/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udstødnings-system. Svejsning af tværgåend~
Fra : mikkel paulsen


Dato : 04-02-05 01:57

hej
jeg er den lykkelige ejer af en XS 400. jeg har to sæt
udstødnings-systemer, på det ene er der to tværgående rør hvor der
også løber udst. gas i, de sidder under maven på cyklen. På det aned
rørsystem er der ikke sådan rør, men er to rør hverfor sig. Da sidst
nævnte er ret rustent vil jeg ikke bruge dette, men sætte det første
system på. Dog vil det af forskællige grunde blive meget besværligt at
montere dette pga "de" tværgående rør.

Mit spørgsmål: kan jeg skære dem af og svejse hullerne til. i det
tilfælde hvad effekt har det så? gør det overhoved noget...
Begge systemer er til denne model, dog uorginalt og orginalt tror jeg.

 
 
Hekto (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-05 09:04

In article <a7ec204f.0502031656.1fc167d9@posting.google.com>,
mikkel_paulsen@hotmail.com says...
> Mit spørgsmål: kan jeg skære dem af og svejse hullerne til. i det
> tilfælde hvad effekt har det så? gør det overhoved noget...
> Begge systemer er til denne model, dog uorginalt og orginalt tror jeg.
>
Sagtens! .... men du går så glip af de forbedrede egenskaber ved lave
omdrejninger.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

mikkel paulsen (04-02-2005)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 04-02-05 22:01

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1c6d4ad43eec36679896dc@news.tele.dk>...
> In article <a7ec204f.0502031656.1fc167d9@posting.google.com>,
> mikkel_paulsen@hotmail.com says...
> > Mit spørgsmål: kan jeg skære dem af og svejse hullerne til. i det
> > tilfælde hvad effekt har det så? gør det overhoved noget...
> > Begge systemer er til denne model, dog uorginalt og orginalt tror jeg.
> >
> Sagtens! .... men du går så glip af de forbedrede egenskaber ved lave
> omdrejninger.

okay... kan jeg få en uddybning? er der ingen plus ved det?

Hekto (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-02-05 01:10

mikkel paulsen wrote:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<MPG.1c6d4ad43eec36679896dc@news.tele.dk>...
>
>>In article <a7ec204f.0502031656.1fc167d9@posting.google.com>,
>>mikkel_paulsen@hotmail.com says...
>>
>>>Mit spørgsmål: kan jeg skære dem af og svejse hullerne til. i det
>>>tilfælde hvad effekt har det så? gør det overhoved noget...
>>>Begge systemer er til denne model, dog uorginalt og orginalt tror jeg.
>>>
>>
>>Sagtens! .... men du går så glip af de forbedrede egenskaber ved lave
>>omdrejninger.
>
>
> okay... kan jeg få en uddybning? er der ingen plus ved det?

+:
Du sparer 400 gram.

-:
Udligningsrøret forbedrer momentet i det nedre område, på bekostning af
en minimal smule power i den høje ende.
Du får ikke 20HK mere, ved at fjerne det.
Du skal have bsvær med at svejse, og male udstødningen så den ikke ruster.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-05 18:08


Hekto skrev i meddelelsen
<42040eef$0$12785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>+:
>Du sparer 400 gram.
>
>-:
>Udligningsrøret forbedrer momentet i det nedre område, på bekostning af
>en minimal ***smule power i den høje ende***.


Og det forudsat at systemet er designet til, og tunet til at fungere uden
mellemrør. At fjerne et eksisterende mellemrør kan meget vel give effekttab
over hele registret. :-|

>Du får ikke 20HK mere, ved at fjerne det.
>Du skal have bsvær med at svejse, og male udstødningen så den ikke ruster.


mvh
Orla

>
>--
>/Hekto
>Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
>www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
>industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!



mikkel paulsen (07-02-2005)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 07-02-05 21:56

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in message news:<4204fcf1$0$48716$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Hekto skrev i meddelelsen
> <42040eef$0$12785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>

> >Du skal have bsvær med at svejse, og male udstødningen så den ikke ruster.

ang det med rust så er det også det som er problemet, det er ved at
være godt rustent, men resten af udstødningen er fin. Derfor ville jeg
have skåret det af, ikke for at få flere HK. til det kommer så også
det problem med at det er besværligt at sætte de der rør fast

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste