Det lyder som et godt køb. En enkelt kommentar om dine dæk-planer:
Metzeler M4 dækkene holder ganske rigtigt godt, på min Fazer 1000 er der
højst slidt 1/3 efter 6000 km, så de er perfekte til lange og hurtige
ture sydpå.
Men til gengæld har de dårligt greb, når de er kolde og efter sigende
især når det er vådt.
Man får ikke både vejgreb og lang holdbarhed.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
"Michael Lyngeled" <denmly@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f75359$0$45668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hejsa ..jeg har kørt motorcykle for nogle år siden . og nu er det så
>> begyndt
>> at "trække" lidt i maven for at få en igen . jeg har kig på en honda
>> cbr1000
>> fra ca 1990 1992 er der noget særligt man skal kigge efter på dem og
>> hvad
>> skal man give for sådan en fætter uden at blive taget røven på ...
>> jeg må se
>> om jeg kan finde en der ikke har kørt jorden rundt helst under
>> 50000km
>>
>> Mvh Carsten
>
> Hej Carsten
>
> Jeg har selv købt en CBR 1000 (SC24) fra 91 sidste år. Den havde gået
> 72.000 km og da jeg fik den hjem fra DE, var der nogen små ting der
> skulle ordnes.
> Kronrørslejet var def. det havde en "hul/hak" i midterpositionen, og
> så skulle koblingen skiftes.
> i reserve dele var der for ca 1000 kr, og det skiftede jeg selv sammen
> med en kammerat.
> Derud over er der en knastkæde strammer som jeg skal have skiftet nu
> her til foråret og det skulle blive en udskrivning på ca 3000 kr.
>
> Af særlige ting så har min været en rigtig dæk sluger... der var et
> Metzler M1 dæk på den, som så ret nyt ud, da jeg fik den... men efter
> 2500 km har dækket begyndt at få en flad midte, så det skal jeg nok
> også snart ha skiftet, og der regner jeg med at sætte et Metzler M4 på
> istedet for, som skulle kunne holde lidt bedre.
>
> Jeg købte min som en droslet version, så den kun skulle have 100 hk,
> men da jeg var lidt mistænkelig over at den ikke havde nogen problemer
> med at kommer op over 250, så fik jeg den på rullefeltet, og der havde
> den 116 på baghjulet... Så da jeg nærlæste de tyske registrerings
> papir, var den først blevet droslet i 95, og det skulle da ikke undre
> mig, hvis den drosling kun havde været monteret i 10 min til et tuv
> syn, og så pillet af igen.
>
> Da den havde nogen ridser hen af siden, på udstødnings skjoldene, har
> jeg konkluderet at den nok har været nede på siden en tur, sikkert
> ikke med så høj fart men nok til at kåben også har fået et knæk, så
> jeg har de sidste par måneder, gået og reppet kåben. Det var nogen
> rigtig grimme klister mærker på siden af kåben, og da jeg pillede dem
> af, så jeg at den ene side af kåben, var godt og grundigt knækket, så
> den har jeg fået reppet på bagsiden, spartlet og malet på ydersiden,
> så den igen er blevet pæn.
>
> Da jeg ikke har haft nogen som helst ide om services eller lignende så
> har jeg skiftet alle olier på den, bremse for/bag, kobling,
> Kølervæske, forgaffelolie og motorolie/filter, og tændrør.
>
> Eller kan jeg kun sige at det er en fed mc, som bare skriger på at
> komme ud på motorvejen og kommer derud af...
> Selvom man kører 180 i 6 gear, så skal der bare drejes lidt og så er
> man på vej imod de 240 .
> Kåben giver god læ, uden at man skal ligge helt ned over tanken, og
> ved længere ture syntes jeg ikke at sidde stillingen bliver anstrængt
> eller trættende.
> Bla skal jeg til lemans på den i år, så jeg glæder mig helt vildt til
> at komme ud på en rigtig lang tur på den.
>
> Du kan se lidt billeder af min her:
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=931
> De er taget før jeg begyndte at lave så meget ved den, dog et par af
> dem står den lettere adskilt.
>
> MVH
> Michael
> CBR 1000 F '91 - Samlet og klar til 1. marts
>