ZX9R Vs. R1-R1000
Fra : Erik Jensen

Dato : 07-02-05 17:29

Hej

Min kammerat står og skal købe ny mc.
Han har kikket på en billig ZX9R 2001, men er lidt i tvivl om en R1-R1000,
evt skulle være bedre.
Er der over hovedet så stor forskel mellem disse maskiner?

Vi ved godt det er en smagsag, men hvad er forskellen?

Mvh
Erik

Fra : S.G

Dato : 07-02-05 17:56

sport (r1) vs touring (zx)

:)

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-02-05 19:41

Hejsa

S.G wrote:
> sport (r1) vs touring (zx)
>
> :)

Godt at du havde den smily der... ellers kunne du have startet en krig! ;)
Men, jo, en ZX'er er nok bedre at køre langt på, så på den måde mere
touring agtig. Ellers må jeg nok sige at det er fine sports maskiner begge!

Mvh Emil
--
Kawa ZX-6R Ninja!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-02-05 23:34

Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk> writes:

> Hejsa

> Godt at du havde den smily der... ellers kunne du have startet en krig! ;)
> Men, jo, en ZX'er er nok bedre at køre langt på, så på den måde mere
> touring agtig.

Ja jo, det er som man tager det.

Jeg kørte jo f.eks. lige 6500km på min R1 (Nordkap retur) på 13 dage.

Men ZX9'eren er langt mere velegnet til at have en bagsædepassager på.
Jeg har kun har passager på min '03 R1 to gange, og begge klagede
højlydt! over mangel på komfort, og skarp knævinkel.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ronni

Dato : 08-02-05 09:20

> Jeg kørte jo f.eks. lige 6500km på min R1 (Nordkap retur) på 13 dage.

Hvordan gik den tur? Ingen problemer med ondt i arme/hænder?

//Ronni

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-02-05 22:32

ronnih@mailinator.com (Ronni) writes:

> Hvordan gik den tur? Ingen problemer med ondt i arme/hænder?

Nej egentlig ikke. Den hårde del var at køre 955+930km to dage i træk
op igennem Sverige og Finland. De resterende dage var de forholdsvis
korte stræk på 175km - 480km (de fleste på omkring 300km), bortset fra
Oslo-Malmö (600km).

Men det afhænger meget af hvordan man er "bygget", og om man har lange
eller korte sener. Jeg selv er 197cm og med lange ben (38"
bukselængde), men jeg har ikke problemer med at køre lange stræk.

Kai

Fra : Ronni

Dato : 09-02-05 17:03

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> op igennem Sverige og Finland. De resterende dage var de forholdsvis
> korte stræk på 175km - 480km (de fleste på omkring 300km), bortset fra

Jeg kørte fra Malmö til Luxembourg på en CBR600F sidste år, og det var en
blandet fornøjelse. Jeg havde ikke taget regntøj med (I know...), og det
regnede ca. 600 km af turen ned, så det ødelagde det ret meget.
I den del af Europa lukker benzinstationerne kl. 22, så kl. 22.30 løb jeg
tør for benzin et stykke nord for Trier :(

Turen hjem var rigtig god, godt vejr og CBR'en var fin at køre langt på,
men jeg var nødt til at ligge hen over cyklen med benene blafrende bagud,
for at få dem strukket en gang i mellem :)

Jeg har tænkt mig at gentage turen i år, men denne gang bliver det på min
2003 R1'er, så jeg er lidt nysgerrig efter hvordan den er på lange ture.

//Ronni

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-02-05 07:59

> [...]

> Jeg har tænkt mig at gentage turen i år, men denne gang bliver det på
> min 2003 R1'er, så jeg er lidt nysgerrig efter hvordan den er på lange

Første anbefaling er at skaffe dig en regndragt! Første dag jeg kørte
nordpå igennem sverige pissede det ned hele dagen. Havde jeg ikke haft
regndragt var jeg "død". Da jeg ikke havde booket soveplads på
forhånd, kørte jeg ikke efter kl 19-20.

Kai

Fra : Psypher

Dato : 07-02-05 19:36

Hvad med en Cbr 954rr Fireblade uden afgift.

Regards Psypher

Mail. l-poulsen@mail.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-02-05 10:45