/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV650S K2 vs K3
Fra : MadMaxDK


Dato : 09-02-05 16:39

Halløj i gruppen!

Jeg går lidt og pynser på at købe en SV'er, syntes det er en fed
cykel, men står lidt i et dilemma. Skal jeg smide de ekstra klejner
for at få en nyere model med indsprøjtning, eller er der ikke den
store forskel?

Jeg ved designet er lidt anderledes på den nye, men jeg kommer fint
overens med begge modeller.

Mvh
Max

 
 
Martin Leong (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Leong


Dato : 09-02-05 19:30

"MadMaxDK" <madmaxdk@yahoo.com> wrote in message
news:57c6a6e.0502090738.28ca5ec7@posting.google.com...
Skal jeg smide de ekstra klejner
> for at få en nyere model med indsprøjtning, eller er der ikke den
> store forskel?

Det kommer vel an på hvor mange ekstra klejner du skal smide...

Mvh
Martin Leong
SV650S 99'



Armand (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-02-05 23:13

Martin Leong wrote:
> "MadMaxDK" <madmaxdk@yahoo.com> wrote in message
> news:57c6a6e.0502090738.28ca5ec7@posting.google.com...
> Skal jeg smide de ekstra klejner
>
>>for at få en nyere model med indsprøjtning, eller er der ikke den
>>store forskel?
>
> Det kommer vel an på hvor mange ekstra klejner du skal smide...

Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål om
udseende/design :-|
Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk tilbageskridt !

--
Armand.
(teknikfreak, der ellers nok ville focusere grundigt på indsprøjtning)

Hekto (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-02-05 23:25

Armand wrote:

> Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål om
> udseende/design :-|
> Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk tilbageskridt !
>

Og det trykstøbte stel?
Hvordan ser det ud med det, efter et 'uheld'?
Jeg ser for mig noget i retning af en trykstøbt silumin-box, bare nu med
revner!!!! =

Det kan umuligt være så sejt som svejst aluminium og ekstruderede profiler?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

J.C.Kløve (09-02-2005)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 09-02-05 23:38

Så var det lige at Hekto Skrev
> Armand wrote:
>
>> Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål
>> om
>> udseende/design :-|
>> Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk
>> tilbageskridt !
>
> Og det trykstøbte stel?
> Hvordan ser det ud med det, efter et 'uheld'?
> Jeg ser for mig noget i retning af en trykstøbt silumin-box, bare
> nu
> med revner!!!! =
>
> Det kan umuligt være så sejt som svejst aluminium og ekstruderede
> profiler?

Hvordan når du frem til den konklussion? (ekstruderet <-->
trykstøbt)

--
Dun@nt
Kilo SFau'S
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745



Hekto (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-02-05 18:28

J.C.Kløve wrote:
> Så var det lige at Hekto Skrev
>
>>Armand wrote:
>>
>>
>>>Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål
>>>om
>>>udseende/design :-|
>>>Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk
>>>tilbageskridt !
>>
>>Og det trykstøbte stel?
>>Hvordan ser det ud med det, efter et 'uheld'?
>>Jeg ser for mig noget i retning af en trykstøbt silumin-box, bare
>>nu
>>med revner!!!! =
>>
>>Det kan umuligt være så sejt som svejst aluminium og ekstruderede
>>profiler?
>
>
> Hvordan når du frem til den konklussion? (ekstruderet <-->
> trykstøbt)
>
Jeg har ikke noget at hænge det op på, andet end fornemmelser.
Legeringen til støbning, og den til ekstrudereing er mig bekendt ikke
den samme.
Jeg har set revner i støbt aluminium; men ikke i ekstruderet. Det kan
bøjes meget, for ser kommer revnedannelser.

Det kunne bare være Armand viste noget, da han jo er smed?


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-05 19:25

Hekto wrote:
> Armand wrote:
>
>> Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål om
>> udseende/design :-|
>> Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk
>> tilbageskridt !
>>
>
> Og det trykstøbte stel?
> Hvordan ser det ud med det, efter et 'uheld'?
> Jeg ser for mig noget i retning af en trykstøbt silumin-box, bare nu med
> revner!!!! =
>
> Det kan umuligt være så sejt som svejst aluminium og ekstruderede profiler?
>
Hørt!

--
Armand.
(der på egen krop har oplevet Krausers uheldige forsøg på at fremstille
bagagebærere i trykstøbt alu)

J.C.Kløve (10-02-2005)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 10-02-05 23:36

Så var det lige at Armand Skrev
> Hekto wrote:
>> Armand wrote:
>>
>>> Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål
>>> om
>>> udseende/design :-|
>>> Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk
>>> tilbageskridt !
>>>
>>
>> Og det trykstøbte stel?
>> Hvordan ser det ud med det, efter et 'uheld'?
>> Jeg ser for mig noget i retning af en trykstøbt silumin-box, bare
>> nu
>> med revner!!!! =
>>
>> Det kan umuligt være så sejt som svejst aluminium og ekstruderede
>> profiler?
> Hørt!

Jeg har forsøgt at finde noget materiale om dette emne
Jeg har findeet flere anvendelige legeringer til ekstrudering, med
tilsvarende mange styrker
Et bud på ALU og ALUSIT (det sidste ser ud til at være bedste bud
til trykstøbning) legeringer kan jeg finde Rp02 spændingen for
forskellige og det ser frnuftigt ud for ALUSIT.
Det jeg ikke har kunnet finde er slagsejheden for materialerne, men
måske nogen af Pimserne kan (hvis der da fortsat er nogen der
frekventerer studiet på DTU, så vil lidt praktisk metalurgi jo ikke
være af vejen
Mine kontakter til materialeprøvnings afdelingen på AUC er forlængst
pensionerede er jeg bange for.

Vi (jeg?) må til bunds i denne sag

Dokumentation mine herre Hekto og Armand er et varemærke i denne NG
(nu lyder ejg næsten som jer )

--
Dun@nt
Kilo SFau'S
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745



J.C.Kløve (10-02-2005)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 10-02-05 23:38

Så var det lige at J.C.Kløve Skrev
> Så var det lige at Armand Skrev
>> Hekto wrote:
>>> Armand wrote:

>
> Jeg har forsøgt at finde noget materiale om dette emne
> Jeg har findeet flere anvendelige legeringer til ekstrudering, med
> tilsvarende mange styrker
> Et bud på ALU og ALUSIT (det sidste ser ud til at være bedste bud
> til trykstøbning) legeringer kan jeg finde Rp02 spændingen for
> forskellige og det ser frnuftigt ud for ALUSIT.
> Det jeg ikke har kunnet finde er slagsejheden for materialerne,
> men
> måske nogen af Pimserne kan (hvis der da fortsat er nogen der
> frekventerer studiet på DTU, så vil lidt praktisk metalurgi jo
> ikke
> være af vejen
> Mine kontakter til materialeprøvnings afdelingen på AUC er
> forlængst
> pensionerede er jeg bange for.
>
> Vi (jeg?) må til bunds i denne sag
>
> Dokumentation mine herre Hekto og Armand er et varemærke i denne
> NG
> (nu lyder ejg næsten som jer )

Hold-da-op hvor må jeg være træt.... spørg hvis i ikke kan decifrere
et

--
Dun@nt
Kilo SFau'S
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745



Hekto (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-02-05 23:47

J.C.Kløve wrote:

>>
>>Vi (jeg?) må til bunds i denne sag
>>
>>Dokumentation mine herre Hekto og Armand er et varemærke i denne
>>NG
>>(nu lyder ejg næsten som jer )
>
>
> Hold-da-op hvor må jeg være træt.... spørg hvis i ikke kan decifrere
> et
>

Mit var nu ikke ment som fakta; men mere som et spørgsmål.
Det 'gamle' stel var lavet i svejst alu, og det nye er trykstøbt.
Jeg går ikke ud fra at de leverer et stel der ikke holder til normal
brug; men tanken har strejfet mig at det måske ikke tålte påvirkninger
som slag o.lign.

Jeg kan godt forstå at du har en overvældende interesse! ,o)

- ja, sikken en smøre!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-05 00:18

J.C.Kløve wrote:
> Så var det lige at Armand Skrev
>
>>Hekto wrote:
>>
>>>Armand wrote:
>>>
>>>
>>>>Med hhv. uden indsprøjtning, er da i høj grad også et sprøgsmål
>>>>om
>>>>udseende/design :-|
>>>>Omkring stel og baglygte er den nye SV'er IMHO et æstætisk
>>>>tilbageskridt !
>>>>
>>>
>>>Og det trykstøbte stel?
>>>Hvordan ser det ud med det, efter et 'uheld'?
>>>Jeg ser for mig noget i retning af en trykstøbt silumin-box, bare
>>>nu
>>>med revner!!!! =
>>>
>>>Det kan umuligt være så sejt som svejst aluminium og ekstruderede
>>>profiler?
>>
>>Hørt!
>
>
> Jeg har forsøgt at finde noget materiale om dette emne
> Jeg har findeet flere anvendelige legeringer til ekstrudering, med
> tilsvarende mange styrker
> Et bud på ALU og ALUSIT (det sidste ser ud til at være bedste bud
> til trykstøbning) legeringer kan jeg finde Rp02 spændingen for
> forskellige og det ser frnuftigt ud for ALUSIT.
> Det jeg ikke har kunnet finde er slagsejheden for materialerne, men
> måske nogen af Pimserne kan (hvis der da fortsat er nogen der
> frekventerer studiet på DTU, så vil lidt praktisk metalurgi jo ikke
> være af vejen
>
Alle de hidtidige alustel hár jo også haft store komponenter af støbt
materiale!

Årsagen til at støbte alustel fremkommer nu, og ikke samtidig med
Krausers bagagebærere af samme materiale, skyldes friske teknikker der
gør det muligt at sprøjtestøbe i endnu spinklere dimensioner. hvorved et
støbt stel kommer ned i en vægt hvor det kan konkurrere med gængse
aluprofiler
Måske at legeringen er forbedret i samme åndedrag; men det står fast at
støbt alu vil indebære en vis sprødhed og at dimensioneringen samtidig
er ganske spinkel

Den største risiko ligger i om man senere (den næste køber) vil være
dækket for et alu-stel der bærer på en gammel skade á revner hist og
pist

--
Armand.

J.C.Kløve (11-02-2005)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 11-02-05 10:12

Så var det lige at Armand Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>> Så var det lige at Armand Skrev
>>
>>> Hekto wrote:
>>>
>>>> Armand wrote:
[zip]
> Årsagen til at støbte alustel fremkommer nu, og ikke samtidig med
> Krausers bagagebærere af samme materiale, skyldes friske teknikker
> der
> gør det muligt at sprøjtestøbe i endnu spinklere dimensioner.
> hvorved
> et støbt stel kommer ned i en vægt hvor det kan konkurrere med
> gængse
> aluprofiler
> Måske at legeringen er forbedret i samme åndedrag; men det står
> fast
> at støbt alu vil indebære en vis sprødhed og at dimensioneringen
> samtidig er ganske spinkel
>
> Den største risiko ligger i om man senere (den næste køber) vil
> være
> dækket for et alu-stel der bærer på en gammel skade á revner hist
> og
> pist

Netop sprødheden er det bekymrende, da legeringer og støbemetoder
tilsyneladende levner rigelig med styrke at gøre med. Hertil kommer
jo temperatur problematikken, der ikke kan ses bort fra i denne
sammenhæng.
Alle kender vel det rykstøbte støtteben på trædesyklen, der bliver
som glas i hård frost.
Dette fænomen løste man et stykke hen ad vejen for ståls vedkommende
i mellemkrigstiden ved legeringer, men har man tilsvarende løst
problemet for alu?


--
Dun@nt
Kilo SFau'S
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745



MadMaxDK (10-02-2005)
Kommentar
Fra : MadMaxDK


Dato : 10-02-05 00:45

> Det kommer vel an på hvor mange ekstra klejner du skal smide...
>

Det blir jo en små 10k ekstra, de fleste k3'ere jeg har set ligger
lige under 90k. Men spekulerer faktisk mest i selve cyklen, er K3'eren
mærkbart bedre? Er det en bedre cykel finder jeg nok lidt ekstra
klejner i kagedåsen -.

Max

Martin Leong (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Leong


Dato : 10-02-05 07:03

"MadMaxDK" <madmaxdk@yahoo.com> wrote in message
news:57c6a6e.0502091545.1e5603a8@posting.google.com...
> Det blir jo en små 10k ekstra, de fleste k3'ere jeg har set ligger
> lige under 90k. Men spekulerer faktisk mest i selve cyklen, er K3'eren
> mærkbart bedre? Er det en bedre cykel finder jeg nok lidt ekstra
> klejner i kagedåsen -.

Mht. styregeometri, bremser og affjedring, tror jeg ikke der er lavet nogen
ændringer...
Kan desværre ikke komme med nogen personlige erfaringer

Mvh
Martin Leong



Oliver Bruchhaus [60~ (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 09-02-05 21:53

> Jeg går lidt og pynser på at købe en SV'er, syntes det er en fed
> cykel, men står lidt i et dilemma. Skal jeg smide de ekstra klejner
> for at få en nyere model med indsprøjtning, eller er der ikke den
> store forskel?
-------------
Hvis du har planer om senere at montere en turbo kan jeg anbefale
indsprøjtning!


--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jacob Bunk Nielsen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-02-05 15:28

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> writes:

> Det jeg ikke har kunnet finde er slagsejheden for materialerne, men
> måske nogen af Pimserne kan (hvis der da fortsat er nogen der
> frekventerer studiet på DTU, så vil lidt praktisk metalurgi jo ikke
> være af vejen

Jeg læser stadig på DTU, men jeg ved ikke lige noget om den slags, det
er ikke lige mit kerneområde. Du skal nok have fat i en af dem der
læser på maskin-retningen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste