Dannebrog
Fra : MAXI-87

Dato : 01-02-05 21:15

Hej
Er det ikke usmagelig at bruge Dannebrog på denne måde:
http://www.maribo-mc.dk/foto_1.htm

Det er forhåbentlig ikke mange steder man ser sådan misbrug, eller
er det ?

Med venlig hilsen
Hans Olsen
- - -
www.kongeaamc.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-02-05 22:54

> Er det ikke usmagelig at bruge Dannebrog på denne måde:
> http://www.maribo-mc.dk/foto_1.htm

Det er jo et spørgsmål om smag.

> Det er forhåbentlig ikke mange steder man ser sådan misbrug, eller
> er det ?

Det er ikke specielt kønt lavet, men misbrug vil jeg nu ikke lige kalde det.
I så fald er deres hjemmeside også misbrug af html-sproget.
Der er mange foreninger/firmaer der bruger dannebrog som en del af deres
logo, og det ser jeg da ikke noget galt i.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 02-02-05 00:19

Hej Martin,

Hej Martin,

> Det er jo et spørgsmål om smag.

Næh!

> Det er ikke specielt kønt lavet, men misbrug vil jeg nu ikke lige kalde
det.

Det er din analyse, min siger at dét ER misbrug!

> I så fald er deres hjemmeside også misbrug af html-sproget.
> Der er mange foreninger/firmaer der bruger dannebrog som en del af deres
> logo, og det ser jeg da ikke noget galt i.

Det er også noget andet... Jeg tror ikke, at nogen kan/vil tage patent på
krydset og farvevalget Men: Ligesom at man f.eks. ikke må putte
Dannebrog i skraldeskakten, så tror jeg bestemt heller ikke, at må tage
dannebrogflaget og overdænge det med "klistermærker" for egen vænnings skyld
og herefter smide det til tops i en flagstang?

Desværre, så kan det ikke pisse mig af... Men det /er/ både tudegrimt og
lidt dumt.

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-02-05 08:13

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ikke specielt kønt lavet, men misbrug vil jeg nu ikke lige kalde
det.
> I så fald er deres hjemmeside også misbrug af html-sproget.

Sammenlign lige deres webdesgin med
http://www.karlslundesport.dk/prisliste.htm
Er det ikke påfaldende ens?

Rittig

Fra : Christian Stidsen

Dato : 03-02-05 10:47

> det.
>
> Sammenlign lige deres webdesgin med
> http://www.karlslundesport.dk/prisliste.htm
> Er det ikke påfaldende ens?
>
> Rittig

Begge sider er lavet i Microsoft Frontpage, og begge sider har brugt et tema
fra nævnte program.
Jeg tror det bare er et tilfælde at siderne er kommet til at være så ens!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600

Fra : Hekto

Dato : 01-02-05 23:53

MAXI-87 wrote:
> [...]
> http://www.maribo-mc.dk/foto_1.htm
>
> Det er forhåbentlig ikke mange steder man ser sådan misbrug, eller

KDY, Kongehuset, Admiral1 og Admiral2 kunne være et par af dem ... eller
også har de ligefrem tilladelse!!??

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 02-02-05 00:06

On Tue, 01 Feb 2005 23:53:22 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>KDY, Kongehuset, Admiral1 og Admiral2 kunne være et par af dem ... eller
>også har de ligefrem tilladelse!!??

Mon ikke også det meste af Danmark og Australien har set DSBs version
af dannebrog med deres eget logo, i forbindelse med sidste års
bryllups ståhej?

En gort konsultation med google siger dog at dronningen har godkendt
DSBs, samtidig ser det heller ikke ud til at der er nogen flaglov i
Danmark, kun en bestemmelse om at flaget skal være rødt med et hvidt
kors.

Det er sgu' ikke noget der kan gøre mig ophidset at en mc klub smider
deres logo på et flag.

// brian

Mvh,

Brian Lund Larsen

FZR600R & CB400F

Fra : Hekto

Dato : 02-02-05 00:21

Brian Lund Larsen wrote:

> [...]
> kors.
>
> Det er sgu' ikke noget der kan gøre mig ophidset at en mc klub smider

Jo, der er skam love og bestemmelser for dannebrog og anvendelsen af det.
Det skal være rødt og hvidt, med bestemte mål/forhold. Skal der være
noget andet på det, skal dette godkendes af Kongehuset!

Da det jo reelt er det ældste flag/fane der med sikkerhed kan dateres,
er det ikke en hvilken som helst klud; men en vægtig del af vor kultur
og historie. Siden 1219 har det været Danmarks flag, og det er i
historisk sammenhæng, ganske lang tid!

Nogle enkelte ting bør man holde fri for lidt 'popsmart' ændring!

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 02-02-05 02:13

On Wed, 02 Feb 2005 00:21:09 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Jo, der er skam love og bestemmelser for dannebrog og anvendelsen af det.
>Det skal være rødt og hvidt, med bestemte mål/forhold. Skal der være
>noget andet på det, skal dette godkendes af Kongehuset!

Sikker? Det eneste jeg har fundet er dette:

http://www.stilling-flag.dk/regler.asp

Overnævnte URL siger at det ikke er velset, udover det ser det ud til
at man følger nogle gamle regler for skibe ang. farve og størrelse.
Der er dog en del vej derfra og til at det er ulovligt.

Dog giver jeg at hvis det er almegent accepterede retningslinier så
kan jeg godt se at det kan støde nogen.

> [...]
>historisk sammenhæng, ganske lang tid!
>
>Nogle enkelte ting bør man holde fri for lidt 'popsmart' ændring!

Sådan er det jo med så meget, jeg kniber heller ikke en tåre hvis
kongehuset eller kronen blev afskaffet.

Jeg er dog klar over at andre ikke vil have de samme følelser på disse
områder, mig personligt gør det stadig ikke noget at noget sætter
deres mærke på flaget.

// brian
Mvh,

Brian Lund Larsen

FZR600R & CB400F

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-02-05 05:32

"Brian Lund Larsen" <brian@czeFjernDette.dk> wrote in message
-sakse-
> [...]
>
> Jeg er dog klar over at andre ikke vil have de samme følelser på disse
> områder, mig personligt gør det stadig ikke noget at noget sætter

Hmmm?

http://www.danmarks-samfundet.dk

"Dannebrog som stutflag må ikke forsynes med tekst, logo eller lignende.
Der må heller ikke i reklamer eller andre afbildninger af Dannebrog afviges
fra de angivne mål eller f.eks. skrives på flaget. "

Fundet via Google og
http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,328600&_dad=portal&_schema=PORTAL.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Hekto

Dato : 02-02-05 08:52

In article <se9001hfuie4lrh1nvfpjdnrs4iedpji6s@4ax.com>,
brian@czeFjernDette.dk says...

http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,328600&_dad=portal&_schema=PORTAL

> [...]
>
> Jeg er dog klar over at andre ikke vil have de samme følelser på disse
> områder, mig personligt gør det stadig ikke noget at noget sætter

Nogen er jo altid parat til at give køb på nogle af de få ting der gør
aty vi ikke bare er en Nordtysk provins!
Vi taler her om verdens ældste monarki, og også om et af verdens ældste
demokratier, selv om det ikke er så gammelt endda.
Man kunne fristes til at tro det hang en lille smule sammen.

Jeg ville græde ... og brække mig i lårtykke stråler .. hvis Kongehuset
blev erstattet af en 0-stiller som Bush!

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 04-02-05 09:57

Hekto wrote:
> [...]
>
> Jeg ville græde ... og brække mig i lårtykke stråler .. hvis
> Kongehuset blev erstattet af en 0-stiller som Bush!

Og nogle er altid klar til at forsvare ting som har mistet deres betydning
for langt tid siden. Jeg ville juble hvis anakronismer som kongehuset og
statsstøtte til religion blev fjernet.
Men sådan er vi jo så forskellige

Fra : Christian Stidsen

Dato : 04-02-05 10:46

> [...]
> for langt tid siden. Jeg ville juble hvis anakronismer som kongehuset og

Jeg mener nu ikke at Kongehuset har mistet betydningen for længe siden,
tværtimod!
Derimod mener jeg at skjult statsstøtte til danske rederier burde fjernes...
- vel vidende at vi vist er ved at være OT efterhånden!

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600

Fra : Hekto

Dato : 04-02-05 11:14

In article <420338f1$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
miha@FJERNMIGborsen.dk says...
> [...]
> for langt tid siden. Jeg ville juble hvis anakronismer som kongehuset og

Så længe flere forsvarer det, kan man vel ikke kalde det en
anakronisme, for det virker da umiddelbart som om det er en del af
hverdagen.
Religion er noget helt andet igen. Det er godt nok en del af kulturen;
men forholdet til den ændres løbende.

Dannebrog er, uændret siden 'opfindelsen', et symbol for danskere og
Danmark.
Kongehuset er også en del af kulturen, og kan ændres, hvis der vedtages
et andet grundlag for styreformen, på demokratisk vis.

Selvfølgelig er der forskelligt syn på de ting, vi har jo ikke alle den
samme refferenceramme, eller har haft de samme oplevelser.

Fra : Brian Larsen

Dato : 04-02-05 13:41

On Fri, 04 Feb 2005 11:13:34 +0100, Hekto wrote:

> [...]
> Kongehuset er også en del af kulturen, og kan ændres, hvis der vedtages
> et andet grundlag for styreformen, på demokratisk vis.

Da jeg googlede lidt efter flag regler, læste jeg ellers at der faktisk
var et "Danebroge" før det dannebrog vi kender i dag, et rødt flag med
en en sort odin ravn.

Det dannebrog vi kender i dag er altså ikke Danmarks første flag. Det er
jo lidt spøjst at tænke på om der var nogen der protesterede dengang da
man indførte det her nymodens pjat med et hvidt kors i vores dejlige
gamle ravne fane.

--
// Brian Lund Larsen - http://www.dfmc.dk/?id=673

Fra : Hekto

Dato : 04-02-05 14:01

In article <pan.2005.02.04.12.40.39.938646@czeIngenSpam.dk>,
brian@czeIngenSpam.dk says...
> [...]
> jo lidt spøjst at tænke på om der var nogen der protesterede dengang da
> man indførte det her nymodens pjat med et hvidt kors i vores dejlige

Se det som en mulighed, at det havde noget med kristendommen at gøre!
Uanset hvad, så har Dannebrog set sådan ud siden dengang, og det har
'vi' jo været meget godt tilfredse med indtil nu.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-02-05 11:08

On Wed, 02 Feb 2005 00:21:09 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:
<snip>
>Nogle enkelte ting bør man holde fri for lidt 'popsmart' ændring!

Men når revolutionen kommer, så skifter vi det hvide kors ud med et
rødt!!

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-02-05 14:06

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> Men når revolutionen kommer, så skifter vi det hvide kors
> ud med et rødt!!

Du tager helt fejl. Når revolutionen kommer bliver alt rødt forbudt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Armand

Dato : 05-02-05 16:06

Jacob Larsen wrote:
> "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

> Du tager helt fejl. Når revolutionen kommer bliver alt rødt forbudt.

Jup!
Derefter er det sikkert kun koranen der accepteres =

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 18:02

Armand skrev i meddelelsen
<9h5Nd.97902$Vf.3856093@news000.worldonline.dk>...

>Jup!
>Derefter er det sikkert kun koranen der accepteres =

Sortsyn ? Men selvfølgelig, så længe vores eget selvvær og sammenhold
er så ringe som det er, så er det vel en mulighed. :-| "Gæster" skal
venligt, men bestemt, vejledes ! Men det forudsætter jo at vi tror på os
selv. Og så er det jo nok nemmere bare at smide "gæsterne" ud... :-/

Vi var ellers ret gode til at tro på os selv i middelalderen

mvh
Orla

Fra : Christian Stidsen

Dato : 03-02-05 00:23

> Mon ikke også det meste af Danmark og Australien har set DSBs version
> af dannebrog med deres eget logo, i forbindelse med sidste års
> bryllups ståhej?

DSB har fået deres flag godkendt den 7. juli 1999 - så de må gerne!
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B1999/0057505.htm

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600

Fra : Niels Pein

Dato : 01-02-05 23:56

"MAXI-87" (who-ever that may be) skrev ...
> Hej
> Er det ikke usmagelig at bruge Dannebrog på denne måde:
> http://www.maribo-mc.dk/foto_1.htm

Jo, det er skidt. Der er åbenbart ingen i den klub der har forstand på hvad
Dannebrog er for en ting.

> Det er forhåbentlig ikke mange steder man ser sådan misbrug, eller er det
> ?

Jeg har ikke set den slags andre steder.
Dannebrog bliver af og til behandlet på nogle "alternative" måder, men
ligefrem ændret ... Nul.

Mvh.
Niels
TransAlp

Fra : J.C.Kløve

Dato : 02-02-05 07:02

Så var det lige at MAXI-87 Skrev
> [...]
> http://www.maribo-mc.dk/foto_1.htm
>
> Det er forhåbentlig ikke mange steder man ser sådan misbrug, eller

Om det er usmageligt vil givet vre til diskussion
Men det er næppe godkendt, hvorfor det er ulovligt, og står til
nedtagning såfremt ordensmagten kmmer forbi.

--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : René Hvid

Dato : 02-02-05 17:37

"MAXI-87" <ho@net.dk> skrev
> [...]
> http://www.maribo-mc.dk/foto_1.htm
>
> Det er forhåbentlig ikke mange steder man ser sådan misbrug, eller

Nu er det da vist blevet rigtigt vinter, hvis et logo på et flag kan støde
folk. Jeg kan da ikke se at der er noget galt i at anvende flaget på denne
måde.
Der er da også mange klubber der har flaget som en del af deres mærke, vi
har det fx selv www.ulvenemc.dk

--
Rene Hvid
Alias "Benneweis"

Fra : J.C.Kløve

Dato : 02-02-05 21:09

Så var det lige at René Hvid Skrev
> [...]
> flaget på denne måde.
> Der er da også mange klubber der har flaget som en del af deres

Aahhh her gælder andre regler, det er jo et "logo", eller
våbenskjold.
Her opfordres man til at tilskikke heraldikerne våbenskjoldet til
"godkendelse", og kommentering, således at de heraldiske skikke
overholdes, men det er en opfordring.

Som en minoritet med en feticisme aka MC, bør vi naturligvis
respektere andre minoriteter med deres at værne om , som vi
forventer at de respekterer os

--
Dun@nt
Kilo SFau'S

Fra : Moller

Dato : 02-02-05 22:12

René Hvid wrote:

> Der er da også mange klubber der har flaget som en del af deres mærke, vi
> har det fx selv www.ulvenemc.dk

   rigtig rigtig fedt at ha en side som nægter at lade folk se den hvis
ikke de støtter Microsoft :( ku i ik bare advare, og så lade folk se den
aligevel, frem for nægte fuldstændingt at få lov at se den ??? tiden er
løbet fra hvor kun IE kan vise dårligt programeret hjemmeside, så åben
op ;) og er siden lidt skæv så er det stadig bedre end slet ikke at se den.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Niels Pein

Dato : 02-02-05 22:48

"Moller" skrev ...

> rigtig rigtig fedt at ha en side som nægter at lade folk se den hvis ikke
> de støtter Microsoft :(
Siden virker ikke spor bedre i Opera end i Netscape eller FireFox, men Opera
brugere bliver ikke "fanget" af forsiden. Høh.
Men når man åbner siden i FireFox får man beskeden at siden ikke
understøttes af NETSCAPE.
Man bliver dog tilbudt at hente IE på nedenstående link... som ikke er der.
Snedig kode

Men brug dette link
http://www.ulvenemc.dk/forside.asp

Der er lidt proprietær kode som selvfølgelig ikke virker i f.eks. FireFox.
Fair nok hvis de vil have det sådan. Men FireFox er i en vældig fremmarch
for tiden, ifølge de statistikker vi følger på mit arbejde, så det er godt
på vej til at være en stor fejl ligefrem aktivt at udelukke FireFox brugere.

Stort set hele siden virker forresten fint nok, så det er lidt underligt at
der er lagt det stop ind på forsiden.

Niels
TransAlp

Fra : Moller

Dato : 02-02-05 23:15

Niels Pein wrote:

> [...]
> understøttes af NETSCAPE.
> Man bliver dog tilbudt at hente IE på nedenstående link... som ikke er der.

   læg mærke til at at der henvises til at IE fås fra de mange Blad
CD-rommer ;) jo jo...

> Men brug dette link
> http://www.ulvenemc.dk/forside.asp

   Takker ;) havde selv IE inde pga. min homebanking ikke virker i FF, så
et let tryk på menuen "View in IE" og så var den der, meeeen det bør
ikke være meningen.

> [...]
>
> Stort set hele siden virker forresten fint nok, så det er lidt underligt at

   Gætter på der er brugt en form for Microsoft produkt til at designe
siden ... ala Publisher *LOL* Word *GGGGG* eller måske bare Frontpage,
de kan godt finde på den slags når man lader dem selv smide skabeloner
op osv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : René Hvid

Dato : 03-02-05 17:00

"Moller" skrev i en meddelelse
snip

> [...]
> ;) og er siden lidt skæv så er det stadig bedre end slet ikke at se den.

snip

Jeg vidste ikke at siden var begrænset til IE brugere, smider straks en mail
til Web-master, for at få ham til at kigge på det.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 02-02-05 22:27

> Nu er det da vist blevet rigtigt vinter, hvis et logo på et flag kan støde
> folk. Jeg kan da ikke se at der er noget galt i at anvende flaget på denne
> måde.

Nænæ, dét kan da godt ske...
Reglerne er bare lidt anderledes...

> Der er da også mange klubber der har flaget som en del af deres mærke, vi
> har det fx selv www.ulvenemc.dk

Dét er der vel heller ikke noget i vejen med. Ligesom at du gerne må sætte
splitflags-klistermærker på fødselsdagskortet til "mor", selvom du ikke selv
(som privat) må flage med et splitflag på flagstangen. Eller sågar flage
efter solnedgang...
Der er en god portion symbolisme i Dannebrog på flagstangen og dét vi bør
vise respekt for... ellers må man jo undgå, at flage med Dannebrog, hvis
dette ikke kan accepteres.
Jeres logo er da ganske fint. Men rent ekstremt, så ville I vel heller ikke
synes, at det var særlig flot, at hænge en rådden ulv op i flagstangen
sammen med Dannebrog... for hvad ville den dybere mening være med dette?

Hilsen
Lars

Fra : René Hvid

Dato : 03-02-05 17:04

"Lars T. Thomsen" skrev
snip
> Nænæ, dét kan da godt ske...
> Reglerne er bare lidt anderledes...

Ja men reglerne siger også at man kun må køre 80 på landevejene,
så...........

> [...]
> synes, at det var særlig flot, at hænge en rådden ulv op i flagstangen
> sammen med Dannebrog... for hvad ville den dybere mening være med dette?

Hvad resten af klubben mener ved jeg ikke, men jeg kunne da godt se liren i
at hænge en rådden ulv op i flagstangen, men jeg ved ikke lige hvor jeg
skulle få den fra........ Men hvem ved måske finder jeg en og hænger den op
til Bededagsturen i år....

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 03-02-05 17:20

> snip
>
> Ja men reglerne siger også at man kun må køre 80 på landevejene,
> så...........

Det er en lidt dårlig argumentation. For man kan ikke gøre noget ulovligt
til noget lovligt, bare fordi at man bryder loven i andre sammenhænge.

> [...]
> at hænge en rådden ulv op i flagstangen, men jeg ved ikke lige hvor jeg
> skulle få den fra........ Men hvem ved måske finder jeg en og hænger den

Skummelt... sammen med Dannebrog? - Prøv, at spørge en jæger, eller tag een
af jeres egne!

Hilsen
Lars

Fra : René Hvid

Dato : 03-02-05 23:08

"Lars T. Thomsen" skrev
snip
> Skummelt... sammen med Dannebrog? - Prøv, at spørge en jæger, eller tag
> een
> af jeres egne!
snip

Er selv jæger, men det kniber sku lidt med at finde ulve her til lands, og
hvis jeg tager en af vores egne og sender til tops bliver jeg nok ikke
ligefrem en helt. Så er vi jo en mindre til at slæbe øl til alle de tørstige
gæster.....LOL

Fra : Niels Pein

Dato : 04-02-05 00:33

"Lars T. Thomsen" skrev ...
> Men rent ekstremt, så ville I vel heller ikke
> synes, at det var særlig flot, at hænge en rådden ulv op i flagstangen

Og når det så er offrøddernes tur i klubhuset, så kunne de pille ulven ned,
rulle den godt rundt i mudder, og hænge den op igen
--
Niels
TransAlp