|
| Antallet af de "billige" SV1000 Fra : Jacob Larsen |
Dato : 27-01-05 00:34 |
|
Er der nogen, der ved hvor mange Suzuki SV1000K3 (både S og N) der bliver
udbudt til salg i Danmark? Jeg går ud fra at antallet er begrænset?
Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er lidt
usikker endnu.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,
der kan." - J.Larsen
| |
Richard (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 27-01-05 00:52 |
|
Jacob Larsen wrote:
> Er der nogen, der ved hvor mange Suzuki SV1000K3 (både S og N) der bliver
> udbudt til salg i Danmark? Jeg går ud fra at antallet er begrænset?
Tror du? - de er også på udsalg i D, ser det ud til, mens Suz. i UK sætter
Bandit 1200 og GSX-R600 kraftigt ned. Så mon ikke det er en del af en mere
generel prisnedsættelse i EU fra Suzuki's side?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
J.C.Kløve (27-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 27-01-05 07:07 |
|
Så var det lige at Jacob Larsen Skrev
> Er der nogen, der ved hvor mange Suzuki SV1000K3 (både S og N) der
> bliver udbudt til salg i Danmark? Jeg går ud fra at antallet er
> begrænset?
> Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er
> lidt usikker endnu.
Så er det ud af hullerne!
Det er begrænset, og jeg har hørt to tal
hhv. 50 og 70 stk (i alt)
Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere (de blev leveret i
tirsdags)
Jeg fik , Vi ordner papirer på tirsdag
Jeg har hørt rygter om at k4 også kommer på "udsalg" til 129995,-
men det er "kun" et rygte
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr i 5 dage endnu.
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 27-01-05 07:24 |
|
> Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere (de blev leveret i
> tirsdags)
> Jeg fik , Vi ordner papirer på tirsdag
Hej Kløve
Tillykke med cyklen. Det er et godt tilbud og en fin cykel.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
J.C.Kløve (27-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 27-01-05 08:13 |
|
Så var det lige at Jens Jacob Bager Jensen Skrev
>> Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere (de blev
>> leveret
>> i tirsdags)
>> Jeg fik , Vi ordner papirer på tirsdag
>
> Hej Kløve
>
> Tillykke med cyklen. Det er et godt tilbud og en fin cykel.
Takker
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Kong (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Kong |
Dato : 27-01-05 11:48 |
|
Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun set dem
til 120k.
"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
news:41f8948f$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> Så var det lige at Jens Jacob Bager Jensen Skrev
> >> Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere (de blev
> >> leveret
> >> i tirsdags)
> >> Jeg fik , Vi ordner papirer på tirsdag
> >
> > Hej Kløve
> >
> > Tillykke med cyklen. Det er et godt tilbud og en fin cykel.
>
> Takker
>
> --
> Dun@nt
> XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
> http://www.dfmc.dk/?id=223
> DMCN #745
>
>
| |
Martin Lausen (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Martin Lausen |
Dato : 27-01-05 11:52 |
|
> Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun set dem
> til 120k.
Ja, det er S modellen. Så er der N modellen ( den uden kåbe), og den koster
99.995,-
Men det er billigt. Prisen for S var 149.500 før. Så det er jo lidt af en
nedsættelse.
Lausen
Som lige har købt en SV 1000
| |
Per (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 27-01-05 12:43 |
|
"Martin Lausen" <lausen@aragon.dk> skrev i en meddelelse
news:ctah5s$aef$1@news.net.uni-c.dk...
>
>> Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun set
>> dem
>> til 120k.
>
> Ja, det er S modellen. Så er der N modellen ( den uden kåbe), og den
> koster
> 99.995,-
>
> Men det er billigt. Prisen for S var 149.500 før. Så det er jo lidt af en
> nedsættelse.
>
> Lausen
> Som lige har købt en SV 1000
>
Puha - så må de stakkels personer der har købt en til fuld pris for et par
år siden tabe temmelig meget, når de skal sælge brugt.
Den pris nedsættelse må da iøvrigt gå igennem hele brugtmarkedet - tænk hvad
en brugt Gsxr 600 må koste nu. Jeg ville da aldrig give noget særligt for en
"gnalling" 600, når man kan få en 1000´er meget billigere.
Mit gæt på en brugt Gsxr 600 fra 03´ i god stand der har kørt max. 15-20000
km da højst kan inbringe 80.000 - 90.000 kr.
Tænk at en 1000´ er er over 50% større i motorvolume - ja tyg lige på den
50% - det er et helt ubegribeligt så stor den er i forhold til - og så kun
til 100.000 kr.
Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for Suzuki i år.
Godt for dem der kører Honda, Aprillia, Ducati mv. - de holder nok deres
priser.
Jeg synes blot at det der synd for Suzuki ejerne. Men tænk på hvad der ville
ske, når/hvis afgifterne bliver sat ned på motorcykler generelt. Der er
mange der vil tabe mange penge, men i det store billede vil det være helt
perfekt. Så jeg synes det er godt at en enkelt mærke måske kan være en
forsmag på hvad der er i vente.
Nå men hvad det er jo trods alt kun penge - og billigere motorcykler i
fremtiden - det er helt sikkert vejen frem.
Mvh. Per!
| |
Moller (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-01-05 12:53 |
|
Per wrote:
> Puha - så må de stakkels personer der har købt en til fuld pris for et par
> år siden tabe temmelig meget, når de skal sælge brugt.
måske måske ikke.... men igen, sådan har det altid været når ting er på
tilbud ;) og så er det ikke kun suzukierne...
> Den pris nedsættelse må da iøvrigt gå igennem hele brugtmarkedet - tænk hvad
> en brugt Gsxr 600 må koste nu. Jeg ville da aldrig give noget særligt for en
> "gnalling" 600, når man kan få en 1000´er meget billigere.
>
> Mit gæt på en brugt Gsxr 600 fra 03´ i god stand der har kørt max. 15-20000
> km da højst kan inbringe 80.000 - 90.000 kr.
Ævl... det er et tilbud, og på et lille antal. Altså de er snart væk
sammen med de nedsatte Kawa, honda osv... bare tjek :
http://www.bike.dk/nyheter/visa.php?id=145
Så er det bare at ringe rundt og finde den model du vil ha til billige
penge ;)
> Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for Suzuki i år.
Næ, det eneste der sker er at man for en model som holder brugt prisen
ekstremt mange år frem, og derved kan man opleve som da SV650 kom frem
at man kan sælge sin MC til mere end hvad man gav fra ny af. Det er ene
og alene et ekstremt godt tilbud pga. Euro2 krav og sidste frist her i år.
> Godt for dem der kører Honda, Aprillia, Ducati mv. - de holder nok deres
> priser.
Naaa... de er også på tilbud, og så kan man jo altid håbe at især honda
CBR600 F1, F2 og nu F3 ejerne kan få et smæk i røven så brugtprisen blir
fornuftig på disse modeller, så man ikke vil ha den syge prisfordel ved
at hente dem i tyskland mere.
> Nå men hvad det er jo trods alt kun penge - og billigere motorcykler i
> fremtiden - det er helt sikkert vejen frem.
kan jo diskuteres, for så snart sidste frist for Euro2 reglerne er
paseret, så vil der kun komme maskiner som overholder dem(ellers ingen
plader i hele EU), altså maskinerne vil være på normalpris igen. Måske
vil de enda stige hvis de skal fortsætte med at hæve ydelsen uden at få
problemer med Euro2 reglerne, eller for den sags skyld gøre klar til
Euro3 reglerne, som kommer om få år, og derved vil de nok denne gang
sikre sig at de ikke ender med for store lagre igen, for at de fik
dispensation sidste år til i år, betyder ikke at de for det næste gang.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jacob Larsen (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 27-01-05 13:21 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:41f8d640$0$48316$14726298@news.sunsite.dk
> Per wrote:
> > Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for
> > Suzuki i år.
>
> Næ, det eneste der sker er at man for en model som holder
> brugt prisen ekstremt mange år frem, og derved kan man
> opleve som da SV650 kom frem at man kan sælge sin MC til mere end hvad man
> gav fra ny
> af. Det er ene og alene et ekstremt godt tilbud pga. Euro2 krav og
> sidste frist her i år.
Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at spare på
f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen
| |
J.C.Kløve (27-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 27-01-05 13:31 |
|
Så var det lige at Jacob Larsen Skrev
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:41f8d640$0$48316$14726298@news.sunsite.dk
>> Per wrote:
>
> Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at
> spare
> på f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
>
> Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
Ser man på brugtprisen på SV1000s lige nu, vil man lægge mærke til
at de er volsomt sat ned. Jeg fandt en på DBA til 138k, der på
forhandlerens hjemmeside var sat ned til 116k, så en vis effekt har
det i hvert fald lige i tiden.
Om det holder sig ind i fremtiden er svært at sige, hvis rygtet om
at den generelle pris på k4 sænkes til 129k i fremtiden så vil det
have en effekt - også po lignende modeller efter min mening - en VTR
der er s meget dyrere må få problemer, og ligeledes med de maskiner
der fra ny af ligger i samme prisleje, men er betragteligt mindre
aka fz6 Fazer.
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Ukendt (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-01-05 17:39 |
|
J.C.Kløve skrev i meddelelsen <41f8df03$0$48325$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>Ser man på brugtprisen på SV1000s lige nu, vil man lægge mærke til
>at de er volsomt sat ned. Jeg fandt en på DBA til 138k, der på
>forhandlerens hjemmeside var sat ned til 116k, så en vis effekt har
>det i hvert fald lige i tiden.
>Om det holder sig ind i fremtiden er svært at sige, hvis rygtet om
>at den generelle pris på k4 sænkes til 129k i fremtiden så vil det
>have en effekt - også po lignende modeller efter min mening - en VTR
>der er s meget dyrere må få problemer, og ligeledes med de maskiner
>der fra ny af ligger i samme prisleje, men er betragteligt mindre
>aka fz6 Fazer.
Det ser ikke ud til at have påvirket VTR-F, endnu, men der er også
grundlæggende forskel på VTR-F og SV/TL 1000. Alene den voldsomme forskel i
ydelse gør nok, at det er forskellige mennesker de hver især appelerer til.
Mere interessant er det om VTR-F kan holde brugtprisen nu hvor den ikke
produceres mere.... eller i hvertfald er forment adgang til EU.
mvh
Orla
>
>--
>Dun@nt
>XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
> http://www.dfmc.dk/?id=223
>DMCN #745
| |
Richard (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 27-01-05 21:14 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Mere interessant er det om VTR-F kan holde brugtprisen nu hvor den ikke
> produceres mere.... eller i hvertfald er forment adgang til EU.
?Er det da ældre modeller af VTR-F og SP2, Honda sælger i fx A, CH, D,
E, IT m.fl.?
Så iøvrigt i min søgen en nyhed hos Honda Schweiz: CBF1300 med ABS og
halvkåbe ab maj i år. Lidt sker der da...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Ukendt (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-01-05 15:03 |
|
Richard skrev i meddelelsen
<41f94b99$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Orla Pedersen wrote:
>
>> Mere interessant er det om VTR-F kan holde brugtprisen nu hvor den ikke
>> produceres mere.... eller i hvertfald er forment adgang til EU.
>
>?Er det da ældre modeller af VTR-F og SP2, Honda sælger i fx A, CH, D,
>E, IT m.fl.?
Nu skal jeg selvsagt passe lidt på, jeg har det kun fra en forhandler, at
"fie" aldrig vil klare Euro-2 kravene, hvilket jeg finder sansynligt, også
på grund af al den ekstra teknik, (PAIR Valve), der var nødvendig i USA.
Mht. SP2, så har den jo sprøjt, og kan vel låne en katalysator fra VFR800.
Og set lidt realistisk, VTR'en har aldrig solgt særligt godt i DK, så jeg
forstår egentlig godt at den er taget af programmet.....
>Så iøvrigt i min søgen en nyhed hos Honda Schweiz: CBF1300 med ABS og
>halvkåbe ab maj i år. Lidt sker der da...
mvh
Orla
>--
>Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-01-05 18:53 |
|
Orla Pedersen wrote:
>>?Er det da ældre modeller af VTR-F og SP2, Honda sælger i fx A, CH, D,
>>E, IT m.fl.?
>
> Nu skal jeg selvsagt passe lidt på, jeg har det kun fra en forhandler, at
> "fie" aldrig vil klare Euro-2 kravene, hvilket jeg finder sansynligt, også
> på grund af al den ekstra teknik, (PAIR Valve), der var nødvendig i USA.
Tværtimod, et sekundærluftsystem som VTR's PAIR fortynder jo
udstødningen - efterbrænder/oksiderer siger de, men jeg tror nu mere det
er en fortynding. HC-udslippet på CA-udgaven af GB500 kniber da også
lige Euro2, men formentlig målt med en anden test-cyklus.
Sekundærluftsystemerne kommer på flere cykler nu - især dem med karb'er
- som en billig måde at overholde Euro2 på
> Mht. SP2, så har den jo sprøjt, og kan vel låne en katalysator fra VFR800.
Tja, har VTR1000F ikke haft kat før, så har den det nu: "Abgasverhalten
Euro 2 / U-Kat" ligesom SP2 iflg. www.honda.de. Og Varaderoen har
ikke bare fået indsprøjtning, men også "G-Kat", så Honda har da lagt
noget arbejde i de modeller til i år og er næppe på vej til at opgive
dem
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Ukendt (30-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-01-05 17:13 |
|
Richard skrev i meddelelsen
<41fbcdac$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Orla Pedersen wrote:
>Tja, har VTR1000F ikke haft kat før, så har den det nu: "Abgasverhalten
> Euro 2 / U-Kat" ligesom SP2 iflg. www.honda.de. Og Varaderoen har
>ikke bare fået indsprøjtning, men også "G-Kat", så Honda har da lagt
>noget arbejde i de modeller til i år og er næppe på vej til at opgive
>dem
Næeh, det ser da helt fint ud, så må man jo bare selv hente en....... Gad
vide om rygtet er "plantet" af Nelleman fordi de ikke gider tage den hjem.
mvh
Orla
>
>--
>Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (30-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 30-01-05 18:18 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Næeh, det ser da helt fint ud, så må man jo bare selv hente en....... Gad
> vide om rygtet er "plantet" af Nelleman fordi de ikke gider tage den hjem.
Det kan jo være, det er årsagen. Men Honda har ellers nedsat VTR1000F
hele 800 EUR i D i år, hvilket modsvarer kr. 19.601 med momsforskel, 9
pct tvangsavance, 180 pct reg.afgift etc.
Så hvis den kalkulation ellers holdt herhjemme, ville VTR ligge lige
midt i prisgabet mellem CBF600F til 120 og CBR600RR til 180 kkr - hvor
Nelleman slet ingen sports/turcykler har i 2005
Det er da mystisk...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Hekto (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-05 13:48 |
|
In article <41f8dc36$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
> Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at spare på
> f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
>
> Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
>
Om 'udsalgsmodellen' bliver dyrere som brugt, eller om den trykker
brugtprisen, kommer jo an på udbud og efterspørgsel.
Hvis ikke der er mange til salg, kan der jo godt snige sig en enkelt
'udsalgsmodel' med, og blive solgt for lidt mere end den normale
afskrivning ville berettige til.
Kommer der flere til salg samtidig, må det nok forudses at de trykker
prisen, hvis ikke ejerne af 'udsalgsmodellerne' har is i maven til at
holde prisen oppe.
Det kan også hæmme købelysten hos evt. købere, at de ved der er
'udsalgsmodeller', og dermed afventer at de kommer til salg.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-01-05 17:37 |
|
Hekto wrote:
> In article <41f8dc36$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
>
>>Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at spare på
>>f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
>>
>>Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
>>
>
>
> Om 'udsalgsmodellen' bliver dyrere som brugt, eller om den trykker
> brugtprisen, kommer jo an på udbud og efterspørgsel.
> Hvis ikke der er mange til salg, kan der jo godt snige sig en enkelt
> 'udsalgsmodel' med, og blive solgt for lidt mere end den normale
> afskrivning ville berettige til.
> Kommer der flere til salg samtidig, må det nok forudses at de trykker
> prisen, hvis ikke ejerne af 'udsalgsmodellerne' har is i maven til at
> holde prisen oppe.
>
> Det kan også hæmme købelysten hos evt. købere, at de ved der er
> 'udsalgsmodeller', og dermed afventer at de kommer til salg.
Modsat kan det tænkes at der er en gruppe af købere som blev "snydt" for
den SV1000 de havde satset på i denne omgang, og som vil have en tendens
til at købe sig en brugt om et halvt års tid selvom den koster et par
tusinde mere (=værdistigning) :-/
De første SV650S fra '98 ses stadig til meget nær nyprisen; men det
betinges af at modellen er steget 5.000.- for hver sending der sidenhen
kom til DK.
--
Armand.
| |
Psycho Cowboy (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 27-01-05 15:36 |
|
Per wrote:
> Den pris nedsættelse må da iøvrigt gå igennem hele brugtmarkedet -
> tænk hvad en brugt Gsxr 600 må koste nu. Jeg ville da aldrig give
> noget særligt for en "gnalling" 600, når man kan få en 1000´er meget
> billigere.
> Mit gæt på en brugt Gsxr 600 fra 03´ i god stand der har kørt max.
> 15-20000 km da højst kan inbringe 80.000 - 90.000 kr.
>
> Tænk at en 1000´ er er over 50% større i motorvolume - ja tyg lige på
> den 50% - det er et helt ubegribeligt så stor den er i forhold til -
> og så kun til 100.000 kr.
__________________________________________________
Det er IMO en fordrukken omgang vrøvl og sludder.
Hvem kender du, der gør motorcykler op i literpris, ligesom når du køber
mælk i brugsen? Gjorde man bare sådan, var det sq nemt at værdisætte
motorcykler, men der er desværre(?) mange andre ting der spiller ind også.
Min gixxer 600 fra 98' som har kørt 21kkm, skulle gerne kunne indbringe de
80-90 kkr. du skriver om, hvis jeg valgte at sælge den nu eller om et års
tid.
Jeg kan ikke se, hvor du vil hen med de 50% større motorvolumen?
Hvis vi nu sammenligner en GSX-R 600 og en SV1000, hvad er så lige éns ved
de 2 modeller, ud over mærket og de 2 af nullerne i modelbetegnelsen?
Den ene er en rendyrket racer med alt hvad det indebærer i det nyeste og
mest moderne teknik, og den anden er en en touringcykel, som er udviklet på
et helt andet plan.
Et godt eksempel er ydelsen i maskinerne, som praktisk talt er den samme,
selvom motoren i SV'eren næsten er dobbelt så stor. Dog er det en V2'er, så
heller ikke her er de alligevel helt sammenlignelige.
Hvis jeg fik valget igen, ville jeg helt klart hellere snuppe gixxeren end
SV'eren, da jeg går mere efter racer- end touring-egenskaber. Mange vælger
helt sikkert anderledes, og sådan er det, men at sætte værdien efter
liter-antallet er noget min mormor gør, når hun handler ind.
_____________________________________________________
> Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for Suzuki i år.
_____________________________________________________
Hvorfor??
Det eneste jeg lige kan få øje på, er at en brugt SV1000'er pt. nok ikke er
skide nem at få noget for, men hvad tror der sker her senere på sæsonen, når
de billige cykler er solgt?
Og at det berører alle de andre modeller kan jeg ikke forestille mig, når nu
literydelse blot er en brøkdel af dét, mange motorcykelister går efter.
_____________________________________________________
> Godt for dem der kører Honda, Aprillia, Ducati mv. - de holder nok
> deres priser.
_____________________________________________________
Ja ligesom Suzuki, Yamaha og alle de andre motorcykelmærker. Det er jo ikke
første gang en importør har lavet et kraftigt prisnedslag på en model, og så
drabeligt et "våben" er det altså heller ikke.
_____________________________________________________
> Jeg synes blot at det der synd for Suzuki ejerne.
_____________________________________________________
LOL Rolig nu, vi er ikke helt døde endnu!
_____________________________________________________
> Nå men hvad det er jo trods alt kun penge - og billigere motorcykler i
> fremtiden - det er helt sikkert vejen frem.
_____________________________________________________
Det kan jeg kun krydse fingre for og give dig ret i.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ... ZZ...
http://dfmc.dk/234
| |
Hekto (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-05 15:53 |
|
In article <41f8f661$0$29434$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, chrijac
[FJERN]@gmail.com says...
> Hvem kender du, der gør motorcykler op i literpris, ligesom når du køber
> mælk i brugsen? Gjorde man bare sådan, var det sq nemt at værdisætte
> motorcykler,
>
Ja tak, så vil jeg gerne have en Ducati 999, til Geely-literpris!
s'gerne hr.! ... det bliver lige 66.500 kr!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
J.C.Kløve (27-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 27-01-05 12:26 |
|
Så var det lige at Kong Skrev
> Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun
> set dem til 120k.
Hmmm jeg har kun kunnet finde dem til 120k på Reinhards hjemmeside
Hos de forskellige forhandlere har jeg ikke kunnet finde nogen... ud
over dem til fuld pris aka 150k
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Kong (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Kong |
Dato : 27-01-05 14:01 |
|
Hos Kok-MC i Holstebro står der en til 120k hvis nogen mangler.
"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
news:41f8cfde$0$48324$14726298@news.sunsite.dk...
> Så var det lige at Kong Skrev
> > Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun
> > set dem til 120k.
>
> Hmmm jeg har kun kunnet finde dem til 120k på Reinhards hjemmeside
> Hos de forskellige forhandlere har jeg ikke kunnet finde nogen... ud
> over dem til fuld pris aka 150k
> --
> Dun@nt
> XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
> http://www.dfmc.dk/?id=223
> DMCN #745
>
>
| |
Kong (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Kong |
Dato : 27-01-05 14:04 |
|
Naked står til 100k, fandme utroligt at det lille kåbe stykke skal koste
20k!! Ved godt lygter osv er anderledes, men stadigvæk....
"Kong" <kongerslev@hotmail.com> wrote in message
news:41f8e61b$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hos Kok-MC i Holstebro står der en til 120k hvis nogen mangler.
>
>
> "J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
> news:41f8cfde$0$48324$14726298@news.sunsite.dk...
> > Så var det lige at Kong Skrev
> > > Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun
> > > set dem til 120k.
> >
> > Hmmm jeg har kun kunnet finde dem til 120k på Reinhards hjemmeside
> > Hos de forskellige forhandlere har jeg ikke kunnet finde nogen... ud
> > over dem til fuld pris aka 150k
> > --
> > Dun@nt
> > XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
> > http://www.dfmc.dk/?id=223
> > DMCN #745
> >
> >
>
>
| |
Hekto (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-05 14:47 |
|
In article <41f8e6a9$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
kongerslev@hotmail.com says...
> Naked står til 100k, fandme utroligt at det lille kåbe stykke skal koste
> 20k!! Ved godt lygter osv er anderledes, men stadigvæk....
>
>
Hæ! ... det gør det heller ikke! Ikke engang med afgift!
Det koster bare 20K, fordi køberne er vilde med at få en stump plastik
foran!
Det hedder prisdifferentiering! = kunden betaler alt for meget for
noget der er populært, men ikke repræsenterer en værdi der reelt svarer
til prisforskellen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
J.C.Kløve (27-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 27-01-05 15:02 |
|
Så var det lige at Hekto Skrev
> In article <41f8e6a9$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> kongerslev@hotmail.com says...
>> Naked står til 100k, fandme utroligt at det lille kåbe stykke
>> skal
>> koste 20k!! Ved godt lygter osv er anderledes, men stadigvæk....
>>
>>
> Hæ! ... det gør det heller ikke! Ikke engang med afgift!
> Det koster bare 20K, fordi køberne er vilde med at få en stump
> plastik foran!
>
> Det hedder prisdifferentiering! = kunden betaler alt for meget for
> noget der er populært, men ikke repræsenterer en værdi der reelt
> svarer til prisforskellen.
Det kan du da have ret i, vi kan også kalde det "markedskræfter".
Så længe kunden vil betale, er merværdien repræsenteret ved
genstanden tilstede i tilfredsstillende omfang.
Derudover er det vel grundlæggende sundt med fri prisdannelse.
Det levner stadig muligheden for at købe en "naked" og så selv
"fuske" en kåbe, eller eftermontere en sådan købt ved fx. SB-fiber.
Min mening : Det er ikke meget billigere at eftermontere, og alt for
ofte bliver resultatet ikke volsomt vellykket.
For den dygtige og kreative kan det naturligvis forholde sig
anderledes --> jeg har da set enkelte volsomt vellykkede
eftermonteringsprojekter
my 0.2 cent
--
Dun@nt XJ600 - 51J -
til salg for 23Kkr - eftermonteret med hjemmefusket bundkåbe. døm
selv...
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Ole Hansen (28-01-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 28-01-05 12:17 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Min mening : Det er ikke meget billigere at eftermontere, og alt for
> ofte bliver resultatet ikke volsomt vellykket.
Enig.. Men der er da undtagelse, se f.eks. den her:
http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=30
Og tillykke med dyret, da! :)
> --
> Dun@nt XJ600 - 51J -
--
Ole Hansen
| |
J.C.Kløve (28-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 28-01-05 13:17 |
|
Så var det lige at Ole Hansen Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Min mening : Det er ikke meget billigere at eftermontere, og alt
>> for ofte bliver resultatet ikke volsomt vellykket.
>
> Enig.. Men der er da undtagelse, se f.eks. den her:
> http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=30
>
> Og tillykke med dyret, da! :)
>
>> --
>> Dun@nt XJ600 - 51J -
Særdeles vellykket, det må jeg sige. !
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Tony Lorentzen (28-01-2005)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 28-01-05 15:06 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Særdeles vellykket, det må jeg sige. !
Og så tilføjede man lige den fabriksmonterede bagskærm og det
statspåkrævede identifikationsskilt - og så var den pæne, slanke bagdel
ødelagt :-|
Stort tillykke med købet, Kløve. Ærgerligt det ikke blev til en
Kilofazer, men Kilosfau er måske heller ikke værst
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 00:05 |
|
Så var det lige at Tony Lorentzen Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Særdeles vellykket, det må jeg sige. !
>
> Og så tilføjede man lige den fabriksmonterede bagskærm og det
> statspåkrævede identifikationsskilt - og så var den pæne, slanke
> bagdel ødelagt :-|
>
> Stort tillykke med købet, Kløve. Ærgerligt det ikke blev til en
> Kilofazer, men Kilosfau er måske heller ikke værst
Takker
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Richard (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 27-01-05 20:50 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Så er det ud af hullerne!
> Det er begrænset, og jeg har hørt to tal hhv. 50 og 70 stk (i alt)
*Begrænset parti* på 120 cykler? - hvad plejer Suz. at sælge pr. år af
modellerne i den prisklasse? - 50-60 stk på et godt år
Men tillykke med den, det er uden tvivl et godt køb, Suz. eller ej
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Martin Pedersen (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Martin Pedersen |
Dato : 27-01-05 21:01 |
|
> > Det er begrænset, og jeg har hørt to tal hhv. 50 og 70 stk (i alt)
>
> *Begrænset parti* på 120 cykler? - hvad plejer Suz. at sælge pr. år af
> modellerne i den prisklasse? - 50-60 stk på et godt år
Det skulle forståes som 50 eller 70 cykler ialt. Men stadig mere end dobbelt
så mange som de solgte hele sidste år.
Mvh
Martin
| |
J.C.Kløve (27-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 27-01-05 23:38 |
|
Så var det lige at Richard Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Så er det ud af hullerne!
>> Det er begrænset, og jeg har hørt to tal hhv. 50 og 70 stk (i
>> alt)
>
> *Begrænset parti* på 120 cykler? - hvad plejer Suz. at sælge pr.
> år
> af modellerne i den prisklasse? - 50-60 stk på et godt år
>
> Men tillykke med den, det er uden tvivl et godt køb, Suz. eller ej
>
Næ nej - i alt begge modeller, ikke hhv 50 og 70
undskyld jeg udtrykte mig uklart, jeg kan god se det kan misforstås,
men det drejer sig om to forskellige kilder, med hvert deres bud
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Tony Lorentzen (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 27-01-05 16:39 |
|
Jacob Larsen wrote:
> Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er lidt
> usikker endnu.
Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt
uden afgift? F.eks. til banejern?
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
anders majland (27-01-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 27-01-05 18:42 |
|
> Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt uden
> afgift? F.eks. til banejern?
Det gør det vel principielt med mindre de laver nogle af de narrestreger jeg
har hørt om før - som f.eks at der lægges 10000kr ekstra der fåes igen ved
indregistrering.
Problemet med sv'eren er så bare at den ikke kan indregisteres senere da den
ikke lever op til de skærpede forureningskrav ....
/A
| |
Armand (28-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-01-05 15:08 |
|
anders majland wrote:
>>Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt uden
>>afgift? F.eks. til banejern?
>
>
> Det gør det vel principielt med mindre de laver nogle af de narrestreger jeg
> har hørt om før - som f.eks at der lægges 10000kr ekstra der fåes igen ved
> indregistrering.
>
> Problemet med sv'eren er så bare at den ikke kan indregisteres senere da den
> ikke lever op til de skærpede forureningskrav ....
Jeg tror ikke at Kilo-Sv'eren er et Euro-2 tilbud!
Typiske Euro-2'ere er modeller der hár stået over fra tidligere sæson'en
og eftersom at SV'eren først kommer i butikkerne i disse dage kan man
udlede at den er frisk-importeret.
I den danske dispensation (á strækkes til 30/6, fremfor 1/1) ligger at
det kun gælde allerede lagerførte modeller (således bliver DK heller
ikke skraldespand for de modeller der ikke nåede at blive solgt i
rest-EU inden nytår).
--
Armand.
| |
Richard (28-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 28-01-05 17:50 |
|
Armand wrote:
> Jeg tror ikke at Kilo-Sv'eren er et Euro-2 tilbud!
> Typiske Euro-2'ere er modeller der hár stået over fra tidligere sæson'en
> og eftersom at SV'eren først kommer i butikkerne i disse dage kan man
> udlede at den er frisk-importeret.
Det tror jeg egentlig også, du har ret i, Armand - allerede 2003-kSV'en
kunne meget vel tænkes at overholde Euro2. Det må Reinhardt kunne
bekræfte, og i så fald kunne indregistreringen såmænd godt vente, indtil
Euro3 træder i kraft 1/1 2007. - hvis nogen vel at mærke turde løbe
risikoen for, at markedsprisen stiger
Men for en god ordens skyld...
> I den danske dispensation (á strækkes til 30/6, fremfor 1/1)
....næ, frem for 30/6 2004 - 1/1 2005 har da vist aldrig været
skæringsdato for indregistrering i denne forbindelse IMHO...
> ligger at det kun gælde allerede lagerførte modeller
....endog både produceret og importeret til DK før 1/4 2004.
> (således bliver DK heller ikke skraldespand for de modeller
> der ikke nåede at blive solgt i rest-EU inden nytår).
Netop, men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx
Så det bliver nok snarere mc'ister i tredjeverdenslande, der kommer til
at boltre sig i skraldespandscyklerne, der ikke nåede til EU i tide...
Men vedr. subject må man unægtlig spørge sig selv, om Reinhardt virkelig
skulle have hjemtaget 50 eller 70 kSV'er før 1/4 2004 for at gemme dem
på et lager indtil nu? Og den tyske importør noget tilsvarende? - fx for
at skabe lidt ravage på markedet og skabe omtale? I så fald tror jeg, de
har fået rigtig laaaang kredit hos Suzuki
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (28-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-01-05 22:08 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>
>> I den danske dispensation (á strækkes til 30/6, fremfor 1/1)
>
> ...næ, frem for 30/6 2004 - 1/1 2005 har da vist aldrig været
> skæringsdato for indregistrering i denne forbindelse IMHO...
Jo, da!
EU-2 skulle træde i kraft ved årsskiftet; men den danske branche, der
har sværere ved at omsætte restlagre, og ikke mindst om vinteren fik en
½-års dispensation igennem!
>
> .... men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx
Netop ikke hvad jeg synes at have registreret :-|
--
Armand.
| |
Richard (28-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 28-01-05 22:45 |
|
Armand wrote:
> EU-2 skulle træde i kraft ved årsskiftet; men den danske branche, der
> har sværere ved at omsætte restlagre, og ikke mindst om vinteren fik en
> ½-års dispensation igennem!
Iflg. Færdselsstyrelsens pressemeddelelser skulle Euro2-kravet være trådt
i kraft 1/7 '04 som i resten af Europa. Det var fra den dato, der blev
givet 12 mdrs. dispensation til både branche og private IMHO. (Og ikke 12
mdr. fra den 1/4 '04 som det påstås forskellige steder bl.a. MhS
nyhedsbrev og i DMC's seneste nummer).
>> .... men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx
> Netop ikke hvad jeg synes at have registreret :-|
Den tyske dispensationsordning er bl.a. omtalt hos KBA, Flensburg, i:
< http://www.kba.de/Stabsstelle/Presseservice/Pressemitteilungen/pressemitteilungen2004/allgemein/pm_21_2004.htm>
Gad iøvrigt vide, om det er gået af mode at køre nye cykler på
Duc/HD-plader et par år, siden ingen tilsyneladende har kontaktet
reinhardt for at få bekræftet, om kSV'en er godkendt efter Euro2? Ikke for
på nogen måde at opfordre til at køre på prøveplader; men skatteministeren
vil sikkert glæde sig over en sådan helt ny tendens - uanset hvad
ministeren hedder efter valget
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-05 12:53 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>> EU-2 skulle træde i kraft ved årsskiftet; men den danske branche, der
>> har sværere ved at omsætte restlagre, og ikke mindst om vinteren fik
>> en ½-års dispensation igennem!
>
>
> Iflg. Færdselsstyrelsens pressemeddelelser skulle Euro2-kravet være
> trådt i kraft 1/7 '04 som i resten af Europa. Det var fra den dato, der
> blev givet 12 mdrs. dispensation til både branche og private
OK!
Dokumentation vil altid være trumf!!
>
>>> .... men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx
>
>> Netop ikke hvad jeg synes at have registreret :-|
>
> Den tyske dispensationsordning er bl.a. omtalt hos KBA, Flensburg, i:
> < http://www.kba.de/Stabsstelle/Presseservice/Pressemitteilungen/pressemitteilungen2004/allgemein/pm_21_2004.htm>
OK!
Men dén læser jeg som værende specifik og ikke gældende bredt.
--
Armand.
| |
Richard (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-01-05 13:29 |
|
Armand wrote:
>> Den tyske dispensationsordning er bl.a. omtalt hos KBA, Flensburg, i:
>> < http://www.kba.de/Stabsstelle/Presseservice/Pressemitteilungen/pressemitteilungen2004/allgemein/pm_21_2004.htm>
>
> Men dén læser jeg som værende specifik og ikke gældende bredt.
Dog specifik på "auslaufende Serien", som jo er humlen i dette emne. De
praktiske regler er nærmere beskrevet et andet sted, har jeg set, men
kan ikke lige finde stedet her. Svjh gik det på hvordan restlagrene
skulle opgøres mhb på at få den omtalte dispensation. Altså på det punkt
svarende til den danske ordning IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 00:10 |
|
Så var det lige at Richard Skrev
> Armand wrote:
>
[sip]
>
> Men vedr. subject må man unægtlig spørge sig selv, om Reinhardt
> virkelig skulle have hjemtaget 50 eller 70 kSV'er før 1/4 2004 for
> at gemme dem på et lager indtil nu? Og den tyske importør noget
> tilsvarende? - fx for at skabe lidt ravage på markedet og skabe
> omtale? I så fald tror jeg, de har fået rigtig laaaang kredit hos
> Suzuki
De ryger (og det blot nok et rygte) jeg har hørt er, at Reinhardt
har opkøbt et større parti i et andet EU land.
SV1K sælger tilsyneladende ikke volsomt godt i den øvrige verden,
kan jeg forstå på http://www.sv1000.zyns.com/ - der lyder det
nærmest til at SV1k er en raritet
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Richard (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-01-05 11:13 |
|
J.C.Kløve wrote:
> SV1K sælger tilsyneladende ikke volsomt godt i den øvrige verden,
> kan jeg forstå på http://www.sv1000.zyns.com/ - der lyder det
> nærmest til at SV1k er en raritet
Ja, det sagde Suz. D's direktør Bert Poensgen også i et interview i
Motorrad fornylig. De har så mange SV1k '04 på lager, at de ikke
umiddlbart har planer om at hjemtage '05-udgave, som de blot har men har
blot prissat. De havde overvurderet behovet, sagde han, og nu nedsat
prisen betydeligt.
Hvis det er tilfældet i andre store lande, kan Reinhardt sikkert også
finde billige '04-modeller, som der har været talt om herinde.
Apropos '04-modellen, hvori består de ændringer, Suzuki har indført på
den årgang for at forbedre køreegenskaberne, som MO antyder i sin 2005
markedsoversigt?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 12:24 |
|
Så var det lige at Richard Skrev
> J.C.Kløve wrote:
> Apropos '04-modellen, hvori består de ændringer, Suzuki har
> indført
> på den årgang for at forbedre køreegenskaberne, som MO antyder i
> sin 2005 markedsoversigt?
Da jeg "sikrede mig" min billige K3, var jeg i tvivl om hvor høj en
sådan maskine egentlig var,(jeg er jo ikke så fandens høj) Derfor
trak forhandleren en K4 frem fra udstillingen som jeg kunne få lov
til at "pille" lidt ved og "prøvesidde" - den eneste synlige forskel
jeg kunne få øje på er at den "kæmpe" nummerplade holder der er på
K3 er slanket betydeligt på K4, (men dog stadig for stor IMHO)
Ellers kun "farve udvalget"
Der kan naturligvis være noget teknisk ifm tænding m.v. (fx kunne
det være at de har været noget mere omhyggelige med indstillingen af
TPS, så man ikke selv skal fuske det på plads)
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Richard (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-01-05 12:47 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Der kan naturligvis være noget teknisk ifm tænding m.v. (fx kunne
> det være at de har været noget mere omhyggelige med indstillingen af
> TPS, så man ikke selv skal fuske det på plads)
Måske også det, men MO taler nu om ændringer i Fahrwerk, hvilket normalt
ville dække over ændringer ved stel, gafler, affjedring, dæmpning og
måske hjul/fælge
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 14:07 |
|
Så var det lige at Richard Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>> Der kan naturligvis være noget teknisk ifm tænding m.v. (fx kunne
>> det være at de har været noget mere omhyggelige med indstillingen
>> af TPS, så man ikke selv skal fuske det på plads)
>
> Måske også det, men MO taler nu om ændringer i Fahrwerk, hvilket
> normalt ville dække over ændringer ved stel, gafler, affjedring,
> dæmpning og måske hjul/fælge
Måtte der være nogen der undrer sig over at dette er 3. forsøg på at
skrive dette indlæg, så skyldes det at der "møbleres rundt på
indholdet når jeg lægger beskeden op? (for den der kun ser denne
besked er det fordi jeg naturligvis har forsøgt at slette de to
foregående)
Hmme så måtte det jo undersøges mere præcist - og det gav anledning
til lidt eftertanke...
(jeg "prøvesad" jo en K4 for at se om jeg kunne nå jorden uden
problemer og set i relation til resultatet af undersøgelsen giver
det anledning til "let" bekynring - jeg sad "skide godt" på K4'eren)
Nå men tilbage til resultatet:
Der er tilsyneladende lavet om på følgende
kilde sv1000.zyns
og egne observationer
Nummerpladeholder
Bagenden er sænket
Polstring af sædet => samme sædehøjde 810mm
clip-on's
Fodhviler placering
Logoet på tanken
Således skulle men sidde betydeligt bedre på en K4 end på en K3
Man ser tydeligt forskellen på følgende link
http://www.sv1000.zyns.com/forums/attachment.php?attachmentid=14335
mon ikke den ged er barberet nu?
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Richard (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-01-05 15:04 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Der er tilsyneladende lavet om på følgende
> Nummerpladeholder
> Bagenden er sænket
> Polstring af sædet => samme sædehøjde 810mm
> clip-on's
> Fodhviler placering
> Logoet på tanken
> Man ser tydeligt forskellen på følgende link
Tjah, men kun hvis man har et brugernavn og password der ;-(
Sænkningen bagtil vha kortere fjederben eller anden udveksling i ophænget?
> mon ikke den ged er barberet nu?
Jo, bortset fra ovennævnte detaljer - vi hænger skægget op ved siden af
Lykketofts
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 15:45 |
|
Så var det lige at Richard Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>
>
> Jo, bortset fra ovennævnte detaljer - vi hænger skægget op ved
> siden af Lykketofts
Jeg vil forsøge at "genåbne" min hjemmeside og smide billedet der ud
så jeg vender tilbage
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 16:40 |
|
Så var det lige at J.C.Kløve Skrev
> Så var det lige at Richard Skrev
>> J.C.Kløve wrote:
>>
>
>>
>> Jo, bortset fra ovennævnte detaljer - vi hænger skægget op ved
>> siden af Lykketofts
>
> Jeg vil forsøge at "genåbne" min hjemmeside og smide billedet der
> ud
> så jeg vender tilbage
Så burde det virke
http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Armand (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-05 18:23 |
| | |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 18:41 |
|
Så var det lige at Armand Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>>>
>> Så burde det virke
>> http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>
> Kan ikke åbne billedet!!
Arrgh -
(jeg har forsøgt at snippe det dirkte fra kilden, da jeg ikke kan
uploade det korrekt til min side)
nå , jeg kan nu udmærket se det, så det er nok noget "cokie" snas,
jeg må se hvad jeg kan gøre, jeg er jo ikke ligefrem en html ørn...
--
Dun@nt XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
KiloSFau'S på vej ind
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Richard (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-01-05 18:56 |
|
Armand wrote:
>> > Så burde det virke
>> http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>
> Kan ikke åbne billedet!!
Billedet? - er det ikke to kulsorte modeller, der sammenlignes
- kan kun se teksten "Hurtigt oprettet men mon ikke den kan blive
bedre", og det passer jo!
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 19:33 |
|
Så var det lige at Richard Skrev
> Armand wrote:
>
>>>> Så burde det virke
>>> http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>>
>> Kan ikke åbne billedet!!
>
> Billedet? - er det ikke to kulsorte modeller, der sammenlignes
>
> - kan kun se teksten "Hurtigt oprettet men mon ikke den kan blive
> bedre", og det passer jo!
Slag
"av"
Slag
"Av - av"
Jeg kan skutte løse problemet
jeg kan se det - givet fordi jeg har en medlems cookie liggende et
eller andet sted på min pc
i andre... øvøv
Jeg beskriver i stedet
Selve den del af stellet der holder sædet/sæderne, er lagt ud i en
vinkel så bagenden af motorcyklen bliver lavere. Dermed ændres
udstødningsrørets føring/bøjninger, den "trekant" hvor på
forhvilerne er monteret er ændret - og fodhvilerne sidder noget
lavere. Sædet har samme højde, men dette skyldes en kraftigere
polstring, hvor imod passager sædet er betydeligt lavere (med
underlaget/jorden som reference.)
Om der er foretaget ændringer af affjedringen, kan jeg ikke se, og
har jeg ikke hørt, så det tror jeg ikke er tilføldet.
Finder ejg en løsning på billed problematikken giver jeg lyd - det
er et godt billede ad de to modeller er lagt over hinanden i en gif
animation
sorry
--
Dun@nt XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr (2 dage endnu, ellers 30Kkr
ved forhandler)
KiloSFau S (for silver) på vej ind
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
J.C.Kløve (29-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 29-01-05 19:36 |
|
Så var det lige at Armand Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>>>
>> Så burde det virke
>> http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>
> Kan ikke åbne billedet!!
Nu jeg har dig Armand
Vi er et par nordjyder der har meldt os til bronche kursus i Vejle
21.-22. maj.
Hvis det ellers er muligt...
Hvem i jeres klub skal jeg evt. lave en aftale med om overnatning i
jeres klubhus?
Jeg sov jo glimrende sidst jeg var der
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Armand (29-01-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-05 22:16 |
|
J.C.Kløve wrote:
>
> Nu jeg har dig Armand
> Vi er et par nordjyder der har meldt os til bronche kursus i Vejle
> 21.-22. maj.
> Hvem i jeres klub skal jeg evt. lave en aftale med om overnatning i
> jeres klubhus?
> Jeg sov jo glimrende sidst jeg var der
Mon ikke at DMC arrangerer kollektiv overnatning ved MC-chaufførerne som
de plejer :-/
--
Armand.
(der næsten med sikkerhed ikke vil være tilstede)
| |
J.C.Kløve (30-01-2005)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 30-01-05 00:41 |
|
Så var det lige at Armand Skrev
> J.C.Kløve wrote:
>>
>> Nu jeg har dig Armand
>> Vi er et par nordjyder der har meldt os til bronche kursus i
>> Vejle
>> 21.-22. maj.
>> Hvem i jeres klub skal jeg evt. lave en aftale med om overnatning
>> i
>> jeres klubhus?
>> Jeg sov jo glimrende sidst jeg var der
>
> Mon ikke at DMC arrangerer kollektiv overnatning ved
> MC-chaufførerne som de plejer :-/
Herligt herlitgt - glæder mig allerede
--
Dun@nt XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr
KiloSFau's på vej ind
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Moller (27-01-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-01-05 19:26 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Jacob Larsen wrote:
>
>> Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er lidt
>> usikker endnu.
>
>
> Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt
> uden afgift? F.eks. til banejern?
tvivler... det er kun hvis de ikke blir solgt inden Euro2 fristen
udløber, for så kan de ikke sælges med plader på ;) og så skal de være
SNOT billige
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Benny Bøttiger (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Benny Bøttiger |
Dato : 02-02-05 14:12 |
|
Hej Jacob
Jeg har hørt at der kommer 60 SV1000s og 40 SV1000n.
| |
|
|