Jesper wrote:
>> Suk, deprimerende tyndt modeludbud i den lave mellemklasse fra 5-750cc
> Ja han mangler hornet 600/900, VTR1000Firestorm, CBR600F plus enduro
> MC'erne
Ja, og Deauville som iflg. rygter tidligere på året skulle opgraderes til
en 750'er. Men det kan jo være, de gemmer det til Euro3 emissionsnormerne
træder i kraft primo 2007.
>> Og hvis V.H. havde holdt samme prisforskel til den nye Bandit 650 som i D
>> - ((EUR 200 + 600 for ABS) + momsforskel + 9 pct tvangsfortjeneste + 180
>> pct reg.afgift.) - skulle CBF600NA koste ca. 98.495, ikke kr. 109.995
> Det lægger da op til selv at importere fra tyskland. Er der ikke noget med
> at der er nye regler mht afgift på nye importeret MC'er?
Jo, hvis prisen bare passer og man er afklaret om ulemperne ved at handle
nyt i udlandet. En formel til at beregne løsnsomheden blev postet herinde
for nogle uger siden, eller var det i dec. Men husk se dig godt for, i
udlandet kan gadepriserne sagtens være endog betydeligt lavere end
listepriserne, jeg lagde til grund her
>> Det ville uden tvivl hjælpe både udbud og pris, hvis Honda selv tog
>> importen herhjemme...
> Gad vide om han er træt af at være importør, for så er det vist på tide at
> han lader den rolle gå videre...
Ud over at cementere, at Reinhardt prissætter Suzuki agressivt, tjener
eksemplet også til at illustrere, at en tilsyneladende lille prisforskel i
D - EUR 200 på basismodellerne her - bliver meget stor med danske
afgifter. Og endnu større, når basisudstyret varierer. Når ABS-udgaven af
Bandit 650 kommer til april - også til en merpris på EUR 600 i D - ryger
den vel op på de 90 kkr herhjemme og stiller CBF600NA i lidt bedre lys,
selv om den stadig er prissat for højt...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK