Sandblæsning og typeskildt/Stelnr ?
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 12:12

Hejsa Alle

Jer der har fået sandblæst stel hvordan har i gjort med typeskiltet ? har i
pillet det af inden sandblæsning ?
Og hvad med stelnummer, bliver det helt væk hvis man sandblæser+
pulverlakere stellet ??

Nogle erfaringer.. ?

Mvh
Morten

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 23-01-05 14:28

Hej
Du skal pille typepladen forsigtigt af, den forsvinder simpelthen under
sandblæsning.
Med hensyn til stelnummeret der sker ikke noget under sandblæsningen, med
hensyn til maling er det straks lidt værre, det kan risikere at blive
"udvisket" altså dækket af maling særligt hvis det er lidt utydeligt
iforvejen, sidste gang jeg malede et stel uundlod jeg at male stelnummeret,
dækkede det med malertape og gav det bagefter klarlak, så er det fint og
tydeligt for bilinspektionen

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 14:43

> Du skal pille typepladen forsigtigt af, den forsvinder simpelthen under
> sandblæsning.

Ok, det vil jeg så gøre

> [...]
stelnummeret,
> dækkede det med malertape og gav det bagefter klarlak, så er det fint og

Ok, så vil jeg få det sandblæst, og be dem om at dække det når de lakere, så
kan jeg selv lakere det lille stykke selv, så de kan se det, kan klarlak
alene holde rusten ude ?? eller skal jeg gøre som normalt og grunde/lak.. ?

Mvh
Morten

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 23-01-05 15:01

?

> Mvh
> Morten
>
> Godt spørgsmål Morten min har ikke været udenfor siden jeg lavede dette
nummer, men umiddelbart vil jeg sige at klarlakken skulle kunne holde rusten
væk, men jeg lover det ikke med hovedet på blokken

Jørgen
Jørgen

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-01-05 15:16

Hejsa

Juel wrote:
> [...]
> pillet det af inden sandblæsning ?
> Og hvad med stelnummer, bliver det helt væk hvis man sandblæser+

I knallert tiden sanblæste jeg en del stel, og malede dem. Men der var
ingen problemer med sandblæsningen, men larkeringen kunne godt gøre det
tæt på utydeligt at læse, men så måtte man jo bare lige slibe lidt med
noget sandpapir, så lidt af malingen kom af igen, og så var det jo bare
lige at give det lidt klar lak.. Så var det bare Fjong! ;)

Mvh Emil
p.s. man skal nu alligevel være lidt på passelig med sandblæsningen hvis
stelnr'et er lidt utydeligt i forvejen...
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : KubikH

Dato : 23-01-05 16:07

> [...]
> pillet det af inden sandblæsning ?
> Og hvad med stelnummer, bliver det helt væk hvis man sandblæser+

Plejer at give typeskiltet et par lag "Gaffa", og skære det til langs
kanten.
Det plejer at modstå sandblæsningen.
Men nu blæser jeg jo også selv, så jeg kan jo passe lidt på
Mvh
Niels

Fra : LM

Dato : 23-01-05 19:22

> [...]
> pillet det af inden sandblæsning ?
> Og hvad med stelnummer, bliver det helt væk hvis man sandblæser+

Jeg har 2 gange fået sandblæst og malet. Begge gange har jeg pillet
typeladen af inden sandblæsning, men har til gengæld begge gange malet
stelnummeret over med både grundmaling og sort lak. På begge cykler står
stelnummeret klart og tydeligt.

Hilsen

Leif

XS650 + VF400F