Ny vurderingsmetode?
Fra : S.G

Dato : 01-02-05 23:01

Har hørt flere snakke om
At man ikke bliver kaldt til vurdering medmindre der er særlig behov for
det?

Vurderingsfolkene mødes nu engang i ugen for at se om det fastlagte
depositum fra den lokale told/skat bygninger sat for højt. Dette for at
spare tid, og for at få flere folk igennem. Så selve vurderingen er vist kun
i specielle tilfælde, dvs hvis man brokker sig eller hvis det er en speciel
cykel

Nogen der kan bekræfte?

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-02-05 09:37

S.G wrote:
> [...]
> at spare tid, og for at få flere folk igennem. Så selve vurderingen
> er vist kun i specielle tilfælde, dvs hvis man brokker sig eller hvis

Det er ikke nyt - da jeg begyndte at lege med tanken om at importere i
september 2003 var det sådan. Siden har jeg hentet 2 cykler som kun er
kommet til vurdering fordi jeg ønskede det. Jeg har i parantes bemærket fået
ca. 8000 retur ud af en oprindelig afgiftsfastsættelse på ca. 50.000.

Hvis Told og Skat ønsker det kan de beordre den til vurdering, men som du er
inde på sker det sjældent = kun cykler der ikke er særlig kendte i Danmark,
eller specielle på anden vis.

--
vh
Torben

Fra : S.G

Dato : 02-02-05 15:39

Ja, men men forskellen er da netop at vurderingsfolkene mødes nu 1 gang i
ugen for at tjekke om de "ældre" damer på kontotret har skudt total forkert
mht prisen!

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-02-05 20:48

S.G wrote:
> Ja, men men forskellen er da netop at vurderingsfolkene mødes nu 1
> gang i ugen for at tjekke om de "ældre" damer på kontotret har skudt
> total forkert mht prisen!

OK - jeg misforstod dig - jeg har ikke hørt om den ugentlige kontrol før,
men der har jo hele tiden været den endelige vurdering der kom lang tid
efter afgiften var betalt. Det lyder som om ventetiden på den nu bliver sat
væsentligt ned?

--
vh
Torben

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-02-05 16:40

Det er vist ikke nyt. Men jeg ved ikke fra hvornår det er blevet sådan. Min
fars Viffer har aldrig været fremstillet til vurdering. Det er vist
udelukkende i klagesager..

--
Mvh.
Henrik