Honda 2005
Fra : Hans Harding

Dato : 23-01-05 09:36

Hej,

Så har Honda importøren Vilh. Nellemann offentliggjort 2005 modelprogrammet
og priserne:

http://www.honda-mc.dk/

Det ses bl.a. at:
-CBF 500 bliver knap så dyr som varslet, og
-begge Hornet modellerne (600 og 900) er taget af programmet

Mvh
Hans
CB500

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 12:27

Hans Harding wrote:

> Så har Honda importøren Vilh. Nellemann offentliggjort 2005 modelprogrammet
> og priserne:
> http://www.honda-mc.dk/

Suk, deprimerende tyndt modeludbud i den lave mellemklasse fra 5-750cc

> Det ses bl.a. at:

Og hvis V.H. havde holdt samme prisforskel til den nye Bandit 650 som i D
- ((EUR 200 + 600 for ABS) + momsforskel + 9 pct tvangsfortjeneste + 180
pct reg.afgift.) - skulle CBF600NA koste ca. 98.495, ikke kr. 109.995

Det ville uden tvivl hjælpe både udbud og pris, hvis Honda selv tog
importen herhjemme...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper

Dato : 23-01-05 13:33

Richard wrote:

> Suk, deprimerende tyndt modeludbud i den lave mellemklasse fra 5-750cc

Ja han mangler hornet 600/900, VTR1000Firestorm, CBR600F plus enduro
MC'erne

> Og hvis V.H. havde holdt samme prisforskel til den nye Bandit 650 som i D
> - ((EUR 200 + 600 for ABS) + momsforskel + 9 pct tvangsfortjeneste + 180
> pct reg.afgift.) - skulle CBF600NA koste ca. 98.495, ikke kr. 109.995

Det lægger da op til selv at importere fra tyskland. Er der ikke noget med
at der er nye regler mht afgift på nye importeret MC'er?

> Det ville uden tvivl hjælpe både udbud og pris, hvis Honda selv tog
> importen herhjemme...

Gad vide om han er træt af at være importør, for så er det vist på tide at
han lader den rolle gå videre...

Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Richard

Dato : 23-01-05 14:49

Jesper wrote:

> Ja han mangler hornet 600/900, VTR1000Firestorm, CBR600F plus enduro
> MC'erne

Ja, og Deauville som iflg. rygter tidligere på året skulle opgraderes til
en 750'er. Men det kan jo være, de gemmer det til Euro3 emissionsnormerne
træder i kraft primo 2007.

> Det lægger da op til selv at importere fra tyskland. Er der ikke noget med
> at der er nye regler mht afgift på nye importeret MC'er?

Jo, hvis prisen bare passer og man er afklaret om ulemperne ved at handle
nyt i udlandet. En formel til at beregne løsnsomheden blev postet herinde
for nogle uger siden, eller var det i dec. Men husk se dig godt for, i
udlandet kan gadepriserne sagtens være endog betydeligt lavere end
listepriserne, jeg lagde til grund her

> Gad vide om han er træt af at være importør, for så er det vist på tide at
> han lader den rolle gå videre...

Ud over at cementere, at Reinhardt prissætter Suzuki agressivt, tjener
eksemplet også til at illustrere, at en tilsyneladende lille prisforskel i
D - EUR 200 på basismodellerne her - bliver meget stor med danske
afgifter. Og endnu større, når basisudstyret varierer. Når ABS-udgaven af
Bandit 650 kommer til april - også til en merpris på EUR 600 i D - ryger
den vel op på de 90 kkr herhjemme og stiller CBF600NA i lidt bedre lys,
selv om den stadig er prissat for højt...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-01-05 19:52

"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja han mangler hornet 600/900, VTR1000Firestorm, CBR600F plus enduro
> MC'erne

Ja, det er en skam, jeg var ellers rimelig spændt på at se priserne på
CBR 600 F modellen, da den lige passer til mit temperament.....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Richard

Dato : 25-01-05 19:19

Brian Sørup wrote:

> Ja, det er en skam, jeg var ellers rimelig spændt på at se priserne på
> CBR 600 F modellen, da den lige passer til mit temperament...

Klart, men så må du jo prøve at finde en - Euro 2-udgave - til en god pris
ude i EU eller en nyere brugt herhjemme...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK