Ninja Rider wrote:
> Hejsa
>
> Moller wrote:
>
>> Er nu faldet over info om at performancebike skulle ha lavet en
>> artikkel for nogen år siden omkring knasttiming på en Bandite 1200,
>> hvor de finder ca. +4 gratis heste efter de har monteret GSX-r
>> knaster, ved at stille timingen på knasterne.
>
>
> 1. Nu er der absolut indet her i livet der er gratis.... Der måske et
> spørgsmål om hvornår man kommer til at betale for det, og hvordan.
Øh, jo... hvis du f.eks. følger lidt med i hvad der sker, så vil du jo
vide at sidste år fik jeg ca. 12-15 heste (alt efter hvor jeg blev
målt), for omkring 700Kr.
> 2. GSX-R knasterne koster da lidt... + rullefelt test for kontrol.
GSX-r knasterne blev købt sidste år til 700Kr., og er monteret(af mig
selv).
> Ej, kunne ikke lige lade være med at fyre den af.... ;) indtet ondt..
> Rent spass....
;) ingen skade sket, er vandt til at folk tror at alle heste er dyre...
> Held og lykke med projektet hvis det er noget du kaster dig ud i...
Er i gang, for at få stillede timingen på knasterne skal der ske følgende :
1. Der skal fræses/bores ovale huller i knast tandhjulende(gratis,
eller købes nogen som der er ovale fra starten til ca. 3-500Kr.).
2. Der skal fremskaffes et knast timings sæt til at time dem ind(hmmm,
PMC har snakket om at købe sådan et sæt, ellers må jeg ud og klunse mig
til et... jeg har måleur osv. så jeg mangler kun gradskive+magnet holder
til uret. ting som er på indkøbslisten til MZ projektet, så kan man
betragte det som gratis, da det jo ikke købes ind primært til banditten)
3. Så skal der times ind... og valget blir nok noget med at få dem
timet ind, til hvad performancebike kom frem til, og så kan man jo
derfra altid tjekke det videre efter TPT, eller anden lignende ancemang,
hvor den alligevel blir rullet for lige at pisse teritoriet af ;) kanon
grineren at se folks reaktioner når målingen kommer frem, og den brager
tal ud som godt 25-30% højere end hvad folk tror... eller endnu bedre,
den kære svensker på TPT sidste år trode seriøst det var en Bandit 600
da han ikke kunne se nogen staferinger med 1200 på ;) Nå, et lille
sidespring... men omkring rulningen, så er det som jeg har forstået det
ikke nødvendigt med en rulning efter at ha stillet knaster, da dette
ikke ændre på selve kaburator justeringen som sådan. Derved haster det
ikke med en rulning, så den kan vente til man kommer forbi et billigt
felt som jeg brugte sidste år(samme sted, samme felt, gir nogen lunde
indication om der er sket noget). men når jeg vil flytte lidt rundt på
kurven burde det også være mærkbart(nej nej, de små procent på toppen er
ikke) om den trækker bedre i bund/mellem eller ej...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit