løgn eller latin
Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-01-05 22:39

Hej NG
Jeg har den seneste tid gjort lidt i markedsgruppen, på DBA og
lignende steder for at danne mig et indtryk af priser m.v.
I den forbindelse kan jeg ikke lade være med at bemærke at mange
MC'er tilsyneladende i en alder af ca. 7-8 år holder op med at blive
benyttet, for så 2-5 år senere at blive solgt.....

Hvordan når jeg frem til det :-?

Jo når en MC nærmer sig 40-50Kkm på tælleren så sker der
tilsyneladende (jf. de MC'er der er til salg) ikke mere uanset
alder, fx. XJ600 1984, 19000 km ??? det er i underkanten af 1000 km
pr. år? og der er mange flere af samme skuffe - hvor jeg tænker -
hvorfor kører de da ikke på de cykler?

Selv på et sløvt år (fx. 2004). har jeg ikke været under 4000 km pr
år, og jeg syntes ikke jeg kører særlig meget.

Det er nærmest umuligt at finde en MC der har gået over 60000 på
salgssiderne.

Så kunne en halvskaldet sur gammel mand godt få den tanke at der
blev fusket....

Er det mig der har overset noget?

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr 96000km på tælleren!

Fra : Lars Nielsen

Dato : 25-01-05 22:47

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af samme skuffe - hvor jeg tænker - hvorfor kører de da ikke på de cykler?

Tjaeh, jeg har en CBR1000F, som jeg købte nyligt genopbygget - Med garanti
på motor, gearkasse og transmission på 7200 km. Den er fra 89, og har nu,
efter jeg har haft den i 3 år, kørt 25000 km... - Jeg har ikke kørt mere end
2000 sidste år...

Lars / Viborg

- For øvrigt findes der mange i tyskland som har gået ca. 1000 / årligt...

Fra : anders majland

Dato : 25-01-05 22:57

> Så kunne en halvskaldet sur gammel mand godt få den tanke at der blev
> fusket....
>
> Er det mig der har overset noget?

Fra man opdager at man ikke kører ret meget mere til man erkender at man
heller ikke kommer til at køre ret meget mere kan der vel gå gå et par år

Min egen er en 88'er som jeg købte med 37000km på klokken i november 2004.
Dvs kun lige godt 2300km/år. Den er så først indregristeret i dk i 1994, men
det er stadig kun 3700km/år. Den havde komplet servicehistorie og jeg købte
den af første ejer så den var god nok...

Jeg har så kørt 30000km på den siden, og håber da den holder til at runde
100000km

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Jens Arnfast

Dato : 25-01-05 23:09

J.C.Kløve wrote:
[snip]
> [...]
> alder, fx. XJ600 1984, 19000 km ??? det er i underkanten af 1000 km
> pr. år? og der er mange flere af samme skuffe - hvor jeg tænker -

Jeg tror der er en stor lade i midtjylland hvor de opbevarer mc'ere
indkøbt i tyskland i 10 år før de sælger dem på den danske marked som
værende guld

> Det er nærmest umuligt at finde en MC der har gået over 60000 på
> salgssiderne.

Medmindre det er en Honda (som jo har renomme der siger at en Honda kan
køre flere hundrede tusinde km uden at få skiftet olie ;)) man sælger er
alt over 40Kkm vidst en gråzone for købere. Det er sådan en psykologisk
barriere med at en MC motor max render 100Kkm .. hvis du er heldig - og
det passer jo ikke

> Så kunne en halvskaldet sur gammel mand godt få den tanke at der
> blev fusket....

Det gør der da nok også .. men hvor meget tør jeg ikke gisne om.
Skrækhistorien er en tidligere kollega der købte en gpz500 fra
start-halvfemserne som havde kørt 33Kkm. Da han tog den til syn kiggede
synsmanden lige en ekstra gang - sidst de havde pågældende gpz'er til
syn havde de nemlig noteret at den havde kørt 84Kkm..

--
-jens
RSV1000

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-01-05 23:24

Så var det lige at Jens Arnfast Skrev
> J.C.Kløve wrote:
> [snip]
[snip]

> [...]
> kiggede synsmanden lige en ekstra gang - sidst de havde pågældende
> gpz'er til syn havde de nemlig noteret at den havde kørt 84Kkm..

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis jeg havde kørt de
sædvanlige 10K km i 2004, så kunne jeg skrive "... bla bla.... kun
6000 km på tælleren ... " i min annonce
grill
--
Dun@nt XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr -
i 7 dage endnu, inden den byttes med en SV1Ks - sølv

Fra : Jens Arnfast

Dato : 25-01-05 23:42

J.C.Kløve wrote:
[snippitysnip]
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis jeg havde kørt de
> sædvanlige 10K km i 2004, så kunne jeg skrive "... bla bla.... kun
> 6000 km på tælleren ... " i min annonce
> grill

Haha, ja, men så skulle du jo ihvertfald skifte gummi på fodhvilerne før
nogen ville tro på den

--
-jens
RSV1000

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-01-05 09:34

> [...]
> MC'er tilsyneladende i en alder af ca. 7-8 år holder op med at blive
> benyttet, for så 2-5 år senere at blive solgt.....

Hej Kløve

Jeg købte min XJ 600 med 54K på tælleren (Jeg blev snydt ) Jeg solgte
den med 94Kpå tælleren. For et par måneder siden så jeg den igen med 54K på
tælleren ved en Københavnsk forhandler. Der sker altså et eller andet i
hovedet på folk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 26-01-05 10:06

Tjae samme skete med min gamle Gpz 750 den blev solgt til en forhandler i
Ølstykke, sammen med reservedels maskinen.
Den havde da kørt ca 190 000 Km reservedels Mc´en havde kørt 54 000, men var
uden afgift..

Gæt hvor meget min gamle grønne bisse havde kørt 2 mnd senere på hans hjemme
side !! 54 K
Desværre kan man ikke gøre meget !
Så er det nemmere at sikre sig i sverige for her bliver Km noteret og
skrevet på syns papiret.. Og man kan se de sidste 3 ejere af køretøjet på
registrerings attesten. Så kan det kontrolleres med et tlf opkald !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ninja Rider

Dato : 26-01-05 17:00

Hejsa

Eg Egemarke wrote:
> Så er det nemmere at sikre sig i sverige for her bliver Km noteret og
> skrevet på syns papiret.. Og man kan se de sidste 3 ejere af køretøjet
> på registrerings attesten. Så kan det kontrolleres med et tlf opkald !

I DK. mener jeg da at de registrer km tallet, afhensyn til forsikringen...
Der er jo mange biler der forsvinder og kun har kørt 90.000km, selv om
at den har gået 180.000km. Så tjecker forsikringen lige med Bilsyn, og
sidst da den var til syn, havde den gået 175.000km.... -> Politi
anmeldelse for forsikrings svindel!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : anders majland

Dato : 26-01-05 09:58

"Jens Jacob Bager Jensen"
> Jeg købte min XJ 600 med 54K på tælleren (Jeg blev snydt ) Jeg solgte
> den med 94Kpå tælleren. For et par måneder siden så jeg den igen med 54K
> på tælleren ved en Københavnsk forhandler.

Kløve:
> [...]
>synsmanden lige en ekstra gang - sidst de havde pågældende gpz'er til syn
>havde de nemlig noteret at den havde kørt 84Kkm..

Hmm måske de synshaller reelt kan bruges tíl noget ... Med en nummerplade
kan man se seneste synsrapport hos www.bilsyn.dk - men desværre er
kilometerstanden ikke anført

Men mon man kan få det oplyst ved personlig henvendelse med stelnummer eller
nummerplade ?

/A

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-01-05 10:28

anders majland wrote:
> [...]
> kilometerstanden ikke anført
>
> Men mon man kan få det oplyst ved personlig henvendelse med stelnummer eller

Det ville da være interessant - finder du lige ud af det?

Det kunne jo gøre det sværere at sælge en fusket mc.

--
-jens
RSV1000

Fra : Armand

Dato : 26-01-05 19:10

anders majland wrote:

> [...]
> kilometerstanden ikke anført
> Men mon man kan få det oplyst ved personlig henvendelse med stelnummer eller

Kan man ikke komme "længere ind" v.h.a. detaljer fra reg.attesten :-/

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 26-01-05 10:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [...]
> tælleren ved en Københavnsk forhandler. Der sker altså et eller andet i

Og du er _helt_ sikker på, det er din gamle? I så fald, ville jeg
konfrontere forhandleren med det - det kan jo være, han er i god
tro.. Hvis ikke, ville jeg da overveje en politianmeldelse.

--
Ole Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-01-05 11:35

> Og du er _helt_ sikker på, det er din gamle? I så fald, ville jeg
> konfrontere forhandleren med det - det kan jo være, han er i god
> tro.. Hvis ikke, ville jeg da overveje en politianmeldelse.

Jeg er helt sikker. Det var i hvert fald samme ydre kendetegn og
nummerplade. Ridserne fra mine militærstøvler, der kom da jeg fløj over
styret, var stadig på tanken

Der var gået 3 sæson'er siden jeg solgte den, og der har være mindst to
ejere. Jeg solgte den med sprit nyt BT 45 fordæk, og nu var der monteret et
skod Kingstire fordæk i slidt stand. Det er vel minimum 15K mere på klokken
end da jeg solgte den.

Jeg vil ikke politianmelde forhandleren, da det er umuligt for mig at sige
hvem der har snydt hvornår. Han kan nemt være i god tro.

Fra : Schlæger

Dato : 26-01-05 17:53

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg vil ikke politianmelde forhandleren, da det er umuligt for mig at sige
> hvem der har snydt hvornår. Han kan nemt være i god tro.

Det forstår jeg ganske udmærket, MEN !!!

Når nu der er flere eksempler på, at der bliver "snydt på vægten" - selv
hos forhandlerne - hvem er så nærmere til at reagere end vi potentielle
købere ??

Hvis vi bare læner os tilbage med fornærmet fjæs og i øvrigt ikke gør
andet end at skrive om det her i ng'en, så har vi da dermed stiltiende
accepteret, at det er (forholdsvis) okay ....

I øvrigt kan de fleste forsøg på at snyde med km-tallet vel ofte afsløres
af en fagmand (hvortil forhandlere vel forhåbentlig hører)

Reaktion udbedes !!!

Mch Schlæger

Fra : J.C.Kløve

Dato : 27-01-05 12:39

Så var det lige at "Schlæger" Skrev
> [...]

> I øvrigt kan de fleste forsøg på at snyde med km-tallet vel ofte
> afsløres af en fagmand (hvortil forhandlere vel forhåbentlig

Ja med den på kunne vi lige så godt lave reglerne om så det belv
lovligt, når der alligevel ikke er nogen der vil tage sig af det.
Så kunne forhandleren skrive : Kavazuki "PZ750 1995 Km: Stilles
efter dit ønske"

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr

Fra : Moller

Dato : 27-01-05 13:00

Schlæger wrote:

> I øvrigt kan de fleste forsøg på at snyde med km-tallet vel ofte
> afsløres af en fagmand (hvortil forhandlere vel forhåbentlig hører)

   Nå ja ;) den slags fagmænd må vel være dem nede fra køge MC ;)

   Ellers er det ekstremt svært at sige om der er snydt med tælleren, hvis
maskinen er passede og plejde som den skal... f.eks. vil ingen fagmand
kunne se om min MZ har kørt de 80.000km som står på den, eller
5-10.000km, da motoren jo ikke har kørt mere ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 27-01-05 13:19

In article <41f8d7fb$0$48322$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> kunne se om min MZ har kørt de 80.000km som står på den, eller
> 5-10.000km, da motoren jo ikke har kørt mere ;)

æææææhhh .... ikke engang en fagmand, kan se det er en MZ; men
tilgengæld vil Brdr. Jensen i Horsens sikkert gerne købe den ... bare
for at afgøre et internt vædemål om at de kan sælge den som en næsten
ny Honda Goldwing årgang '03!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Moller

Dato : 27-01-05 16:11

Hekto wrote:

> [...]
> tilgengæld vil Brdr. Jensen i Horsens sikkert gerne købe den ... bare
> for at afgøre et internt vædemål om at de kan sælge den som en næsten

   hæhæ, ja griner stadig over den søde pige som måtte få det skåret ud i
pap af kærsten at det var en MZ som startede ude på langelinie sidste
sommer... hun syntes den lød helt vildt racer agtigt da Bunk fyrede det
lille svin af ;) eller hvem det nu var der havde lånt den den dag ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 26-01-05 19:08

> [...]
> tælleren ved en Københavnsk forhandler. Der sker altså et eller andet i

Kan det ikke hænde at være 154.000km??

--
Armand.

Fra : K

Dato : 26-01-05 18:30

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så kunne en halvskaldet sur gammel mand godt få den tanke at der
> blev fusket....
>
> Er det mig der har overset noget?

Hvis man ser salgsannoncer på mc'ere fra før 1985, så er der stor chance for
at de har rundet 100000 km ....hvis der står fra 10000 - 70000 km på
tælleren !

mange mc'ere har også fået speedometeret udskiftet hen ad vejen, så det er
mere sikkert at lytte og kigge på mekanik end det er at kigge på tælleren !

om der er nogen der fusket med tælleren ? svært at sige, der er jo snyd og
bedrag alle steder i denne verden så hvorfor ikke også der !

Fra : Jack Jensen

Dato : 27-01-05 12:29

"K" <kramme@tiscali.dk> wrote in message

> om der er nogen der fusket med tælleren ? svært at sige, der er jo snyd og
> bedrag alle steder i denne verden så hvorfor ikke også der !

Der bliver fusket med tælleren - også af forhandlere.
(Den oplysning har jeg fra en forhandler)
- Man skal bare bruge sin sunde fornuft
Hvis cyklen går ordentligt, og prisen passer én - så kan man jo ikke gøre
mere.

Mvh.
Jack

Fra : Ninja Rider

Dato : 28-01-05 00:04

Hejsa

> [...]
> - Man skal bare bruge sin sunde fornuft
> Hvis cyklen går ordentligt, og prisen passer én - så kan man jo ikke gøre
Snakkede med Rydberg om det en gang.... Han sagde at folk der troede på
at min Bandit 400, fra 92' havde gået under 40kkm, var naive... Prisen
er stortset den samme, uanset km tallet. Underligt nok synes jeg aldrig
der bliver solgt mc'er i km området 16kkm-30kkm. Som regl har de gået
mindre eller mere.... ;) Sjællent over 50km. (Med mindre at det er en
Honda. Så kan de forekomme i 70kkm! :P )

Ej, spøg til side. Men der er mange mc'er der bliver fusket med... Dog
tror jeg det er LIDT svære på de nye hvor den tæller km fremad, selv om
man skubber den baglens... ;)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-01-05 21:55

Moller <news@molnit.com> writes:

> [...]
> sommer... hun syntes den lød helt vildt racer agtigt da Bunk fyrede det
> lille svin af ;) eller hvem det nu var der havde lånt den den dag ;)

Den var faktisk også ret sjov at have med på Langelinje fordi den
skabte noget mere opmærksomhed en min egen Bandit. Enten var det ældre
mænd er lige skulle fortælle at sådan en havde de også kørt på engang,
eller også var det bare nogen der skulle se hvad det var for et vrag
jeg kørte rundt på

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*