"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:R9yMd.97559$Vf.3848890@news000.worldonline.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>>
>
>> Da den ikke slog an blev den ret hurtigt i '88 efterfulgt af ZX-10, der
>> igen blev til ZZ-R 1100 i '90.
>
> I Tyskland vedblev GPZ900R at sælge bedre end både 1000RX og ZX10
Gjaldt det ikke nærmest worldwide?
>> ZX-10 har ................hvis kontanterne rækker ville jeg kigge efter
>> sådan en. Rækker de ikke så overvej en GPz900R Ninja.....
>
> Ninja'ens 900 kubik kan erfaringsmæssigt gøre en væsentlig forskel når man
> skal forsikre den: I Top-DK falder den i klasse med 750'erne hvor RX'eren
> selvsagt hører til blandt 1000'erne!
God pointe!
>> .....Den blev produceret helt frem til '96 (og produceres vist stadig
> > i Japan til hjemmemarkedet).
>
> Nope!
> Forrige år tog man den af programmet med en afsluttende "limited edition"
> i original-lakering; men til forskel for det gennem tyve år næsten urørte
> design (Fik 17" forhjul på A7'eren) fik denne dog seks-stemplede
> forbremser!
Der var flere ændringer på A7, fx. var sidespejle fra ZX-10 og og
bremsecalibre fra ZZ-R1100C.
>> Forhjulet er 16" hvilket gør dækudvalget begrænset, og den styrer vist
>> ikke for godt når dækket er lidt slidt (men hvad gør ikke det?)
>> Den er tung at håndtere, men det er alle store cykler fra 80'erne jo nok,
>> ZX-10'eren var ikke just en svingæder heller, men på større veje var den
>> fed!
>
> Jeg havde lejlighed til at prøve en RX'er mens jeg selv havde 900R, og den
> havde betragteligt mere bøf i bunden, men virkede stivere affjedret og
> længere samt (på flere måder) højere.
>
> Den havde æren af at være markedet dengang hurtigste motorcykel - Vistnok
> endda også efter ZX10'erens fremkomst!
nej, ZX-10 var en anelse hurtigere.
Asger
DL 1000