Mc alarm.
Fra : febbe

Dato : 25-01-05 21:19

Hejsa mcìster

Jeg har nu gået og leget med tanken om at få en alarm på min mc men ved
ikke hvilken, har læst om flere mærker/modeller men syntes ikke jeg er
blevet klogere, hvad vil i anbefale for En til ca. 500 - 1000kr. eller er
det urealistisk til den pris gør ikke noget den evt. er brugt.

Hvad med den her, er det ok eller....?
http://alarmshop.dk/shop/product_info.php?cPath=23&products_id=623

Fra : BadAzz

Dato : 25-01-05 23:38

Hejsa.

> [...]
> blevet klogere, hvad vil i anbefale for En til ca. 500 - 1000kr. eller er
> det urealistisk til den pris gør ikke noget den evt. er brugt.

Glem det, der er ikke andet en bævl med lortet.

Fejlalarmer, fladt batteri mm.
Jeg har været hele turen igennem 2 gange.

Nu bruger jeg dette produkt istedet, og er meget tilfreds med det.
http://www.xena.de/site/index7.htm
http://www.xenalock.com/

Jeg mener at ks-motor i vejle har eneforhandlingen i danmark..

Ingen fejlalarmer, aldrig startproblemer med afladet batteri mm.

Mvh.
BadAzz

Fra : Ralf Larsen

Dato : 26-01-05 18:49

> [...]
>
> Jeg mener at ks-motor i vejle har eneforhandlingen i danmark..
>
> Ingen fejlalarmer, aldrig startproblemer med afladet batteri mm.

Faldt over den på tilbud hos THansen

http://www.thansen.dk/root.asp?c=391798383&n=282468397
http://www.thansen.dk/product.asp?c=391798383&n=1388158447&pn=1388158503

Ralfi

Fra : BadAzz

Dato : 26-01-05 20:28

Hej.

> Faldt over den på tilbud hos THansen
>
> http://www.thansen.dk/root.asp?c=391798383&n=282468397
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=391798383&n=1388158447&pn=1388158503

Okay, det var ca. 150 kr. billiger end jeg købte den til sidste år ved
ks-motor...

Mvh.
BadAzz

Fra : Peter

Dato : 27-01-05 02:21

"Ralf Larsen" <abedrl@danbbs.dk> wrote in message

> Faldt over den på tilbud hos THansen
>
> http://www.thansen.dk/root.asp?c=391798383&n=282468397
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=391798383&n=1388158447&pn=1388158503

Den model (XR1) Thansen sælger er ikke på Xena's hjemmeside, så
sammenligning er lidt vanskelig. Er det evt. en gammel udgået model Thansen
sælger et restparti af? Eller hvad?

--
Peter
XJ600S

Fra : anders majland

Dato : 27-01-05 12:03

> Den model (XR1) Thansen sælger er ikke på Xena's hjemmeside
>, så sammenligning er lidt vanskelig. Er det evt. en gammel udgået model
>Thansen sælger et restparti af? Eller hvad?

Den er her http://www.net-biker.co.uk/acatalog/Xena_.html - under new
products

Men i den husstandsomdelte reklamer har de 2 modeller - hvor af den der er
linket til i tråden er den lille.

Men de er begge med de runde nøgler der ikke længere regnes for sikre
(Ihvertfald ikke sikre nok til at få Sold-Secure godkendelsen i UK)

Nu har jeg så brugt 5 minutter på thansen skod sider der mangler en
søgefunktion - men under scooterreservedele kan man finde xena låse og
alarmer
http://www.thansen.dk/products.asp?c=392235465&n=298496384#xy

/A

Fra : Duderino

Dato : 27-01-05 14:34

Skulle der være nogle problemer med at få XR1 på sin mc-forskive? Eller er
den beregnet til små scooter-bremser.
Nogen erfaringer? (T.H. skriver jo ikke så meget udover at den er under
"scooter-reservedele")

/Duderino aka. Palle

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41f8cb93$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Peter

Dato : 27-01-05 15:05

> [...]
>
> Men de er begge med de runde nøgler der ikke længere regnes for sikre
> (Ihvertfald ikke sikre nok til at få Sold-Secure godkendelsen i UK)

Det er selvfølgelig det med de runde nøgler, der er hele humlen. Jeg kan
godt huske, der var en masse ballade, da det kom frem, at de nemt kunne
dirkes op på 10 sekunder.
Hvis man ser på Xena's hjemmeside, er der kun de nye modeller med flade
nøgler (se nøglehullet). Så det _er_ et restparti af de gamle usikre låse
Thansen har på tilbud. Undgå dem, især nu hvor det er almindelig kendt,
hvordan de dirkes op.

--
Peter
XJ600S

Fra : anders majland

Dato : 27-01-05 18:48

> Hvis man ser på Xena's hjemmeside

På hvilken addresse ? - jeg finde kun forhandlere (af gamle usikre låse)

>, er der kun de nye modeller med flade nøgler (se nøglehullet). Så det _er_
>et restparti af de gamle usikre låse Thansen har på tilbud. Undgå dem, især
>nu hvor det er almindelig kendt, hvordan de dirkes op.

Men til prisen er de da ok - Men som de fleste andre skivelåse kan de
sikkert også brækkes op relativt let. Skrækeksemplet er abus buffo
(historierne har været sktevet før - men når en abus lås er så ringe er
noname produkter sikkert ikke bedre)

Sådan en kunne sikkert have sparret mig et par bremseskiver gennem årene
(yep ødelagt _2_)

/A

Fra : Peter

Dato : 27-01-05 20:12

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41f92cd1$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...

> På hvilken addresse ? - jeg finde kun forhandlere (af gamle usikre låse)

Du kan se linket lidt tidligere i tråden.

> Men til prisen er de da ok - Men som de fleste andre skivelåse kan de
> sikkert også brækkes op relativt let.

Det er slemt nok at en lås kan brækkes op, men det er, efter min mening,
endnu værre hvis den kan dirkes op med et sugerør, kuglepen (eller hvad det
nu var) på få sekunder. Jeg tror f.eks. det er svært at brække dem op uden
at alarmen starter, hvorimod det skulle være nemt at dirke dem med de runde
nøgler op uden at starte alarmen.

--
Peter
XJ600S

Fra : BadAzz

Dato : 27-01-05 19:31

Hej

> [...]
> nøgler (se nøglehullet). Så det _er_ et restparti af de gamle usikre låse
> Thansen har på tilbud. Undgå dem, især nu hvor det er almindelig kendt,

Yep, min Xena skivebremselås med alarm er med flad nøgle..

Mvh.
BadAzz

Fra : Bo-gsxR

Dato : 28-01-05 13:39

> Det er selvfølgelig det med de runde nøgler, der er hele humlen. Jeg kan
> godt huske, der var en masse ballade, da det kom frem, at de nemt kunne
> dirkes op på 10 sekunder.

Hov ?
Det har jeg da ikk hørt noget om - og jeg har vist nok 2 skivelåse
med runde nøgler ( men også en god tyk kæde uden rund nøgle )?

er de helt yt eller hvad?

bo-gsxR

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 28-01-05 14:14

Den Fri, 28 Jan 2005 13:38:44 +0100. skrev Bo-gsxR:

> Hov ?
> Det har jeg da ikk hørt noget om - og jeg har vist nok 2 skivelåse med
> runde nøgler ( men også en god tyk kæde uden rund nøgle )?
>
> er de helt yt eller hvad?

Altså sålænge tyven ikke er udrustet med en BIC kuglepen, så skulle de
være sikre nok :)

Se f.eks her: http://www.wired.com/news/culture/0,1284,64987,00.html

Fra : Big Mumi

Dato : 26-01-05 18:25

Nej du kan få den hos THansen.

--
Venlig Hilsen
Carsten Hansen

Fra : febbe

Dato : 27-01-05 07:46

Mange tak for rådene om skivelås med alarm, vil da kraftig overveje om det
er sådan en jeg skal have men vil stadig gerne høre om erfaing mht.
alarmer hvis i ligger inde med nogle og vil "dele".

Fra : febbe

Dato : 27-01-05 21:03

Kan det virklig passe at der ikke er nogle med erfaringer ang. alarmer ?
Det er fint nok med de svar jeg har fået ang. skivelåse med alarm og det
takker jeg for, og har taget det til efterretning men det er ligesom
tråden har taget en lidt forkert drejning i forhold til det jeg startede
med at spørge om !!!

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 21:37

Jeg lytter med store øre, jeg skal også ha på min, folk siger at dem
Louis.de har er rigtigt gode og billige !!

Mvh
Morten