imovie2
Fra : Michael

Dato : 23-05-01 16:09

hej

Er der andre der har haft problem med iMovie 2 (version 2.03) ? Har
prøvet at installer på flere forskellige iMac'er (rev. b og DV og DV SE)
kun på en enkelt Dv og en iBook Se har der ikke været problemet.

Nå ,men jeg må vel heller skrive hvad problemet er
Alle knapper i selve iMovie har mærkelige tegn (hiroglyf-agtige) har
prøvet at kigge skrifterne igennem, men kan ikke finde ud af om det er
en speciel skrift.... det er det samme på alle...på nær af 2 som nævnt,
jeg har prøvet at sammenligne systemmapperne/udvidelser m.m. men kan
ikke se nogen forskel (eller ikke på versions nr. på de forskellige
ting....) 9.1z eller dk på alle.

jo der var 1 forskelle, Dv, der virkede havde finder version 9.1.1 men
det har ikke hjulpet at udskifte den, på dem der ikke virkede
ordenligt...

p.s. selv programmet virkede udmærket på trods af teksten..

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-05-01 21:47

Michael <kiaikido@mac.com> wrote:

> [...]
> ordenligt...
>
> p.s. selv programmet virkede udmærket på trods af teksten..

Jeg er ret sikker på, at det faktisk er en installeret font, som laver
problemet. Jeg oplevede det hos en bekendt, hvor jeg installerede iMovie
2 på hans B/W G3. Teksten på alle knapper blev til noget
sløjfeskrift-snask og efter noget roden rundt, fandt jeg den skyldige
skrift.

Jeg tror problemet er, at du har en skrift med samme Font-ID, som den
inkluderede skrift i iMovie 2. Det er lidt en skidt måde Apple laver
deres nye programmer på, for de gør det samme i QuickTime, iTunes og
Sherlock.

Prøv at fjerne alle skrifter fra systemer, bortset fra Charcoal,
Chicago, Geneva og Monaco. Det skulle løse problemet og så kan du jo
prøve at tilføje de andre igen. Evt. nogle stykker af gangen og så se om
problemer opstår igen.

--
René

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-05-01 06:15

Jeg har også haft problemet med fonte i iMovie og fik nedenstående råd
af Finn Poulsen. Det virkede efter hensigten hos mig.

/Martin

----- Finn skrev: -------

Apple har (stik imod deres eget råd) lagt fontene til Imovie ind i
programmet. Der er en font id. konflikt (Lucida Grande resource # 1024)
med en font som bliver installeret af Microsoft Office 2001 pakken som
hedder Curlz MT som også har id. resource # 1024. Fjern den og installer
Imovie igen. det bedste er at få fat i den rigtige Lucida grande font,
så undgår du prob. i fremtiden, da MacOs vil give nye fonte med samme
id. et nyt id. nr.

Fra : Michael

Dato : 26-05-01 09:32

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> Imovie igen. det bedste er at få fat i den rigtige Lucida grande font,
> så undgår du prob. i fremtiden, da MacOs vil give nye fonte med samme

tak for svar både rene og martin !

Vi havde Curlz MT installeret men ikke Lucida Grande (men til gengæld et
par andre Lucida) Det hjælp ikke at fjerne Curlz MT og genindstallere
iMovie igen... Så jeg tog dem "nemme" løsning: erstattede hele
skriftmappen, med den, fra den iMac, der virkede ! bingo bongo så kørte
de, behøvede ikke engang at genindstallere iMovie..

Godt nok ikke så tilfredsstillende, da jeg ikke fandt skriften der
syndede Men nu virker det da

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk