
>>Køb en brugt CBR
>>
> Ja nu har jeg hørt dig sige det et par gange før og man skal jo
> lytte til klogskaben eller noget
> Men kører til DE fredag og kigger på en f4 fra 2001 og så håber
> jeg bare din prædiken er sand for det er hele børneopsparingen
> der ryger.
Kig lige på prisen hjemmefra først:
En tysker bør ikke være dyrere end 1/3 af den danske pris, og med priser
der starter ved 55.000Dkr er F4'eren nok ikke lige dén model der er mest
attraktiv at egenimportere
--
Armand.
| |
Jannick Andersen (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Jannick Andersen |
Dato : 13-02-05 12:27 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
>Jannick Andersen wrote:
>>
>
>Kig lige på prisen hjemmefra først:
>En tysker bør ikke være dyrere end
>1/3 af den danske pris, og med priser
>der starter ved 55.000Dkr er F4'eren
>nok ikke lige dén model der er mest
>attraktiv at egenimportere
>
>--
>Armand.
Ja det har jeg ladet mig fortælle, dog uden helt at forstå
meningen. Den jeg har fundet koster 43000 og er blevet
forhåndsvurderet med en afgiftpligtig værdi på 51000, afgiften
har de sat til 83000. Det løber op i 126000.
Den billigste f4 jeg har set fra 1999 tror jeg stod i 99000 og
havde kørt omring 50000 km. Derfor har jeg konkluderet at 126000
for en yngre med væsentligt færre km, må være ok køb.
Er jeg helt galt på den???
Jannick
| |
Grunnet (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 13-02-05 12:58 |
|
Jannick Andersen skrev
i meddelelsen news:11082941960.659567059940319@dtext.news.tele.dk,:
>
> Ja det har jeg ladet mig fortælle, dog uden helt at forstå
> meningen. Den jeg har fundet koster 43000 og er blevet
> forhåndsvurderet med en afgiftpligtig værdi på 51000, afgiften
> har de sat til 83000. Det løber op i 126000.
> Den billigste f4 jeg har set fra 1999 tror jeg stod i 99000 og
> havde kørt omring 50000 km. Derfor har jeg konkluderet at 126000
> for en yngre med væsentligt færre km, må være ok køb.
> Er jeg helt galt på den???
>
> Jannick
Måske er der noget jeg har misforstået, men Steens MC i Esbjerg annoncerer
med en CBR 600 F4 fra 2/2002 kørt 18 kkm til 117.900,-
http://www.bilinfo.dk/steens-mc/nytmodul/brugt.asp?type=Motorcykler
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84
Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)
| |
Jannick Andersen (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Jannick Andersen |
Dato : 13-02-05 14:29 |
|
>
>Måske er der noget jeg har
>misforstået, men Steens MC i Esbjerg annoncerer
>med en CBR 600 F4 fra 2/2002 kørt 18
>kkm til 117.900,-
>
> http://www.bilinfo.dk/steens-mc/nytm
>odul/brugt.asp?type=Motorcykler
>
Tror bestemt ikke du har misforstået noget, jeg har bare ikke lige
alle mcforhandlere på min Foretrukne og har ikke været opmærksom
på Steens Mc.
Men modellen er udstyret med en eller form for Tunepotte, og et af
mine kriterier var at den skulle være uden ekstra udstyr. I mine
øjne siger det noget om hvordan den er blevet kørt hvis der er den
slags ekstra udstyr.
Desuden kan jeg ikke lide farven .
Men Steens Mc er hermed tilføjet og ellers tak for tippet.
>--
>Hilsen Steen
>GL 500 SilverWing '84
>
>Web:
> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/
>(om 2 hjulere men intet om MC)
| |
Hekto (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-02-05 18:29 |
|
Jannick Andersen wrote:
> Men modellen er udstyret med en eller form for Tunepotte, og et af
> mine kriterier var at den skulle være uden ekstra udstyr. I mine
> øjne siger det noget om hvordan den er blevet kørt hvis der er den
> slags ekstra udstyr.
Det tager nu ikke lang tid at pille den originale udstødning og kåbe ud af
skabet, og montere det istedet for racer-kåben/udstødningen.
Så det tror jeg ikke du skal lægge alverden i.
En 600cc MC fra DE, kan sagtens have fået ualmindeligt mange bank på
autobahnen, og have fået skudt flere potter af, ved div. træf!
Det fremgår heller ikke af originaludstødningen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Grunnet (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 13-02-05 18:37 |
|
Jannick Andersen skrev
i meddelelsen news:11083014970.608884905789481@dtext.news.tele.dk,:
>> Måske er der noget jeg har
>> misforstået, men Steens MC i Esbjerg annoncerer
>> med en CBR 600 F4 fra 2/2002 kørt 18
>> kkm til 117.900,-
>>
>> http://www.bilinfo.dk/steens-mc/nytm
>> odul/brugt.asp?type=Motorcykler
>>
> Tror bestemt ikke du har misforstået noget, jeg har bare ikke lige
> alle mcforhandlere på min Foretrukne og har ikke været opmærksom
> på Steens Mc.
> Men modellen er udstyret med en eller form for Tunepotte, og et af
> mine kriterier var at den skulle være uden ekstra udstyr. I mine
> øjne siger det noget om hvordan den er blevet kørt hvis der er den
> slags ekstra udstyr.
> Desuden kan jeg ikke lide farven .
> Men Steens Mc er hermed tilføjet og ellers tak for tippet.
Nu var det også mere for at sætte spørgsmåltegn ved din kalkulerede pris på
126 kkr.
Jeg syntes det er meget at give 8 kkr. mere for en ældre cykel der har gået
flere km
Ydermere er der den fordel ved at handle ved en dansk forhandler, at du er
"beskyttet" af den danske købelov.
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84
Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)
| |
Armand (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-02-05 14:30 |
|
Jannick Andersen wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
>
>>Jannick Andersen wrote:
>>
>
>>Kig lige på prisen hjemmefra først:
>>En tysker bør ikke være dyrere end
>>1/3 af den danske pris, og med priser
>>der starter ved 55.000Dkr er F4'eren
>>nok ikke lige dén model der er mest
>>attraktiv at egenimportere
>
> Ja det har jeg ladet mig fortælle, dog uden helt at forstå
> meningen. Den jeg har fundet koster 43000 og er blevet
> forhåndsvurderet med en afgiftpligtig værdi på 51000, afgiften
> har de sat til 83000. Det løber op i 126000.
> Den billigste f4 jeg har set fra 1999 tror jeg stod i 99000 og
> havde kørt omring 50000 km. Derfor har jeg konkluderet at 126000
> for en yngre med væsentligt færre km, må være ok køb.
> Er jeg helt galt på den???
Det er min opfattelse at især VFR og CBR-F2'ere samt i en vis grad
F3'ere er gunstige i indøb syd for grænsen, hvorimod F4'eren har en
popularitet der gør at brugtprisen holdes oppe, og dét gør at F4'erne
(endnu) ikke helt er et scoop som egenimport!
Men gør dine egne observationer og beslut derudfra; men vær sikker på at
være grundig.
Det er sq surt at forblænde sig selv med en ide om at det MÅ være
billigere at importere og efterfølgende, når ens opmærksomhed p.g.a.
ejerskabet er rettet imod F4'ere, så finde tilsvarende modeller der er
10.000-vis af kroner billigere ved enhver forhandler - Grunnet har
allerede budt ind med ét eksempel!
--
Armand.
| |
|
|