Farlig solskin....
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-02-05 14:44

Hej NG

Det er da også utroligt at solen skal skinne fra en klar himmel lige
nøjagtig på en fridag, hvor man går hjemme klods op og ned kværnen...
Selvom der "kun" er 28 dage til 1/3, så er det altså næsten uudholdeligt
når man går få meter fra den sødeste søde lille Frk Mille (Min Aprilia
RSV Mille)

Det lykkedes mig dog at distrahere mig selv ved at give mig til at rense
mit brændefyr, men ligemeget hjalp det for da jeg var færdig stod Frk.
Mille stadig og kiggede på mig med hendes tre smukke øjne...

Min situation blev faktisk ikke bedre da, jeg havde været ude og køre i
madkassen og jeg kunne konstatere at vejene i lokalområdet var tørre (og
nej de salter ikke helt her ude!).. Så jeg tænkte at hvis nu jeg rullede
bare en lille tur på Frk Mille, så ville det helt sikkert tage toppen af
MC-abstinenserne. Men hvordan er nu lige med forsikring og perioden 1/12
-29/2, der er vist ikke dækning.... Det stoppede mig umiddelbart at
indtil jeg fik en svag erindring om at min forsikringmand dengang jeg
tegnede forsikringen havde sagt "jeg selv skulle betale for skaderne på
min MC, hcis jeg væltede under vinterkørsel)... hmm.. det endte med et
måtte grave min for sikringspolice frem, for at nærlæse afsnittet om
dækning. Kaskoen dækker selvsagt ikke, men nu spidsede situationen
alvorligt til at det viser sig at der overhovedet INGEN begrænsninger er
på ansvarsdækningen, dog undtaget deltagelse i motorløb og evt. ansvar
opstået som følge af krig (????)

Såååå tjaaa... det endte jo med at jeg måtte op kværnen og rulle en lile
tur.. altså for lige at dulme nerverne... HOOLD NU KÆÆFT det var fedt...
Det var det vildeste rush, nøj hvor er Frk. Mille vild når man ikke har
kørt i lidt over 2 måneder, men man blot er vant til den svimlende
acceleration fra Kadett E 1,ærgerlig... Jeg har genvundet den respekt
jeg havde for Frk Mille, lige da jeg havde fået hende (gik fra en RF600)
for at maskinen.. damn den trækker.. og den bliver ved...

Nå, kom vel hjemme igen.. står med verdens bredeste smil på læben (og
blåfrosne fingre - jeg glemte handskerne i min kådhed) totalt overglad
over den fantatiske oplevelse jeg netop havde haft..
Jeg var dog nærværende til at udføre Bagers salttest både på kåbeglas og
forskærm...

Nu her ca en times tid efter skulle man så tro at der var kommet ro i
kroppen nok til udstå de 28 dage af "vinterstraffen".. men overhovedet
ikke, nu vil min krop have mere

Så konklusionen på dette må være, uanset solskin, gode forsikringer,
tørre og saltfri veje... LAD VÆRE, DET HJÆLPER IKKE, MAN VIL BARE HAVE
MERE... suk...

Thore Jensen
RSV MILLE '99 LTD EDITION
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Hekto

Dato : 01-02-05 16:02

In article <cto13q$25ps$1@news.cybercity.dk>, glemdet@nospam.dk says...
> [...]
>
> Så konklusionen på dette må være, uanset solskin, gode forsikringer,
> tørre og saltfri veje... LAD VÆRE, DET HJÆLPER IKKE, MAN VIL BARE HAVE

Få dig dog et liv!
Find noget fornuftigtat beskæftige dig med, og kør så på MC, når det er
blevet sommer!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Steen E.

Dato : 01-02-05 16:31

"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Selvom der "kun" er 28 dage til 1/3, så er det altså næsten
> uudholdeligt når man går få meter fra den sødeste søde lille Frk Mille

) Det er godt at Fazeren er gemt så langt af vejen, at Solen er gået
ned igen inden den er blevet køreklar.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-02-05 16:41

"LAD VÆRE, DET HJÆLPER IKKE, MAN VIL BARE HAVE MERE"

LOL. Heldigvis er der ingen af mine MC'er der pt. kan starte. De er skilt
mere eller mindre ad... Og så har jeg endda kasko på hele året.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 01-02-05 17:16

Hej,
Tjooeh... dét du beskriver er vel de to uforenelige modpoler:
1. Modpol: At køre MC og nyde det trods saltfare og frygten for kolde
fingre.

2. Modpol: At køre MC når vejene er knastøre og solen skinner fra en skyfri
højsommerhimmel.

Der findes (heldigvis) nogen, der følger 1. modpol (selvom at det ikke er
mange). Jeg synes ihvertfald, at det har været en temmelig "tam"
MC-vintersæson mht. møde med andre MC'ister på vejene. Synes bestemt, at man
mødte flere i de andre år, til trods for, at vejret i år, faktisk hører i
blandt de mest hæderlige for to-hjulere.

> Så konklusionen på dette må være, uanset solskin, gode forsikringer,
> tørre og saltfri veje... LAD VÆRE, DET HJÆLPER IKKE, MAN VIL BARE HAVE
> MERE... suk...

Hmm, hvorfor så ikke tage endnu en tur? - Dén diskusion burde du allerede
ha' taget med dig selv, da du dengang troppede op hos kørelæreren.

Hilsen
Lars

Fra : anders majland

Dato : 02-02-05 16:33

> 1. Modpol: At køre MC og nyde det trods saltfare og frygten for kolde
> fingre.
> Der findes (heldigvis) nogen, der følger 1. modpol (selvom at det ikke er
> mange).

Ja det lyder til at min søn på 4 har kørt mere mc iår end flertaller herinde

(dog kun som passagerer)

Igår "kom vi til" at køre en omvej omkring den lokale grusgrav på vej hjem
fra børnehaven

> Hmm, hvorfor så ikke tage endnu en tur? - Dén diskusion burde du allerede
> ha' taget med dig selv, da du dengang troppede op hos kørelæreren.

Jeg vil da også gerne have et "sommer-jern" men sålænge der kun er råd til
en så bliver det en til helårskørsel ...

/A

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 02-02-05 17:13

> Ja det lyder til at min søn på 4 har kørt mere mc iår end flertaller
herinde

> (dog kun som passagerer)

Hehe! - JA! - Dét er ihvertfald sjældent, at der nogen at hilse på. Det
plejer, at blomstre op den 1. marts, men dør brat ud igen i de efterfølgende
dage (læs: Nå, var det alligevel for koldt, selvom I godt måtte?)

> Igår "kom vi til" at køre en omvej omkring den lokale grusgrav på vej hjem
> fra børnehaven

Fedt! - Jeg har også "kommet til" at køre et par omveje i de sidste par
uger.

> Jeg vil da også gerne have et "sommer-jern" men sålænge der kun er råd til
> en så bliver det en til helårskørsel ...

Samme hér! - Men om så jeg fik råd til et rigtigt vaske-pudse-pollere
"sommer-jern", så ville jeg stadig gerne have et "vinter-jern". For så
længe, at vejene ikke ligefrem er spejlglatte, så er man jo et skarn, når
man undlader at trille en bette tur eller tyve i disse varme vintermåneder.

Hilsen
Lars

Fra : Esther

Dato : 03-02-05 22:56

"Lars T. Thomsen" <ltth00@nospan.kom.auc.dk> wrote in message

> [...]
> mødte flere i de andre år, til trods for, at vejret i år, faktisk hører i
> blandt de mest hæderlige for to-hjulere.

Jeg hilser da gerne på de (meget få) mc'er jeg møder - de hilser bare ikke
igen ;oP
Formodentlig fordi jeg tøffer rundt på Neos'en pt........men....om 26 dage
)))))))))))))....

Fra 1. 3. er det dog KUN rim/sne/is-glatte veje, der kan få mig til at
skifte tilbage til Neos'en - er jo allerede vant til kulden - kører 2 x 33
km dagligt på Neos'en.
--
Esther
Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 01-02-05 19:21

Hmmm ja jeg kender det alt for godt selv...

jeg var nede på værkstedet og samle det sidste af kåben på CBR'en, og
pludselig kom en djævel igennem mig... 5 grader og sol... vi skal da ud og
kører en tur, så min kammerat og jeg hoppede i tøjet, og svedte allerede
inden vi fik mc'erne startet...

Men ud med dem, og de sprang jo igang som om de bare havde ventet på at vi
tog os sammen og trykkede på starteren...
Op på tanken for at fylde den ene CBR op, og så var vi på vej ud af
vejene....
ialt blev det til ca 60 km ind til kbh og tilbage igen, og gud hvor var det
skønt at komme op og sidde på ryggen af CBR'ern igen.

Alle de ting som vi har gået og rodet med de sidste 2 måneder nede på
værkstedet, bremserne, forgafflen, koblingen og kåben som er blevet malet
sidder stadig efter den lille tur...

De næste 28 dage tælles nu bare ned, og hvis der kommer flere dage i feb med
lige så godt vejr, så er der nok 2 CBR'ere der ligger derude og tøffer
rundt.

/Michael
CBR 1000 F '91

Fra : Eg Egemarke

Dato : 02-02-05 10:59

Havde det ikke været fordi dette er en Mc gruppe og en Mc du talte om, ville
jeg foreslå et møde med en Psykiater !!

Citat: ... for da jeg var færdig stod Frk.
Mille stadig og kiggede på mig med hendes tre smukke øjne...

Tre øjne Ok Hmmmmm

Ellers kan jeg kun gi dig ret, jeg har kørt vinterkørsel i langt værre vejr
end det værste denne vinter endnu har budt os !!
Så godt Mc´en står i Dk godt gemt af vejen på den anden side af Øresund,
over farø broen, over med færgen fra kragenæs og så ned af Skovvej på Fejø
hvor Honda pigen skutter sig sammen med Bonnie´s Fz 600, en Vtr 1000 Sp1 og
mikkels Gule Daytona 600

Det blir en Go´ sommer i år !!
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-02-05 16:01

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i

> Så godt Mc´en står i Dk godt gemt af vejen på den anden side af Øresund,
> over farø broen, over med færgen fra kragenæs og så ned af Skovvej....

[klip]

Så mangler vi bare husnummeret?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Hekto

Dato : 02-02-05 16:34

In article <Xns95F1A32B17AE7alonospamdkfritidmot@62.243.74.162>,
alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Så mangler vi bare husnummeret?

Det er lige meget!
Ejeren af ejendommen vil vogte sygeligt over MC'erne til Eg har betalt
regningen for bildøren!

Fra : Bo-gsxR

Dato : 02-02-05 17:06

> [...]
> hvor Honda pigen skutter sig sammen med Bonnie´s Fz 600, en Vtr 1000 Sp1 og

Utroligt! jeg ville sgu ikk turde at have noget stående på Fejø, uden en rottweiler
og 6-7 betjente som vagter døgnet rundt... Jeg troede ikk der boede andet end
småkriminelle derovre. Har selv boet i nærheden af kragenæs-bølleby

bo-gsxR