Mc Jakke
Fra : Stefan

Dato : 24-01-05 09:59

Så er det 4 gang jeg vil købe en Mc jakke, denne gang skal den være 100%
Vandtæt !

Hvilket mærke kan opfylde mine ønsker ?

Eller skal der en regnjakke til ?

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 24-01-05 10:17

> Så er det 4 gang jeg vil købe en Mc jakke, denne gang skal den være 100%
> Vandtæt !
> Hvilket mærke kan opfylde mine ønsker ?

Rukka eller andre jakker med goretex membran - og så gerne i et hundedyrt
mærkevare med en ordenlig garanti.

Jeg fik byttet mine rukka bukser da de efter 4 år ikke længere var
vandtætte, og jeg har fået skiftet trykknapperne i min rukka jakke da et par
af dem begyndte at skære sig ind i stoffet (efter et år).
Jeg har købt det på tilbud (i sverige og tyskland) og derfor fået noget godt
tøj til rimeligt penge - listeprisen er uhyrlig høj, specielt i DK. Men jeg
kører hele året i næsten alt slags vejr så jeg vil godt give lidt ekstra for
navnet og servicen.

Hein gericke har vist deres egen serie med goretex der er noget billigere og
typisk får god kritik i motorrad.

/A

Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-01-05 10:19

Jeg købte een sidste år af mærket "Swift" for ca 2000 kr hos Mitonga Racing
i Malmö og den er så tæt som sådan noget kan blive. Jeg er blevet overrasket
af regnbyer på vej over broen i størrelses ordenen af vandballonger der kom
fisende fra himlen.. Jeg ku max køre 20 Km/t da vandet simpelthen ikke ku nå
at løbe af vejbanen ( det er ellers bare ud over kanten)
Min pung samt brobizz og mobil tlf lå i en yderlomme og selv disse ting
overlevede uden at blive våde...

MvH Eg

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ronni Jensen

Dato : 24-01-05 11:50

> Så er det 4 gang jeg vil købe en Mc jakke, denne gang skal den være
> 100% Vandtæt !
>
> Hvilket mærke kan opfylde mine ønsker ?
>
> Eller skal der en regnjakke til ?

Jeg har en Held jakke (ja og bukser..), og det dur bare! Jeg har kørt
fra Skive til København i vejr der mest mindede om en blanding af
tornadovind og gentagne tsunamier, kunne ikke køre mere end 60-80km/t så
skidt var det :-/

Mine fødder var våde ja (alm. gummisko) og mine hænder + lidt op af
armene (ikke vandtætte handsker). Det resulterede godt nok i en gang
influenza, men ikke fordi jeg var gennemblødt på kroppen.

Jakke + bukser var/er formidable - 100% vandtætte!!

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Martin Leong

Dato : 24-01-05 15:19

"Stefan" <sts@stsnet.dk> wrote in message
> Så er det 4 gang jeg vil købe en Mc jakke, denne gang skal den være 100%
> Vandtæt !
>
> Hvilket mærke kan opfylde mine ønsker ?

Rukka er helt sikkert et godt bud....jeg har tilfældigvis en Rukka-jakke til
salg
Se evt. motorcykel.stumpemarked...

Mvh
Martin Leong

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-01-05 15:42

"Eller skal der en regnjakke til"

Ja....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Laursen

Dato : 25-01-05 10:15

Henrik Nielsen wrote:
> "Eller skal der en regnjakke til"
>
> Ja....

Hmm der er vidst ikke lavet den regndragt endnu der er 100% vandtæt??? Jeg
kender i hvertfald ikke nogen der kan sige god for det????

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : anders majland

Dato : 25-01-05 11:22

> Hmm der er vidst ikke lavet den regndragt endnu der er 100% vandtæt??? Jeg
> kender i hvertfald ikke nogen der kan sige god for det????

Find nærmeste skibsproviantering og bed om at se på en flydedragt*. Så skal
tøjet med beskyttelsen bare indenunder.

*Første hit på google
http://www.henrysfiskegrej.dk/shop/default.asp?ProductID=129 og så er den
med "Ekstremt højtlydene nødfløjte
"

Eller "Dragten, som holder dig varm og flydende, hvis uheldet er ude, men er
også behagelig at have på, når man sejler.
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=316&pf_id=6061476"

Fra : Schlæger

Dato : 25-01-05 12:58

anders majland wrote:

> Find nærmeste skibsproviantering og bed om at se på en flydedragt*. Så skal
> tøjet med beskyttelsen bare indenunder.

HHmmm - fornemmer man, at en ny MC-beklædnings-mode er under udvikling ???
I så fald er der da ikke længere grund til at spekulere nøjere over MC'ens
aerodynamik ..... Så vil en MC'ist i modvind nærmest ligne (og bevæge
sig som) et flyveegern ....

Mch Schlæger

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-01-05 14:20

"et flyveegern"

LOL. Tilgengæld vil det være et vandtæt flyveegern

Man kan ikke få det hele

Fra : Stefan

Dato : 25-01-05 17:48

Tak for de mange svar...

Har været ud at kigge på Rukka, det er sku god gennemtænkt, selv om det kost
røve... ud af , så er der jo også meget go garanti på det som er noget for
mig.

Dog koster Jakke og bukser i DK :( kr. 18.000,- det er dog også for top
model !, bliver det top model så skal jeg lige hente en pris hjem fra
udlandet, eller hvor kan det købes i udlandet til en pris som er til at
overskue ?

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 25-01-05 18:35

> [...]
> mig.
>
> Dog koster Jakke og bukser i DK :( kr. 18.000,-

Optrækkeri! :-|

> det er dog også for top model !

Ja, dét må man da håbe... BTW: Hvordan godt gennemtænkt?

Hilsen
Lars

Fra : puds

Dato : 27-01-05 23:04

BTW, skriv dog dansk

En skolelære !

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 28-01-05 00:50

> BTW, skriv dog dansk

Hvordan er det nu... er 'BTW' et specielt dansk udtryk?
Hmmm, jeg kan da prøve. HVIS du lover os, at læse

> En skolelære !

Nånå, skal du snart med far og mor til skolelæge?
Ellers synes jeg ikke, at dit indlæg gav nogen mening.... men jeg skal nok
prøve igen, når jeg engang læser endnu et konstruktiv indlæg fra dig.

Hilsen
Lars

Fra : anders majland

Dato : 25-01-05 18:27

> [...]
> model !, bliver det top model så skal jeg lige hente en pris hjem fra
> udlandet, eller hvor kan det købes i udlandet til en pris som er til at

Kig efter tilbud hos bla. www.louis.de og www.touring.se

Skal det ikke nødvendigvis været årets model kan der være rigtig meget at
spare - men der er nok ved at være for sent på vinteren at finde gode tilbud
medmindre det er i en atypisk størrelse.

/A

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-01-05 23:18

Så var det lige at Brian Laursen Skrev

> Hmm der er vidst ikke lavet den regndragt endnu der er 100%
> vandtæt??? Jeg kender i hvertfald ikke nogen der kan sige god for
> det????

:-?
nå, min holdt da i to år og 35000km uden problemer - inden røven
løb ud af dragten - den var 100% tæt.
kr. 600,- hos Dk forhandler. kunne pakkes ned i en indbygget lomme
og spændes om maven.
Så var den også god at have med til koncert - noget at sidde på og
noget der var tæt når det øs-pøsede
Jeg skal da have en ny her i foråret - 26 euro ved louis
--
Dun@nt
XJ600 - 51J - til salg for 23Kkr