Ny Kina model - fejl at det er så billigt
Fra : Per

Dato : 10-02-05 16:27

Faldt lige over denne hjemmeside.

www.bikecenter.dk

tjek nye mc og se mærket keeway - det må da være en fejl at man kan sælge så
billigt eller en slags gave fra fabrikken til køber - noget a´la tilskud til
mobiltelefoner.

http://www.bikecenter.dk/bikecenter/frames/nyemc/Keeway%20125%20offroad.jpg

Tænk at man kan sælge en 200 ccm med kompliceret 4 takts teknik, skiver for
og bag upside down til 25000,-

Jeg tror der må være tale om en fejl - ellers er der vel en eller anden der
køber hele lageret. Når man tænker på at den DT125R koster 60000,- jf.
mcoversigt og det er kun en 2-takter

Er der nogen der kender noget til Keeway - det lyder som århundredes
handel - det må simpelthen være en fejl eller som skrevet en gave fra
fabrikken eller noget i den dur for at komme ind på markedet.

Der må godt nok være nogen der taber penge på gamle brugte cyker a´la XT350.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : J.C.Kløve

Dato : 10-02-05 16:58

Så var det lige at Per Skrev
> [...]

> fra
> fabrikken eller noget i den dur for at komme ind på markedet.

Hmm det ved jeg nu ikke
Hvis man tager en passende mængde kinesere og låser dem inde på en
fabrik, ala et fængsel(ikke et dansk af slagsen vel at mærke). Truer
dem med bål & brand, samt sulter dem der ikke arbejder
tilstrækkeligt, så koster de jo ikke alverden sådan driftsmæssigt.
Transport er ej heller noget der koster, så eneste reelle udgift
bliver til råmaterialer (stål og olie/energi)da det er en knap
ressource globalt, hvorfor produktet kan sælges billigt til stor
glæde for selv arbejdsløse europæere

--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : KT

Dato : 10-02-05 17:09

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fabrikken eller noget i den dur for at komme ind på markedet.
>
> Der må godt nok være nogen der taber penge på gamle brugte cyker a´la

Det er vist en regel der betyder at cykler med en ny pris under X kr. ikke
bliver ramt særlig hårdt af afgifter.

Mvh Kim

Fra : anders majland

Dato : 10-02-05 17:14

Lad os nu se om mærkerne bider sig fast. Selv en ældgammel XT'er kan der
skaffes stumper til, hvis ikke nye så ihvertfald brugte fra Ebay og lign.

> Det er vist en regel der betyder at cykler med en ny pris under X kr. ikke
> bliver ramt særlig hårdt af afgifter.

Ja de første ~8000kr er fri for afgift.

Jeg kunn bestemt også fristes af sådan en lille offroader som reservecykel

Fra : anders majland

Dato : 10-02-05 17:02

> [...]
>
> Tænk at man kan sælge en 200 ccm med kompliceret 4 takts teknik, skiver

Det er ved at være mange kinacykler at vælge imellem - jeg vil efterhånden
være nervøs for om de alle overlever til man får brug for stumper om nogle
år ...

www.lifan.dk www.geely.dk www.loncin.dk og så nu www.bikecenter.dk

/A

Fra : Hekto

Dato : 10-02-05 18:32

anders majland wrote:

> [...]
> være nervøs for om de alle overlever til man får brug for stumper om nogle

Hvis de producerer ligesom på Taiwan, ligger der 10 fabrikker i samme
gade, og de låner hos hinanden.
Umiddelbart synes der er at være slående ligheder imellem de motorer der
anvendes på de forskellige mærker. Hvis der er, er de baseret på en
stødstangsmotor, med ikke overvældende stor ydelse.
Jeg vil ikke blive overrasket, hvis den egentlige forskel er småting, og
nogle transfers/stafferinger.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-02-05 19:22

> [...]
> stødstangsmotor, med ikke overvældende stor ydelse.
> Jeg vil ikke blive overrasket, hvis den egentlige forskel er småting, og

Hej

Nu har jeg selv en geely Boss, og jeg kan fortælle at motorerne på de alm.
kinacykler som f.eks. Geely Puma er baseret på en stødstangsmotor, hvilket
jo ikke behøver at være en ulempe. De er da nemmere for hjemmemekanikeren.
Scootermodellerne og ATV'erne f.eks. Geely Boss er baseret på en 150ccm 4
takts motor med overliggende kædetrukket knast.

Hilsen
Kim

Fra : Peter

Dato : 10-02-05 18:02

> [...]
> fabrikken eller noget i den dur for at komme ind på markedet.
>
> Der må godt nok være nogen der taber penge på gamle brugte cyker a´la

Det lyder næsten som en reklame for Keeway.

Der er stor forskel på kvaliteten af de kinesiske og japanske motorcykler.
Desuden kan du jo også købe en Yamaha 4T for 19.000 kr.

--
Peter
XJ600S

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 07:55
Fra : Anders Andersen

Dato : 13-02-05 21:18

On Fri, 11 Feb 2005 07:54:40 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>http://www.keeway.hu/sport/exceed200.html

på engelsk her

http://www.keewaymotor.com/angol/sport/exceed200.html

og så har den endag måske fjernbetjning og alarm system ?

http://www.keewaymotor.com/angol/sportmotorok.html

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-02-05 19:46

> [...]

> Tænk at man kan sælge en 200 ccm med kompliceret 4 takts teknik, skiver

Hvor mange aktier har du i det foretagende? - Din ekstreme- og detajlerige
begejstning kunne godt tyde lidt på skjult reklame.

25.000.- er da stadig en pæn sum penge og du kan da sikkert finde endnu
bedre maskiner på brugtmarkedet. Hvad mener du egenlig med kompliceret 4
takt teknik? - Er der dirkete indsprøjtning i motoren? - Hvis ikke, så er
det IMO ikke imponerende kompliceret...

> Jeg tror der må være tale om en fejl - ellers er der vel en eller anden
der
> køber hele lageret. Når man tænker på at den DT125R koster 60000,- jf.
> mcoversigt og det er kun en 2-takter.

En sammenligning af pærer og bananer... Noget siger mig, at en DT125R må
være sjovere i en grusgrav, end en Keeway?!

> Er der nogen der kender noget til Keeway - det lyder som århundredes
> handel - det må simpelthen være en fejl eller som skrevet en gave fra
> fabrikken eller noget i den dur for at komme ind på markedet.

.... fald nu ned. Selvom at maskinerne er billige (lønnen i kina er vel en
tallerken ris om ugen), så får man nok også hvad man betaler for (f.eks.
holdbarhed og finish?)

> Der må godt nok være nogen der taber penge på gamle brugte cyker a´la
XT350.

Dét tror jeg egentlig ikke. XT350 er da en ganske fin- og driftsikker MC...
Dét du egentlig sammenligner, er en ældre 350 ccm mod en ny kinesisk/billig
200 ccm MC (kan man egenlig dét?). I hvertfald, så ville jeg vælge, hvad jeg
anser som det bedste og billigste på længere sigt: Et rigtig-godt eksemplar
af en brugt XT.

Jeg har min tvivl ang. Keeway og andre lavpris-producenter, men de skal da
være velkommen på MC-markedet. Det kunne jo være spændende, om de (ligesom
da Japan i 70'erne) kan blive en alvorlig konkurrent til de eksisterende
(når al skepsis engang bliver gjort til skamme!)

Hilsen
Lars

Fra : Asger Steffensen

Dato : 13-02-05 20:18

> [...]
> fabrikken eller noget i den dur for at komme ind på markedet.
>
> Der må godt nok være nogen der taber penge på gamle brugte cyker a´la

Kvaliteten står næppe mål med europæiske eller japanske cykler!

Du kan også købe en kinesisk produceret vinkelsliber til 99,- i Fakta eller
Aldi, og så kan du købe en Metabo til 800,- eller derover. Gæt hvad der
holder længst...

Iøvrigt er teknikken på de cykler ikke kompliceret.

Asger
DL 1000

Fra : Ulvir

Dato : 13-02-05 21:01

Asger Steffensen wrote:

> [...]
> hvad der holder længst...
>
> Iøvrigt er teknikken på de cykler ikke kompliceret.

Apropo det japanske... Jeg kan huske da jeg var ret ung (40 år siden), var
japanske varer generelt noget billig skidt. Masseproduceret kopivarer af en
middelmådig eller direkte dårlig kvalitet-
En ung japaner grinede af mig, da jeg sa' det, 'ja, hvis har kopieret en del
varer, for derefter at forbedre og udvikle dem. Andre nationer gik i stå.
Ta Storbritannien, f.eks.'

Fra : Hekto

Dato : 13-02-05 22:14

Ulvir wrote:

> [...]
> del varer, for derefter at forbedre og udvikle dem.  Andre nationer gik i

.... og sådan kommer det også til at gå med kineserne!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650