Længde på motorcykel
Fra : Lasse

Dato : 29-01-05 21:29

Hej
Jeg har siddet og spekuleret på hvor lang en motorcykel må være.
Eller retter sagt ville det være lovligt at spænde en kajak på en
motorcykel, med eller uden sidevogn??
Eller vil det være fuldstændig tosset at sætte en 4-5 meter lang ´kajaj
oven på en sidevign, selvfyldig fæsnet i nogle bøjler og markeret med lys
og det hele.
En anden og måske mere tosset ide, kunne man sætte den på siden af en mc,
hvis man nu havde nogle bøjler, som var fæsnet foran og bag ved på mcen,
ville det være lovligt. Jeg ved godt at det ville have stor indvirkning på
kørslen med heldhold til vindmodstand og sidevægt.
Håber at få nogle gode svar
Hilsen Lasse
TA 89

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 21:50

> Håber at få nogle gode svar

Ved jeg ikke om jeg kan gi, men hvor svært er det at lave en trailer, og få
den godkendt til brug ?? det er vel simple regler som med alm trailere.. går
jeg ud fra..

Bare en ide

Mvh
Morten

Fra : Bobbleboy

Dato : 29-01-05 22:00

"Lasse" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville det være lovligt. Jeg ved godt at det ville have stor indvirkning på
> kørslen med heldhold til vindmodstand og sidevægt.

Tog kørekort sidste år, så vidt, jeg kan huske er det 12 meter, det grinede
vi meget af.
hvis det stikker 2 meter frem, eller er det 1, skal der være en person til
at se efter trafik i krys, og sådan nogle steder.

André

Fra : Bobbleboy

Dato : 29-01-05 22:12

> [...]
> ville det være lovligt. Jeg ved godt at det ville have stor indvirkning på
> kørslen med heldhold til vindmodstand og sidevægt.

Eller kan du læse om det her
http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/DfK2004.pdf

André

Fra : Niels Pein

Dato : 29-01-05 23:26

Der gælder samme belæsningsregler som for bil.
Og det er vist noget i retning af 12 lang og 4,5 bred.

Og så noget med afmærkning hvis det rager pænt udenfor.
Det er vist noget i retning af 1 meter for og bag, og 15 cm til siderne.

Og langt fra alle betjente er klar over dette, så gør dig rede til at blive
stoppet, og hav check på reglerne. Der er stadig mange der tror det er noget
med styrets bredde.
--
Niels
TA 91

Fra : Niels Pein

Dato : 29-01-05 23:38

"Niels Pein" skrev ...
> Der gælder samme belæsningsregler som for bil.
> Og det er vist noget i retning af 12 lang og 4,5 bred.

4,5 meter! Vildskab.
Jeg mente 2,5. Det er vist helt præcist 2,55 meter, og det er enten 10 eller
15 cm. det maks. må rage ud til siderne, før det skal afmærkes (uden for det
yderste af motorcyklen, som f.eks. kan være en styrende eller en sidetakse).

Jeg har aldrig undersøgt afmærkningsrglerne for langt gods, men da der
gælder samme belæsningsregler som for bil, er totallængden i hvert fald 12
meter.

Mvh.
Niels
TransAlp

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-01-05 05:04

Hejsa

Niels Pein wrote:
> 4,5 meter! Vildskab.
> Jeg mente 2,5. Det er vist helt præcist 2,55 meter, og det er enten 10 eller

Ja meget... ;)

> [...]
>
> Jeg har aldrig undersøgt afmærkningsrglerne for langt gods, men da der
> gælder samme belæsningsregler som for bil, er totallængden i hvert fald 12

Det skal afmærkes hvis det stikker over 1m frem og/eller bag ud.
Er det privat kørsel, er en hvid klud, eller ling nok, men er det
erhverv, skal der bruges en godkendt cylinder (Reflex)

Ang brede, må det være 2.6m hvis det er en køle vogn... ;) Ellers er
breden kun 2.55m.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-01-05 09:59

Ninja Rider wrote:
> [...]
> erhverv, skal der bruges en godkendt cylinder (Reflex)
>
> Ang brede, må det være 2.6m hvis det er en køle vogn... ;) Ellers er

Og hvis noget rager ud over nogen af enderne eller siderne på køretøjet
skal den samlede længde/bredde holde sig indenfor de fastsatte regler,
dvs maks 12 meter lang og 2.55 meter bred. (Selvom jeg nu mente det var
2.5 meter bredde der var max, og 2.6 for kølevogne med forstærkede sider)
Men det skal vist være en ret stor kajak for at det bliver et problem..

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-01-05 12:39

>Ang brede, må det være 2.6m hvis det er en køle vogn... ;) Ellers er
>breden kun 2.55m.

Hvis jeg sætter en køletaske bag på min 12m lange
moooooooooootorcykel, tæller den så som en kølevogn?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 13:13

> Hvis jeg sætter en køletaske bag på min 12m lange
> moooooooooootorcykel, tæller den så som en kølevogn?

hehe mon ikke den skal være indregistreret som en sådan ...

Mvh
Morten

Fra : anders majland

Dato : 30-01-05 00:05

> Eller vil det være fuldstændig tosset at sætte en 4-5 meter lang ´kajaj
> oven på en sidevign, selvfyldig fæsnet i nogle bøjler og markeret med lys
> og det hele.

Der skal da bare nogle bøjler til så den fungerer som tag

(Andre har svaret mhs til længde og bredde - men er maks højden ikke 4 meter
? Så kunne den også bare transporteres lodret)

/A

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-01-05 21:55

meddelelse news:41fd3449$1$48320$14726298@news.sunsite.dk...

> Der skal da bare nogle bøjler til så den fungerer som tag
>
> (Andre har svaret mhs til længde og bredde - men er maks højden ikke 4
> meter ? Så kunne den også bare transporteres lodret)
>
> /A

Hmm - mindes et gammelt billede fra Hawai. En gut havde monteret stænger +
bøjler så hans windsurfer lå på "taget" af kværnen.
Overvejede deet selv herhjemme, men når vinden er bedst i efteråret er det
svinekoldt, så mine el-sæder i bilen vandt

Jesper Hedegaard