Ole Axelsen wrote:
> Som det sikkert vil være nogen i gruppen bekendt, har jeg jo rodet lidt med
> en gammel TS 150, som jeg skulle have synet. Den gik glat igennem uden nogen
> bemærkninger.
Tillykke :) ja, det er ikke svært at smide en MZ gennem syn, der er så
få ting som skal tjekkes.
> Det var dog lige ved at gå galt. I går da jeg havde hentet prøveplade, og
> lige ville køre en tur, for at tjekke om alt var i orden, startede den fint.
> Mens jeg tog hjælmen på kunne den så lige stå og varme lidt op. Da gik den i
> stå, og var bare ikke til at få liv i igen. Alt blev tjekket igen. Platiner
> justeret endnu engang. Karburator tjekket endnu engang. Tændrør skiftet
> endnu engang. Hver gang jeg havde røret ude og blæse det rent for benzin,
> kunne den lige starte og køre måske 10-15 sekunder. Den døde som om den ikke
> fik noget at leve af. Og det selvom den de fleste gange drev af benzin.
hmmmm, du skulle blæse benzin af tændrøret ? og den drev af benzin, og
problemet er når den er varm ? det kan nemt skyldes følgende :
1. Din flyderhøjde er ikke korekt, rettere lidt for høj :)
2. Dit chokersystem er utæt, eller ikke stillet rigtigt... husk at
chokerkablet skal havde 1-2mm spillerum når chokeren er slukket, ligesom
med gaskablet.
> kilometer ville den pludselig ikke tage ved når jeg slap koblingen. Åh nej,
> hvad nu - er der noget med jeg har læst et sted, at hjulet på krumtappen
> eller et eller andet sted i gearkassen, kan gå løst? Trække hjem ret
Det er 250/251 modellerne hvor koblingen sider på en konus på
krumtappen, som den hopper af hvis man ikke kender det hemmelig trick ;)
men så vidt jeg husker så er det ikke et problem på 125/150 modellerne.
På den anden side, du fiksede det ved at stille koblingskablet, så er
det helt sikkert det ikke var det problem :) da en kobling som er hoppet
af, ikke kan redes uden at åbne ind til koblingshuset.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit