Opsumering på min E-bay snak... ;
Fra : Ninja Rider

Dato : 24-01-05 23:44

Hejsa

Indtilvidre går det jo super... Jeg har allerede købt den første dims
til min kawa' i Engeland, og langt bud ind på et par ting mere. Det gik
jo meget smerte frit, og nu venter jeg bare på at se om der kommer noget
med posten om en uges tid, eller der omkring. Betalingen gik smertefrit
over PayPal. (Genialt system)

Men jeg skal nok lige komme med en opfølgning på hvad jeg har købt, og
sådan når den dukker op....

Takker og bukker for start hjælpen.. ;)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Snart udsmykket med nye stumper!

Fra : Studen

Dato : 25-01-05 00:11

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Indtilvidre går det jo super... Jeg har allerede købt den første dims
> til min kawa' i Engeland, og langt bud ind på et par ting mere.

Held og lykke med det! Hvis jeg lige må dele et par enkelte af mine
erfaringer. For at opnå billigst mulig pris skal du kun byde i god tid, hvis
du mener der er en god chance for at ingen andre vil byde, eller du evt. er
bange for at glemme at være på pletten ved auktionens afslutning. Hvis det
er en ting som lidt flere evt. vil byde på, vent da så længe som overhovedet
muligt (sekunder før afslutning) med at afgive dit bud. Beslut dig for hvad
du maksimalt vil kunne leve med at betale og byd så det. Pga det der
"maximum bid", er der gode chancer for at vinde til en meget billigere pris.
Hvis alle lige skal byde et par gange i god tid, kommer prisen ofte godt i
vejret.

Desuden vil jeg anbefale dig at kigge grundigt på ebay.de. Fragten er en del
billigere end fra England og markedet er stort. Desværre er der ikke så
mange tyskere der har taget Paypal i brug (det koster 20kr for mig at lave
en udlandsbetaling via netbank, når man har IBAN og BIC).

Happy bidding

Studen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 25-01-05 07:15

Studen wrote:
> [...]
> der ikke så mange tyskere der har taget Paypal i brug (det koster
> 20kr for mig at lave en udlandsbetaling via netbank, når man har IBAN

Før Pay-Pal bliver rost til ukendelighed, vil jeg da lige påpege at mange
tyskere opkræver x-% (typisk 3-5 %) af den samlede købspris til Pay-Pal
omkostninger, hvis der skal betales med Pay-Pal, så det kan kurtigt blive
dyre end en IBAN/BIC overførsel.

Desuden er Pay-Pal ejet af Ebay, så............!!!!!, hvorfor skal der
betales 2 x gebyrer til Ebay (både Ebay + Pay-Pal), det minder lidt
udnyttelse !!!!

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-01-05 10:29

D@n Dethlefsen wrote:

> [...]
>
> Desuden er Pay-Pal ejet af Ebay, så............!!!!!, hvorfor skal der
> betales 2 x gebyrer til Ebay (både Ebay + Pay-Pal), det minder lidt

Så må vi hellere få alle kort på bordet :
I princippet er det ALTID sælger der står med omkostningerne til brug af
ebay og paypal. Men - det er rigtigt at
enkelte sælgere pålægger et par procent til slutprisen, hvis man bruger
paypal.
Men den lille smule synes jeg er vejet op med at man laver en betaling der
er gennemført på sekundet. Overnikøbet
garantere Paypal for køb op til 500 USD. Dvs. de dækker hvis sælgeren
stikker af med pengene!

Ved bankoverførsel går der en lille uge, og desuden er Ebay ikke længere så
hjælpsomme hvis noget går galt.

Men Paypal jo , som sagt, endnu ikke nogen stor ting i Tyskland.

Thomas

Fra : Richard

Dato : 25-01-05 19:11

D@n Dethlefsen wrote:

> [...]
> tyskere opkræver x-% (typisk 3-5 %) af den samlede købspris til Pay-Pal
> omkostninger, hvis der skal betales med Pay-Pal, så det kan kurtigt blive

Er det ikke dit kreditkortselskabs over for til Paypal, du hentyder til? -
betaler du din PayPal-overførsel med en bestående saldo hos dem eller fra
en tilknyttet bankkonto, er der ikke noget tilsvarende gebyr.

Men det er også min erfaring, at tyskerne er mindre gelasne med det end de
briter, amerikanere og en enkelt japaner, jeg selv har betalt med PayPal
via MasterCard. Måske er der en sammenhæng med, at PayPal-logoet i
auktionerne på ebay.de ikke er flankeret af en stribe kreditkortlogoer.
Dem ser du først, hvis du slår samme tyske auktion op på ebay.co.uk eller
com...

> Desuden er Pay-Pal ejet af Ebay, så............!!!!!, hvorfor skal der
> betales 2 x gebyrer til Ebay (både Ebay + Pay-Pal), det minder lidt
> udnyttelse !!!!

Taler vi om det samme gebyr, er det som sagt ikke PayPal's, Dan. Og du kan
jo altid gøre op, om det er billigere at betale på anden måde, hvis sælger
insisterer på at blive holdt skadesløst

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-01-05 22:08

Så var det lige at Richard Skrev
> [...]

> til? - betaler du din PayPal-overførsel med en bestående saldo hos
> dem eller fra en tilknyttet bankkonto, er der ikke noget

hunn??
Jeg kan ikke finde nogen måde at tilknytte en bankkonto på - kun
kort :-?
Og jeg er "kort-allergisk"

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr i 7 dage endnu så indgår den i

Fra : Richard

Dato : 25-01-05 23:13

J.C.Kløve wrote:

> Jeg kan ikke finde nogen måde at tilknytte en bankkonto på - kun
> kort :-?
> Og jeg er "kort-allergisk"

Det kan du muligvis heller ikke fra DK - har ikke selv prøvet/haft
interesse i at tilknytte en - men brugere fra en række andre lande kan
gøre det. - og kan derved undgå det omtalte gebyr, som
kreditkortselskabet tilbageholder over for PayPal...

Har du undersøgt, om du kan have penge stående hos PayPal? - evt nogle du
betaler til dig selv fra dit eget kreditkort og derved selv betaler
kreditkortgebyret i første omgang? Blot en idé, hvis du for en hver pris
vil undgå en eventuel diskussion med en sælger om nævnte gebyr

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-01-05 23:27

Richard wrote:

> [...]
> betaler kreditkortgebyret i første omgang? Blot en idé, hvis du for
> en hver pris vil undgå en eventuel diskussion med en sælger om nævnte

Pay-Pal opkræver INTET gebyr af køberen på ebay. Det gør banken heller ikke.
Men modtageren af pengene skal smide ca 3% før han kan få dem overført til
sin bankkonto i det pågældende land.
Det er penge som ryger i lommen på Ebay / paypal.
Godtnok opkræver de også et gebyr på 1,2% når han skal modtage pengene....

Så lidt tjener de da på det.
Thomas

Fra : Richard

Dato : 25-01-05 23:42

Thomas Buus Andersen wrote:

> Pay-Pal opkræver INTET gebyr af køberen på ebay. Det gør banken heller ikke.

Bøjet i neon, skåret ud pap, sagt som Bubber: Når du betaler PayPal med
dit MasterCard fx, tilbageholder MasterCard et gebyr, og PayPal udbetaler
modtageren (sælgeren i vores tilfælde) tilsvarende mindre. Det er det
gebyr, jeg taler om

> Men modtageren af pengene skal smide ca 3% før han kan få dem overført til
> sin bankkonto i det pågældende land.

Det er et andet gebyr, som i tilfældet D imidlertid ikke opkræves i en
nærmere fastlagt indkøringsperiode jvf Paypal/eBay's side om gebyrer dd.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 26-01-05 07:08

Richard wrote:

> Det er et andet gebyr, som i tilfældet D imidlertid ikke opkræves i en
> nærmere fastlagt indkøringsperiode jvf Paypal/eBay's side om gebyrer
> dd.

Hvorfor mon , tyskerne skal lokkes i fælden.

Fra : Richard

Dato : 26-01-05 17:43

D@n Dethlefsen wrote:

> Hvorfor mon , tyskerne skal lokkes i fælden.

Tjah, forestiller mig at deres sendrægtighed til at taghe Paypal til sig
er analog til deres generelle modvilje mod kreditkort - se blot hvor få
tyske postordreforretninger, der tager kreditkort. Næ, bargeld eller
überweisung muss sein

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-01-05 01:15

J.C.Kløve wrote:
> Jeg kan ikke finde nogen måde at tilknytte en bankkonto på - kun
> kort :-?
> Og jeg er "kort-allergisk"

Jeg kan ikke engang få et kort koblet på - amatørspadenisse-paypal..
"brug den kode du kan se på dit kontoudtog når vi trækker $1" .. ja
flot, der står bare ikke noget vel altså pfft!

Så jeg kan handle for få $ med paypal før jeg SKAL aktivere .. hvilket
jeg ikke kan ..

Næhdu, amazon - det virker! (også når man handler brugt

--
-jens
RSV1000

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 26-01-05 07:06

Richard wrote:

> [...]
> til? - betaler du din PayPal-overførsel med en bestående saldo hos
> dem eller fra en tilknyttet bankkonto, er der ikke noget tilsvarende
Aner det ikke, jeg har indtil nu betalt gebyr frit, jeg bruger kun Pay-Pal
når jeg er tvunget til det, har været nødvendigt ved handel i Japan, USA og
GB.

> [...]
> du kan jo altid gøre op, om det er billigere at betale på anden måde,
> hvis sælger insisterer på at blive holdt skadesløst

Jeg er faktisk ligeglad hvor gebyret ligger, da jeg reelt ikke ønsker at
bruge Pay-Pal, af følgende grunde.
- I mine øjne ugennemskueligt system, både med med hensyn til gebyrer og
brug (er det mon med vilje ?).
- Jeg kan bruge f.eks. Visa kort, og ikke den konto jeg ønsker, den har jeg
kun DK-kort til.
- At Ebay sidder på "det" hele, gør at de sigt faktisk får "monopol" på hele
handlen, hvilket om nogle år kan betyde at betaling kun er muligt med
Pay-Pal og hvem er så lige den dumme ;-(

Fra : Richard

Dato : 26-01-05 17:45

D@n Dethlefsen wrote:

> - At Ebay sidder på "det" hele, gør at de sigt faktisk får "monopol" på hele
> handlen, hvilket om nogle år kan betyde at betaling kun er muligt med
> Pay-Pal og hvem er så lige den dumme ;-(

De der - i dette tænkte eksempel - så bliver ved med at handle på eBay i
stedet for at gennemføre aftalen med sælger udenom - og det kan
eBøje jo ikke leve af, så mon ikke de kan styre sig...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 18:00

> - At Ebay sidder på "det" hele, gør at de sigt faktisk får "monopol" på
hele
> handlen, hvilket om nogle år kan betyde at betaling kun er muligt med
> Pay-Pal og hvem er så lige den dumme ;-(

har rigtigt gode erfaringer med paypal.. havde en handel der ikke gik godt,
sælger sendte aldrig den ting jeg havde købt, så lavede jeg en complaint til
paypal, og efter lidt eftreforskning sende de mine penge tilbage til mig

Mvh
Morten