/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Søges : en god natbog omkring kna
Fra : Moller


Dato : 31-01-05 22:53

Hejsa,
   Er nu faldet over info om at performancebike skulle ha lavet en
artikkel for nogen år siden omkring knasttiming på en Bandite 1200, hvor
de finder ca. +4 gratis heste efter de har monteret GSX-r knaster, ved
at stille timingen på knasterne.

   Men som jeg kan forstå det kan man både time mod at løfte bunden, mod
tab af lidt top, og modsat, samt lidt af begge alt efter hvor skidt de
sider i forvejen, kunne jeg godt tænke mig lidt læsestof omkring sådan
en operation... så er der nogen der kender til en god bog om dette, og
helst en som er rettede mod MC folket ;) det tekniske nivau er
ligegyldigt, bare bogen er på Engelsk, eller Dansk.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
Ninja Rider (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 31-01-05 23:30

Hejsa

Moller wrote:
> Er nu faldet over info om at performancebike skulle ha lavet en
> artikkel for nogen år siden omkring knasttiming på en Bandite 1200, hvor
> de finder ca. +4 gratis heste efter de har monteret GSX-r knaster, ved
> at stille timingen på knasterne.

1. Nu er der absolut indet her i livet der er gratis.... Der måske et
spørgsmål om hvornår man kommer til at betale for det, og hvordan.

2. GSX-R knasterne koster da lidt... + rullefelt test for kontrol.

Ej, kunne ikke lige lade være med at fyre den af.... ;) indtet ondt..
Rent spass....

Held og lykke med projektet hvis det er noget du kaster dig ud i...

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!
Scarry.... But Funny!
http://dfmc.dk/?id=26

Moller (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-02-05 06:16

Ninja Rider wrote:
> Hejsa
>
> Moller wrote:
>
>> Er nu faldet over info om at performancebike skulle ha lavet en
>> artikkel for nogen år siden omkring knasttiming på en Bandite 1200,
>> hvor de finder ca. +4 gratis heste efter de har monteret GSX-r
>> knaster, ved at stille timingen på knasterne.
>
>
> 1. Nu er der absolut indet her i livet der er gratis.... Der måske et
> spørgsmål om hvornår man kommer til at betale for det, og hvordan.

   Øh, jo... hvis du f.eks. følger lidt med i hvad der sker, så vil du jo
vide at sidste år fik jeg ca. 12-15 heste (alt efter hvor jeg blev
målt), for omkring 700Kr.

> 2. GSX-R knasterne koster da lidt... + rullefelt test for kontrol.

   GSX-r knasterne blev købt sidste år til 700Kr., og er monteret(af mig
selv).

> Ej, kunne ikke lige lade være med at fyre den af.... ;) indtet ondt..
> Rent spass....

   ;) ingen skade sket, er vandt til at folk tror at alle heste er dyre...

> Held og lykke med projektet hvis det er noget du kaster dig ud i...

   Er i gang, for at få stillede timingen på knasterne skal der ske følgende :
   
   1. Der skal fræses/bores ovale huller i knast tandhjulende(gratis,
eller købes nogen som der er ovale fra starten til ca. 3-500Kr.).

   2. Der skal fremskaffes et knast timings sæt til at time dem ind(hmmm,
PMC har snakket om at købe sådan et sæt, ellers må jeg ud og klunse mig
til et... jeg har måleur osv. så jeg mangler kun gradskive+magnet holder
til uret. ting som er på indkøbslisten til MZ projektet, så kan man
betragte det som gratis, da det jo ikke købes ind primært til banditten)

   3. Så skal der times ind... og valget blir nok noget med at få dem
timet ind, til hvad performancebike kom frem til, og så kan man jo
derfra altid tjekke det videre efter TPT, eller anden lignende ancemang,
hvor den alligevel blir rullet for lige at pisse teritoriet af ;) kanon
grineren at se folks reaktioner når målingen kommer frem, og den brager
tal ud som godt 25-30% højere end hvad folk tror... eller endnu bedre,
den kære svensker på TPT sidste år trode seriøst det var en Bandit 600
da han ikke kunne se nogen staferinger med 1200 på ;) Nå, et lille
sidespring... men omkring rulningen, så er det som jeg har forstået det
ikke nødvendigt med en rulning efter at ha stillet knaster, da dette
ikke ændre på selve kaburator justeringen som sådan. Derved haster det
ikke med en rulning, så den kan vente til man kommer forbi et billigt
felt som jeg brugte sidste år(samme sted, samme felt, gir nogen lunde
indication om der er sket noget). men når jeg vil flytte lidt rundt på
kurven burde det også være mærkbart(nej nej, de små procent på toppen er
ikke) om den trækker bedre i bund/mellem eller ej...


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Dennis Hellan Peders~ (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 01-02-05 08:26


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41ff10b8$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...

> ;) ingen skade sket, er vandt til at folk tror at alle heste er dyre...

Hemm.....hvor langt er det lige, du efterhånden kører på literen !


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25





Tommy Fer (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 01-02-05 08:39


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:ctnank$i7k$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:41ff10b8$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> ;) ingen skade sket, er vandt til at folk tror at alle heste er dyre...
>
> Hemm.....hvor langt er det lige, du efterhånden kører på literen !

LOL

Men efter skift af et par foskellige jetkits, har lars vist fundet nogen der
er ordentligt, men det har vist også kostet VÆSENTLIGT mere end at udskifte
knasterne, men de var tilgengæld fantastisk billige.

mvh Tommy Fer



Moller (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-02-05 20:27

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:41ff10b8$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>;) ingen skade sket, er vandt til at folk tror at alle heste er dyre...
>
>
> Hemm.....hvor langt er det lige, du efterhånden kører på literen !

   Hvis jeg presser den hårdt kommer jeg ned på 11-12km/L, så benzin
problemet er løst... konklusionen er simpel, brug ALDRIG FactoryPro shit
nåle, og stol ikke på hvad en mekaniker kommer med af dumme forklaringer
om at 7-8km/L er meget normalt for et jet-kit. Så som Tommy siger, pga.
forkert valg af Jet-kit kom sidste års tunning til at koste mig alt alt
for mange penge, da problemet først blev løst da jeg fik et DynoJet kit
i nede hos Mr. Dymo. Om jeg så kan sige godt eller skidt omkring
Lydmurens montering og anbefaling, og derefter ekstrem dårlig rådgivning
omkring FactoryPro som er deres hofmærke er svært at sig, men jeg håber
de har lært af oplevelsen, og en ting er sikkert Holtug MC som er
importør af FactoryPro kitne er klart den som jeg med sikkerhed kan
anbefale ikke at benytte sig af, for som Factory selv, så sker der ikke
en skid når man klager/gør opmærksom på problemet.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Dennis Hellan Peders~ (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 01-02-05 21:05


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41ffd83c$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
> > "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> > news:41ff10b8$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >
> >>;) ingen skade sket, er vandt til at folk tror at alle heste er dyre...
> >
> >
> > Hemm.....hvor langt er det lige, du efterhånden kører på literen !
>
> Hvis jeg presser den hårdt kommer jeg ned på 11-12km/L, så benzin
> problemet er løst... konklusionen er simpel, brug ALDRIG FactoryPro shit
> nåle, og stol ikke på hvad en mekaniker kommer med af dumme forklaringer
> om at 7-8km/L er meget normalt for et jet-kit. Så som Tommy siger, pga.
> forkert valg af Jet-kit kom sidste års tunning til at koste mig alt alt
> for mange penge, da problemet først blev løst da jeg fik et DynoJet kit
> i nede hos Mr. Dymo. Om jeg så kan sige godt eller skidt omkring
> Lydmurens montering og anbefaling, og derefter ekstrem dårlig rådgivning
> omkring FactoryPro som er deres hofmærke er svært at sig, men jeg håber
> de har lært af oplevelsen, og en ting er sikkert Holtug MC som er
> importør af FactoryPro kitne er klart den som jeg med sikkerhed kan
> anbefale ikke at benytte sig af, for som Factory selv, så sker der ikke
> en skid når man klager/gør opmærksom på problemet.

Hej Moller.

Hvad måtte du give for en tur hos Mr.Dyno ?

Jeg har jo Factory Jetkit i , og jeg er lidt ked af brændstoføkonomien :-/


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25





Moller (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-02-05 21:17

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hvad måtte du give for en tur hos Mr.Dyno ?

   jeg gav 4500Kr. for at han arbejdede fra kl 9.00 til 15.30 kun afbrudt
af en spisepause. dette var incl. DynoJet kittet. grunden til den ekstra
pris var de andre knaster osv. da de gjorde den en del svære at justere
ind, da den jo er meget anderledes op til 6000omdr. end banditten
normalt er.

> Jeg har jo Factory Jetkit i , og jeg er lidt ked af brændstoføkonomien :-/

   Forståeligt, men inden du kaster dig ud i det, kan du tage en tur forbi
Ørslev ;) i marts mdr. så kigger vi lige på det... hvis FactoryPro
kittet har gjort sit arbejde, så er dine strålerør godt ødelagte, og du
skal hoste op med ca. 1500Kr. for 4 nye rør. Hvis det er sagen, så vil
jeg næsten våge at påstå(men hvad ved jeg, jeg er jo ikke fagmand), at
ud fra mit justerings sjov var det groft sagt kun nålene der lige blev
skiftet, da Lydmuren havde ramt rimeligt godt med hoveddysen, og derved
var der ik meget at gøre ved denne. at jeg så fik Dyno dyser i, så måtte
der jo bruges lidt tid der, da Dyno dyser, og alm dyser ikke deler
nummer, eller for den sags skyld kan sammenlignes i en tabel eller
andet. Noget med udformningen af hullet ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Dennis Hellan Peders~ (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 01-02-05 21:56


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41ffe400$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
> > Hvad måtte du give for en tur hos Mr.Dyno ?
>
> jeg gav 4500Kr. for at han arbejdede fra kl 9.00 til 15.30 kun afbrudt
> af en spisepause. dette var incl. DynoJet kittet. grunden til den ekstra
> pris var de andre knaster osv. da de gjorde den en del svære at justere
> ind, da den jo er meget anderledes op til 6000omdr. end banditten
> normalt er.
>
> > Jeg har jo Factory Jetkit i , og jeg er lidt ked af brændstoføkonomien
:-/
>
> Forståeligt, men inden du kaster dig ud i det, kan du tage en tur forbi
> Ørslev ;) i marts mdr. så kigger vi lige på det... hvis FactoryPro
> kittet har gjort sit arbejde, så er dine strålerør godt ødelagte, og du
> skal hoste op med ca. 1500Kr. for 4 nye rør. Hvis det er sagen, så vil
> jeg næsten våge at påstå(men hvad ved jeg, jeg er jo ikke fagmand), at
> ud fra mit justerings sjov var det groft sagt kun nålene der lige blev
> skiftet, da Lydmuren havde ramt rimeligt godt med hoveddysen, og derved
> var der ik meget at gøre ved denne. at jeg så fik Dyno dyser i, så måtte
> der jo bruges lidt tid der, da Dyno dyser, og alm dyser ikke deler
> nummer, eller for den sags skyld kan sammenlignes i en tabel eller
> andet. Noget med udformningen af hullet ;)


Ørslev ! aha..du er flyttet...... Ja men jeg vil da gerne komme ned og vise
dig banditten
Til den tid er den jo blevet lakeret og der er kommet nyt Bagster sæde på,
samt indfarvede tasker..........mangler så bare lige at få monteret Xenon
lys i kåben, samt nogle nye rustfrie forrør .....
Det er da rart at man har fået en personlig Bandit mekanikker/guru så tæt på
som i Ørslev


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25





Moller (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-02-05 22:08

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Ørslev ! aha..du er flyttet...... Ja men jeg vil da gerne komme ned og vise
> dig banditten
> Til den tid er den jo blevet lakeret og der er kommet nyt Bagster sæde på,
> samt indfarvede tasker..........mangler så bare lige at få monteret Xenon
> lys i kåben, samt nogle nye rustfrie forrør .....
> Det er da rart at man har fået en personlig Bandit mekanikker/guru så tæt på
> som i Ørslev

   *LOL* ja, det er sjovt ik... jeg er ca. i samme afstand fra dig som
før, bare sydpå i stedet for nordpå, men alligevel virker det meget
tættere på :) det minder mig om, hvis nu jeg finder et sæt knaster fra
en Gixxer 750 årgang 88, vil du så være intereseret i mine nuværende
knaster til en eller anden snot billig pris ? kan måske snakke om at jeg
hjælper med at montere dem for dig, så du ik skal betale det hvide ud af
øjnende hos en forhandler ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Dennis Hellan Peders~ (02-02-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-02-05 08:42


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41ffefe7$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
> > Ørslev ! aha..du er flyttet...... Ja men jeg vil da gerne komme ned og
vise
> > dig banditten
> > Til den tid er den jo blevet lakeret og der er kommet nyt Bagster sæde
på,
> > samt indfarvede tasker..........mangler så bare lige at få monteret
Xenon
> > lys i kåben, samt nogle nye rustfrie forrør .....
> > Det er da rart at man har fået en personlig Bandit mekanikker/guru så
tæt på
> > som i Ørslev
>
> *LOL* ja, det er sjovt ik... jeg er ca. i samme afstand fra dig som
> før, bare sydpå i stedet for nordpå, men alligevel virker det meget
> tættere på :) det minder mig om, hvis nu jeg finder et sæt knaster fra
> en Gixxer 750 årgang 88, vil du så være intereseret i mine nuværende
> knaster til en eller anden snot billig pris ? kan måske snakke om at jeg
> hjælper med at montere dem for dig, så du ik skal betale det hvide ud af
> øjnende hos en forhandler ;)

Har en eller anden blokering mod at køre nordpå, når man lige har været på
arbejde "derinde", så er det bedre at køre sydpå når der står aften tur på
programmet

Det med knasterne lyder spændende, det må vi lige snakke om


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste