Specialfremtillede udstødninger...
Fra : Peterl

Dato : 08-02-05 14:48

Er der nogen herinde der kan, eller kender nogen der kan, lave
specialfremstillede udstødninger?
Ikke rørene, men selve potterne.

-Og samtidig har check på alt det tekniske angående rørlængde/tykkelse,
flow, effekt og hvad det ellers hedder...

mvh
-PeterL

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-02-05 15:47

Peterl wrote:

> Er der nogen herinde der kan, eller kender nogen der kan, lave
> specialfremstillede udstødninger?
> Ikke rørene, men selve potterne.

Undskyld jeg spørger, men hvorfor?
Der findes snart så meget på markedet, at jeg har svært ved at tro, det kan
betale sig at få dem *ordentligt* speciallavet frem for at købe nogle
færdige.
Prøv www.sportsmc.dk hvis det er billige potter du vil opnå?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ...ZZ...

Fra : Peterl

Dato : 09-02-05 11:12

Det er faktisk lige præcis ikke noget billigt jeg vil have fat i, men noget
meget specielt, som man ikke kan købe.

Lidt a la Buels potter under motoren. Andre, bl.a. Ghezzi & Brian har også
lavet nogle til Moto Guzzi og jeg har tillige set det på et par Ducati
Monster.

Jeg må indrømme at jeg ved ikke så meget om mulighederne og teknikken bag
det, men jeg vil gerne være klogere...

-PeterL

Fra : Hekto

Dato : 09-02-05 11:54

In article <4209e200$0$13743$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>,
overground@hotmail.com says...
> [...]
> Monster.
>
> Jeg må indrømme at jeg ved ikke så meget om mulighederne og teknikken bag

De 'spedielle' udstødninger jeg har set (har selv een på Pantah'en) er
lavet af rustfri rør og fittings, der er TIG'et sammen. Slebne
majerirør i 38mm er også en mulighed.
Man tilbasser bøjningerne ved at skare af dem 'på stedet' og så hæfte
rør og fittings sammen, inden man svejser det hele.

http://photos.bravenet.com/421/982/529/3/55C5755818.jpg
http://photos.bravenet.com/421/982/529/3/75A37521DE.jpg
http://photos.bravenet.com/421/982/529/3/031D73B50F.jpg

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Peterl

Dato : 09-02-05 15:37

Meget fine billeder!

Jeg har allerede fundet en fyr der er Danmarksmester i det med rørene, jeg
skal bruge en der har samme titel i hjemmelavede potter (lyddæmpere)...

-PeterL

Fra : Hekto

Dato : 09-02-05 16:09

In article <420a2022$0$23096$d40e179e@nntp05.dk.telia.net>,
overground@hotmail.com says...

> Jeg har allerede fundet en fyr der er Danmarksmester i det med rørene, jeg
> skal bruge en der har samme titel i hjemmelavede potter (lyddæmpere)...

Denne er 'håndgjort' d.v.s. svejst op i alu:
http://photos.bravenet.com/421/982/529/3/E1CFA2B02D.jpg

Ham der har lavet den, lever flere MC-stumper i alu, og har nogen gange
annoncer i DBA. Sidst var det kåbestativer til Ducati.
Det kunnne tænkes at han kunne, hvis han ville, og han blev betalt.

Fra : Futte & Co.

Dato : 09-02-05 16:13

Peterl wrote:

> Jeg har allerede fundet en fyr der er Danmarksmester i det med rørene, jeg
> skal bruge en der har samme titel i hjemmelavede potter (lyddæmpere)...

J.D.auto , 97143300 , reklamerer med skræddersyede udstødninger i
klassisk bil & mc.

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Rasmus

Dato : 13-02-05 13:25

> [...]

> Man tilbasser bøjningerne ved at skare af dem 'på stedet' og så hæfte
> rør og fittings sammen, inden man svejser det hele.

Som kleinsmed ville jeg nok have valgt, at lægge en høj svejsning som så
slibes væk, som til sidst poleres. Jeg har selv lavet kængurugitter på
den måde, det giver en pænere finish !

Fra : Hekto

Dato : 13-02-05 18:21

Rasmus wrote:

> Som kleinsmed ville jeg nok have valgt, at lægge en høj svejsning som så
> slibes væk, som til sidst poleres. Jeg har selv lavet kængurugitter på
> den måde, det giver en pænere finish !

Ja, det er der andre Ducatisti der har gjort.
Nu var jeg ikke selv involveret i denne udstødnings 'fødsel'. Den sad på en
anden Pantah m. en Paso-750 motor på, og jeg har så bytet mig til den.

Det kan blive helt pænt og se ud som om det hele var lavet af ét rør.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Rune Romdal

Dato : 09-02-05 11:30

Peterl wrote:
> [...]
>
> -Og samtidig har check på alt det tekniske angående
> rørlængde/tykkelse, flow, effekt og hvad det ellers hedder...

http://www.wolfexhaust.com/
Laver nogle "specielle" systemer, det var måske noget?
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-02-05 15:00

"Peterl" skrev
> [...]
>
> -Og samtidig har check på alt det tekniske angående rørlængde/tykkelse,
> flow, effekt og hvad det ellers hedder...

Du kan prøve http://www.osmc.co.uk
De laver udstødningerne i stainless steel, og de giver 10 års garanti på
deres potter.
Jeg har fået fremstillet en potte hos dem til min elefant.
Jeg sendte den gamle gennemtærede potte over til dem.
De fremstillede så en ny der passede til de gamle ophængsbeslag.
Selv om den nye potte ikke var magen til den gamle, passede alle beslag
perfekt.
Prisen incl. forsendelse frem og tilbage blev ca. 3000 kr.

--
Brian
Cagiva Elefant 750