Dannie wrote:
>
> Grænsen er 20 % når du opgraderer motoren, men du kan risikere fornyet
> afgift, da køretøjet har skiftet identitet, og så er der mange andre ting
> der gør sig gældende, bremser m.m. skal jo også opgraderes.
>
Hvis grænsen er effektforøgelse eler motorstørrelse på 20 %, er der
ingen problemer med en 550 motor i 500 stel.
Identitet er lig stel og stelnummer, du må skifte motor lige så tosset
du vil, hvis altså den holder sig under grænsen, og iøvrigt kan lægges i
uden konstruktive ændringer af stellet. Hvis du kommer over grænsen skal
den godkendes og afgiftes igen. Så kan der, før en godkendelse, blive
tale om div. forstærkning af bremser og stel.
I "gamle" dage var id på cyklen (og madkasser) lig med motornummer og
det var besværligt at skifte motor, med div. fremstillinger og godkendelser.
--
Jørgen , Brøndby,
http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er