Tyske papirer på MC'er
Fra : Dan Dav

Dato : 21-01-05 18:02

Hej -

Jeg har 2 spørgsmål ...

1. ved import af brugt MC fra tyskland skal jeg have dokumentet
"Abmeldebescheinigung" - korrekt eller skal der mere til?

2. hvis motorcyklen har været neddrosslet til 29 kW, og kan skal nu oppe på
de 39 kW som den kan, så siger firmaet i tyskland at der skal rettes i selve
Fahrzeugbrief ... for at notere at den er nu 39 kW. Men er dette
"Fahrzeugbrief" nødvendigt når MC'en indregisteres i DK ... og skal den
rettes til derned ellers er det bare at gøre heroppe?

mvh
Robin

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-01-05 19:57

>1. ved import af brugt MC fra tyskland skal jeg have dokumentet
>"Abmeldebescheinigung" - korrekt eller skal der mere til?

Abmeldebescheinigung = Afmeldingspapirer.
Det skal du have med, såfremt maskinen er afmeldt i Tyskland.
Alternativt kan du få den med tyske plader og selv afmelde den i DK.
Sidsnævnte bruges typisk hvis man kører på maskinen hjem.
Dokumentet er bare et enkelt papirstykke i C5.

Fahrzeugbrief = Registreringsbevis.
Det SKAL du have med.
Dokumentet er et foldbart A4 (5 sider i alt).
Få evt. sælger til at faxe dig en kopi.

Derudover kan en servicehåndbog være praktisk, hvis sælger har den.
Bevis for seneste syn (TÜV) er også en god ting. Måske står det i
angivet i Fahrzeugbrief.

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-01-05 19:59

>Fahrzeugbrief = Registreringsbevis.
>Dokumentet er et foldbart A4 (5 sider i alt).

Der skulle have stået foldbart C5

/Jan