En lille quiz fra det virkelige loiv ...
Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 12:27

Du kører fra Vejle mod Hobro ad E45 med 130km/t (tilladt hastighed på
strækningen er 130)
Du er igen ved at indhente en række biler i 1.spor og foretager
vognbaneskift til andet spor og holder hastigheden. Bagerst i rækken er en
personbil, derfra ~350meter til den bagerste af mere end 5 lastbiler.
Lastbilerne kører med knapt 90 og personbilen med godt 90. Umiddelbart inden
du overhaler personbilen foretager denne vognbaneskift således at du må
bremse op.

Din hastighed er nu ~100km/t ligesom personbilen og der er ~300meter fra
personbilen til lastvognen. Hvad gør du nu

1) Bliver liggende bag personbilen of venter på at denne får begyndt og
afsluttet overhalingerne
2) Overhaler personbilen højre om
3) Blinker med det lange lys for at markere at du gerne vil forbi.

Jeg valgte 3 Hvordan reagerede bilisten på det

1) Trak ind til siden igen så jeg kunne komme forbi
2) Stod på bremsen
3) Smed en halvfuld kakaomælk efter mig

Ja du har gættet det - han blev selvfølgelig liggende og smed en halvfuld
kakaomælk ud af sideruden... Jeg havde da heldigvis en passende afstand til
ham så den nåede ned på vejen istedet for at ramme mig ... Han fortsatte
selvfølgelig også sin overhaling af lastbilerne med 100-110km/t og det tog
kun et par kilometre. I mellemtiden var der ved at blive en halvlank kø
bagved.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Carsten

Dato : 09-02-05 12:48

anders majland wrote:

> [...]
> du overhaler personbilen foretager denne vognbaneskift således at du må

Jeg antager at du skiftede til 2. spor lææææænge før du var oppe ved
personbilen og det ville jeg nok have gjort anderledes. Altså helt op til
personbilen (100m) inden du starter din overhaling (som det jo egentlig
er). Derved kan han (næsten) ikke undgå at se dig og derved bliver din
overhaling også så kort som mulig.

Havde jeg været i din situation på min gl. zzr11 ville jeg naturligvis
have valgt option nr. 3 (indenom i en ruf, inden han overhovedet kunne nå
at sige 'cacaomælk')...

Carsten

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 14:02

> Jeg antager at du skiftede til 2. spor lææææænge før du var oppe ved
> personbilen og det ville jeg nok have gjort anderledes.

Nej højest et par hundrede meter før. Men jeg tror netop han fik travlt med
sit vognbaneskifte fordi han så mig og var bange for at blive lukket inde.
Men der var ingen biler bag mig og jeg ville have været forbi længe inden
han nåede lastbilerne. (på tørre veje kunne jeg nok godt have fundet på at
køre højre om - men uden det store kraftoverskud og på iskolde våde veje
tager jeg normalt ikke sådanne chancer) Jeg er normalt flink til at lade
folk komme med forbi lastbilerne, men kakaohovedet trak ud så tidligt at jeg
fandt det ok at blinke ad ham for at komme forbi.

Langt de fleste jeg indhentede var rimeligt flinke til at komme af vejen -
og jeg smutter da også tilsiden så de hurtige kan komme forbi - Specielt
dernedaf hvor jeg i modvind og iskold let tåge holdt mig på maks 120.

Men der var da flere gange hvor der blev "kø" med 100km/t i andet spor. .
Langt de fleste af dem jeg ellers indhentede var flinke til at trække ind
igen når der var et par hundrede meter mellem lastbilerne så jeg kunne
overhale uden at de skulle sænke hastigheden.

Fra : Rune Romdal

Dato : 09-02-05 13:04

anders majland wrote:
> [...]
> og afsluttet overhalingerne
> 2) Overhaler personbilen højre om
> 3) Blinker med det lange lys for at markere at du gerne vil forbi.

To gear ned også nr. 2. Hvis jeg nu skal være ærlig
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : S.G

Dato : 09-02-05 13:23

Nummer 1 for så bryder man ikke færdsels loven, evt kombineret med 3 såfremt
det er en mordar! :) bare hold afstand til bilen

En ting er at billisten ikke overholder sin vigepligt (da du må bremse ned),
men der er igen grund til selv at at overtræde loven.
Derudover kan der være farer for at billisten faktsik ser dig og skynder sig
at trække ind i højre bane igen. Det er jo ikke smart når man er på vej
indenom!

Fra : S.G

Dato : 09-02-05 13:23

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nummer 1 for så bryder man ikke færdsels loven, evt kombineret med 3
> såfremt det er en mordar! :) bare hold afstand til bilen

MORFAR! og ikke mordar!

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 13:53

> En ting er at billisten ikke overholder sin vigepligt (da du må bremse
> ned), men der er igen grund til selv at at overtræde loven.

Det vil jeg da heller ikke mene at jeg har gjort - er det ikke stadig
tilladt med et overhalingsblink ?
Det er jo ikke sådan at jeg kravler op på hans trækkrog og sætter et
blinkrelæ på fjernlyset (som man nogengange ser det)

/A

Fra : J.C.Kløve

Dato : 09-02-05 13:22

Så var det lige at anders majland Skrev
> Du kører fra Vejle mod Hobro ad E45 med 130km/t (tilladt hastighed
> på
> strækningen er 130)
[zip]

Jeg havde opført mig ordentligt og anstændigt, og afventet hans
lovlige , men langsomme forbikørsel, med største ro og tolmodighed

hvis lige jeg var i det humør

ellers

inden om fuld hammer - men meget - meget opmærksom på om den bløde
hat kunne finde på at trække ind for at genere (eller give plads
)

Det her oplever jeg flere gange om ugen på strækningen Hobro-->
Aalborg og (retur)
Specielt om morgenen er der mange der har opdaget at hvis de holder
en hastighed blot nogle få km/t højere end lastbilerne bliver de
aldrig lukket ud i ydersporet, hvorfor de placerer sig her permanent
med 102 km/t til stor glæde for de af os der ellers glemmer at nyde
naturen

Så sent som denne morgen havde jeg en liggende 50-75 m skråt bag mig
fra Støvring S til Svenstrup, han trak aldrig ind een gang, men
overhalede mig heller ikke, så jeg kom fint ud og ind igen, når det
behov var der - set i det lys er det jo fint, så holder han jo
sporet åbent og frit for mig

Sådan er det, lær at leve med det, i madkassen er muligheden for at
svirpe inden om ikke tilstede

--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 13:47

> 1) Bliver liggende bag personbilen of venter på at denne får begyndt og
> afsluttet overhalingerne

Ikke på en MC der har HK overskud.

> 2) Overhaler personbilen højre om

IKKE i bil, men på en cykel med lidt HK Yessir..

> 3) Blinker med det lange lys for at markere at du gerne vil forbi.

Ja i Bil ville jeg vælge denne..

> Jeg valgte 3 Hvordan reagerede bilisten på det
>
> 1) Trak ind til siden igen så jeg kunne komme forbi
> 2) Stod på bremsen
> 3) Smed en halvfuld kakaomælk efter mig

Du har da ikke været hurtigt udenom hva !! havde han gjort det ved mig havde
jeg sparket til bilen.. et øje for et øje..

Mvh
Morten

Fra : S.G

Dato : 09-02-05 13:51

Det er vist Jason Wat du har mødt der :D

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 13:52

> Du har da ikke været hurtigt udenom hva !! havde han gjort det ved mig
> havde
> jeg sparket til bilen.. et øje for et øje..

Nope jeg jo bare pænt bagved og ventede .... Og efter han havde kastet
kakaomælken havde han jo vist han han var langt udenfor pædagoisk rækkevidde
og krævede ektra meget plads ...

Fra : S.G

Dato : 09-02-05 15:29

> Nope jeg jo bare pænt bagved og ventede .... Og efter han havde kastet
> kakaomælken havde han jo vist han han var langt udenfor pædagoisk
> rækkevidde og krævede ektra meget plads ...

hvad er det for en kakomælk?
Min reader viser vist ikek alle posts her :(

Fra : Schlæger

Dato : 09-02-05 15:55

S.G wrote:

> hvad er det for en kakomælk?
> Min reader viser vist ikek alle posts her :(

Du mangler vist bare at læse det oprindelige indlæg HELT ned i bunden ....

Mch Schlæger (som heller ikke kom helt i bund første gang)

Fra : S.G

Dato : 09-02-05 15:57

> Du mangler vist bare at læse det oprindelige indlæg HELT ned i bunden ....
>
> Mch Schlæger (som heller ikke kom helt i bund første gang)

Arghhh hulk... ja :(

Fra : Armand

Dato : 09-02-05 16:58

S.G wrote:

> hvad er det for en kakomælk?
> Min reader viser vist ikek alle posts her :(

Du har en shitty reader der ikke selv fandt (helt) ned i bunden af
indlægget (og forøvrigt klipper signaturen af) da du svarede på
indlægget!

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 10-02-05 11:07

> Du har en shitty reader der ikke selv fandt (helt) ned i bunden af
> indlægget (og forøvrigt klipper signaturen af) da du svarede på indlægget!

Ja jeg hader outlook :D

Fra : martin

Dato : 09-02-05 14:51

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4209f3b6$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> afsluttet overhalingerne
> 2) Overhaler personbilen højre om
> 3) Blinker med det lange lys for at markere at du gerne vil forbi.

Hov! der mangler en
4. gearer ned til jeg har ca 8 Krpm, og så sprøjter jeg forbi ham venstre om
med fuld åben hane så jeg er sikker på at han hørte mig.....
måske med let strittende langemand, idet jeg kommer foran ham.

Martin

Fra : Armand

Dato : 09-02-05 16:51

martin wrote:

> [...]
> med fuld åben hane så jeg er sikker på at han hørte mig.....
> måske med let strittende langemand, idet jeg kommer foran ham.

Eller #5: Samme handling blot venstre om på yderstriben og med 200Db's
skraldebang-udstødning på højre side af modellen
Engang under en fællestur, befandt flokken sig i "træden vande" bag en
Skoda der kørte som Anders har oplevet, dog helt sikkert uden at have
set os og vores lange lys. En af klubkammeraterne der havde vinket os
videre trods han skulle tanke op kom samtidig op bagfra med nok det
dobbelte af hvad man måtte køre og lavede Db-stuntet på venstre
yderstribe - Jar troede inden da at en Skoda var en styretræg sag; men
den opfattelse måtte jeg revidrere da den trak ind i højre vognbane med
en bevægelse der var en go-kart værdig

--
Armand.
(der ofte har savnet en vandpistol fyldt med gammel motorolie, som

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 18:29

> [...]
> jeg revidrere da den trak ind i højre vognbane med en bevægelse der var en

ROFL ! )

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 19:24

Armand skrev i meddelelsen
<3jqOd.98742$Vf.3873619@news000.worldonline.dk>...

>- Jar troede inden da at en Skoda var en styretræg sag; men
>den opfattelse måtte jeg revidrere da den trak ind i højre vognbane med
>en bevægelse der var en go-kart værdig

Styretræg ?!! Styretræg Næst efter en 911 er det nok den mest
styrefølsomme skøjte der nogensinde er konstrueret. Fornemmelsen af at suse
ukontroleret hen over jorden i en murebalje er forbavsende meget lig
forbilledet......

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 09-02-05 23:10

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> styrefølsomme skøjte der nogensinde er konstrueret. Fornemmelsen af at suse
> ukontroleret hen over jorden i en murebalje er forbavsende meget lig

Jup!
Når der ikke skal mere end 200Db's lydtryk til at parallel-flytte sådan
en 8 meter mod højre, så MÅ den være styrevillig!

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 10-02-05 11:10

> [...]
> jeg revidrere da den trak ind i højre vognbane med en bevægelse der var en

Synes bare det er uforsvarligt! Manden kunne jo få sådan et chock så han
mister herredømmet over bilen, og kører alvorligt galt.
Osse derfor jeg holder mig til at blive bag bilen.
Begynder man at lave alle de stunts i snakker on er man jo ikke en klap
bedre en billisten.!

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 09-02-05 15:56

anders majland wrote:
> 1) Bliver liggende bag personbilen of venter på at denne får begyndt
> og afsluttet overhalingerne
> 2) Overhaler personbilen højre om
> 3) Blinker med det lange lys for at markere at du gerne vil forbi.

None of the above. Der er fin plads iml. en personbil og
autoværn/midterrabat i 2. eller 3. vognbane alt efter hvad der er yderst. Må
man ikke overhale i samme vejbane når der er plads til det? Og hvis
nogen mener det er dybt uforsvarligt så plejer jeg at forsvare mig med at
det faktisk er de andre som trækker ud i min bane, og ikke mig der overhaler
i deres. (det kræver dog netop meget langsom kørsel fra folks side, og
vognbaneskift lige for næsen af en)

Problemet er jo nærmest ved at være almindeligt. Ligesom folk der ikke
blinker når de svinger, eller først når de er i svingbanen - D'OH! Kører
over for taxagult/rødt osv osv. Kan man se en lastbil i horisonten, og bare
skyggen af trafik bagude så er der meget ofte en tendens til at blive
liggende i 2./3.spor uanset hastighed, og sjovt nok jo større køen er bag en
desto mindre tilbøjelige er folk for at trække ind medmindre der er frit så
langt øjet rækker, for så skal de jo måske netop vente hele 20-30 sekunder
bag næste lastbil med 5-10km/t mindre end deres march-hastighed, og DET går
jo virkelig ikke. Så hellere sløve det et par minutter for de 10-15 stykker
man måske har samlet bag sig der gerne vil køre det tilladte.

Sidst, hvis jeg nogensinde bliver stoppet for overhaling indenom. Det sker
nemlig nogen gange i madkasse på motorvejen fra amager ind over avedøre til
ishøj (3 vognbaner og meget tit det billede at procentfordelingen af trafik
placerer sig således her - 45% i 3.vognbane, 35% i 2.vognbane og de sidste
20% i 1.vognbane???), så vil jeg tillade mig at være fornærmet over at
betjenten stoppede mig, og ikke vedkommende der ikke overholdt
højretrafikken. For han er efter min mening langt større trafiksynder end
mig, jeg får da i det mindste afviklet noget trafik

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-02-05 16:11

> [...]
> kun et par kilometre. I mellemtiden var der ved at blive en halvlank kø

Du mangler option nr 4 (eller blev til 5)...

Venter tålmodigt til vedkommende er trukket ind og samtidig med at du
overhaler benytter du dig af en (eller flere) muligheder for at gengælde
den flotte gestus med cacaomælken, ved at sparke sidespejlet af og/eller
tømme en håndfuld 12 mm møtrikker ud på frontruden..

Bemærk dog at begge af de to øverste forudsætter at man har mulighed for
at accellere hurtigere væk en cacao-manden kan nå at læse en nummerplade!

Thore

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 16:25

> Bemærk dog at begge af de to øverste forudsætter at man har mulighed for
> at accellere hurtigere væk en cacao-manden kan nå at læse en nummerplade!

På denne årstid kan den ikke aflæses ... Sort tekst på mørkegrå baggrund.
Udstødning lige bag pladen og vejsnavs er en udmærket camuflage.... Idag
havde jeg faktisk min gamle skivebremselås i tanktasken og den trænger
egenligt til at blive blive udskiftet .... men jeg havde jo flere km til at
køle af inden jeg kom forbi, og jeg er jo et fredeligt gemyt ...

Men tanken om at få lavet noget med et fastmonteret kamera fik lige nyt
brændstoff - Den bærbare lå alligevel og frøs i topboksen. Et billigt usb
camera i en ip65 æske. Jeg er dog nervøs for om harddisken i den bærbare vil
overleve ret længe ad gangen - det er det der primært har afholdt mig fra at
gøre forsøget. Men jeg noget andet legetøj liggende der måske kunne
anvendes. En linksys nslu2 - der med uorignal firmware har support for usb
cameraer. Så slug'en, en 2,5" hd og usb camera'et fylder ikke alverden, og
vil sikkert også kunne køre fra et batteri og ligge løst i tanktasken (til
forsøgene).

Ikke fordi jeg vil køre rundt og lede efter nogen at stikke til politiet,
men episoder som idag, eller forleden hvor en lastbil trak ud mens jeg var
ved at overhale ham kunne jeg godt finde på at dokumentere med et videoklip
til politiet (eller en lokal tv station). Ikke sikkert at de kan bruge det
til en sigtelse, men måske nok til at en patrulje kunne kigge forbi og vise
den til vedkommende sammen med en skidebalje...

Fra : Hekto

Dato : 09-02-05 16:38

In article <420a2b69$0$29284$14726298@news.sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...
> [...]
> vil sikkert også kunne køre fra et batteri og ligge løst i tanktasken (til

De små 2½" harddiske til notebooks, kan som regel klare 150-200G
operative og over 300G hvis de står stille.
Der skal ikke ret meget gummiophæng til, for du ikke kommer op på de
niveauer!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 17:13

> De små 2½" harddiske til notebooks, kan som regel klare 150-200G
> operative og over 300G hvis de står stille.

Men de dør alligevel. Jeg har ellers forsøgt at at skifte den forebyggende
en gang om året inden de bliver syge, men i efteråret var der en der døde
efter kun 3 måneder. Om det kun er vibrationer (er der en del af på en
600ccm enstamper) eller temperatursvingninger der tager livet af dem skal
jeg ikke kunne sige . Men et cdromdrev holder under 6 måneder - selvom
maskinen er slukket når den transporteres.

Men NSLU2'en og en ekstern disk må være vejen frem....

/A

Fra : Kasper Friis

Dato : 09-02-05 17:53

meddelelse news:420a2b69$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> vil sikkert også kunne køre fra et batteri og ligge løst i tanktasken (til

sådan en harddisk har jo en min temp grænse.. og tror en tur på at der
bliver pænt koldt i sådan en tanktaske.. så tvivler lidt på det vil virke,
men prøv :)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-02-05 18:12

> sådan en harddisk har jo en min temp grænse..

Jeps, f.eks. er en Hitachi 2.5" 5K100 harddisk specificeret til at fungere i
omgivelsestemperaturer mellem 5° og 55° C.

> og tror en tur på at der bliver pænt koldt i sådan en tanktaske..

Medmindre man kører seriøs vinterkørsel, så tvivler jeg på at temperaturen
ryger under 5° C, specielt hvis harddisken er pakket en smule ind, for den
afgiver jo også varme til sine omgivelser.

Det kan også tilføjes at disken kan holde til 300G i 2 ms eller 160G i 1 ms,
mens den kører. I stilstand kan den klare 1000G i op til 1 ms af gangen. Med
blot et minimum af dæmpningsmateriale, så vil det ikke give noget problem,
selv under kørsel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 18:45

> Medmindre man kører seriøs vinterkørsel

Det kan man vel godt kalde det at køre motorvej i -5 grader og rimtåge ?

, så tvivler jeg på at temperaturen
> ryger under 5° C

Enig - risikoen er nok større for at dræbe den med kondens når den kommer
ind i varmen igen.

/A

Fra : Lars Nielsen

Dato : 09-02-05 19:17

meddelelse news:4209f3b6$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> afsluttet overhalingerne
> 2) Overhaler personbilen højre om
> 3) Blinker med det lange lys for at markere at du gerne vil forbi.

Næsten 2...:

Laver et vognbaneskift til højre, efterfulgt af en forbikørsel til højre,
baseret på at trafikken i højre vognbane bevæger sig hurtigere end i venstre
bane. Vel fremme ved forankørende køretøjer overhales disse.

Fuldt lovligt. - Med de afstande du beskriver...

Lars / Viborg

Fra : anders majland

Dato : 09-02-05 20:10

> [...]
> venstre bane. Vel fremme ved forankørende køretøjer overhales disse.
>
> Fuldt lovligt. - Med de afstande du beskriver...

Bortset fra at trafikken nok ikke var tæt nok ... Når jeg uden skrubler
forbikører til højre på de sjællandske motorveje er trafikken noget
tættere.... Og en emsig betjent kunne nok få held til argumentere for den i
en retssag. Kakakokajen viste sig jo også at være uligevægtig så et forsøg
på at overhale til højre havde sikkert medført en tur ud i det hvide
rimglatte nødspor (også et godt argument for ikke at overhale ham til
venstre da det ville indebære at køre på en rimfrossen hvids stibe)

/A

Fra : Jens Arnfast

Dato : 09-02-05 22:20

Lars Nielsen wrote:
> [...]
> bane. Vel fremme ved forankørende køretøjer overhales disse.
>
> Fuldt lovligt. - Med de afstande du beskriver...

Jeg mener desværre at huske at på motorvejen fremføres trafikken ikke i
flere baner - det er et overhalingsspor.

Hvorved en overhaling i højrespor kan komme til at koste hak i kortet.

--
-jens
RSV1000

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-02-05 09:39

Jens Arnfast wrote:

> Jeg mener desværre at huske at på motorvejen fremføres trafikken ikke
> i flere baner - det er et overhalingsspor.

Næppe. Med den kø der er på min myldretidsstrækning ville det ikke give
mening at stoppe indersporet fordi ydersporet går i stå. Det ville desuden
fjerne den ubetingede nydelse det er at forbikøre en bil (idag en alfa) med
jævnt morfartempo (idag en alfa) der lige har presset sig ud i
"overhalingssporet" og kørt stop and go lidt før det hele går i stå

--
vh
Torben - arbejder i storkbh.

Fra : Schlæger

Dato : 10-02-05 10:07

Jens Arnfast wrote:

> Jeg mener desværre at huske at på motorvejen fremføres trafikken ikke i
> flere baner - det er et overhalingsspor.

Det tror jeg nu ikke at du har ret i. Jeg synes ikke at jeg kan finde
ordet "overhalingsspor" (eller -bane) i færdselslovgivningen.....

I stedet har jeg fundet dette fra Færdselslovens § 24:

"Er færdslen tæt, og fremføres den i flere rækker med en hastighed, der
bestemmes af de foran kørende, skal det ikke anses som overhaling, hvis et
køretøj i en vognbane føres forbi et køretøj i en anden vognbane."
(og jeg har ikke fundet undtagelser eller særlige regler om motorveje)

Det nærmeste vi kommer til, at den venstre vognbane skulle have en særlig
status, er nok dette, fra Færdselslovens § 46, stk. 3:

"Såfremt der i samme færdselsretning findes tre eller flere vognbaner, må
biler med en tilladt totalvægt på over 3,5 t og vogntog, hvis længde
overstiger 7 m, kun benytte en af de to vognbaner længst til højre,
medmindre andet følger af § 16, stk. 1."

Altså gælder "tæt-trafik-reglen" efter min opfattelse også på motorveje
(og i modsat fald har jeg et forslag til en ny pengemaskine på det
Storkøbenhavnske motorvejsnet)

Mch Schlæger (19 dage igen til XJ900 launch)

Fra : anders majland

Dato : 10-02-05 12:12

> Altså gælder "tæt-trafik-reglen" efter min opfattelse også på motorveje
> (og i modsat fald har jeg et forslag til en ny pengemaskine på det
> Storkøbenhavnske motorvejsnet)

Jeg har en bedre - begynd at dele bøder ud for ikke at holde afstand. Det
kræver selvfølgelig at afstanden er stor nok at nummerpladen kan
fotograferes - måske omkring en meter ...

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-02-05 12:51

Schlæger wrote:
> [...]
> et køretøj i en vognbane føres forbi et køretøj i en anden vognbane."
> (og jeg har ikke fundet undtagelser eller særlige regler om motorveje)

Jaja, jeg var jo heller ikke sikker på det vel?

Jeg tror dog at Anders kunne få svært ved at argumentere for "tæt
færdsel" i sin situation

--
-jens
RSV1000

Fra : Schlæger

Dato : 10-02-05 13:02

Jens Arnfast wrote:

> Jaja, jeg var jo heller ikke sikker på det vel?

Det var nu heller ikke for at tampe dig, men når jeg nu havde fundet
ordene, syntes jeg lige så godt jeg kunne delagtiggøre Jer i det hele.

> Jeg tror dog at Anders kunne få svært ved at argumentere for "tæt
> færdsel" i sin situation

Det ville jo nok kræve en rimelig "elastisk" holdning til ordet "tæt".

Det er nu godt, at Anders tilsyneladende er et besindigt menneske

Mch Schlæger (19 dage til XJ900 launch - om dmi vil)

Fra : anders majland

Dato : 10-02-05 13:25

> Det er nu godt, at Anders tilsyneladende er et besindigt menneske

Ja jeg skuler mit temperament godt - det er sjældent at jeg gestikulerer
eller råber af folk i trafikken (selvom det er sket og forsøger at køre
defensivt. Jeg har da også rundet 100.000km på 2hjul de sidste 7år med "kun"
et mindre tilt (på asfalt). Heraf er godt de 50000km kørt de sidste 2,5år.

/A

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 13-02-05 00:29

On Wed, 9 Feb 2005 12:27:15 +0100, "anders majland"
> [...]

>kun et par kilometre. I mellemtiden var der ved at blive en halvlank kø

Jeg havde nok trukket 45'eren op af inderlommen og pløkket ham på
turen forbi på ydersiden.

Nej sur røv selvfølgelig ikke . . . Nok osse 3 - ærgeligt med de
idioter - det burde være tilladt at aflive lidt - bare en gang imellem
- kun lige nok til at afvænne ham.

hVh
Hans/NTV